کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

مدیرکل انتقال خون قم:

رسانه‌ها اهدای مستمر خون در قم را مدیریت کنند

خبرگزاری مهر , 11 ارديبهشت 1399 ساعت 16:13

مدیرکل انتقال خون قم گفت: در برخی زمان‌ها اهدای خون با نوسان مواجه می‌شود که در این راستا لازم است رسانه‌ها اهدای خون مستمر را در قم مدیریت کنند.


به گزارش قم نیوز مرتضی نوریان در شانزدهمین جلسه شورای اطلاع رسانی و کمیته اطلاع رسانی جو روانی ستاد مبارزه با کرونا که بعد از ظهر چهارشنبه در تالار شهید آوینی قم برگزار شد، ذخایر فراورده‌های خونی در قم را مطلوب ارزیابی کرد و گفت: ذخایر فعلی فراورده‌های خونی پاسخگوی نیازهای استان قم است.

وی بر ضرورت تأمین نیازهای استان قم به خون و فراورده‌های آن در ایام مختلف سال تأکید کرد و گفت: در روزهای اول و روزهای آخر ماه مبارک رمضان اهدای خون کاهش پیدا می‌کند و در شب‌های قدر و روزهای تاسوعا و عاشورا شاهد افزایش اهدای خون در قم هستیم که این مسئله باید از سوی رسانه‌ها مدیریت شود.

تأثیر کرونا در کاهش اهدا و مصرف خون

مدیرکل انتقال خون قم با اشاره به تأثیر کرونا در کاهش اهدا و مصرف خون در قم بیان کرد: با تعطیلی عمل‌های غیر اورژانسی کاهش مصرف خون را شاهد بودیم و در اسفند و فروردین کاهش اهدای خون ادامه داشت.

وی افزود: در فرودین‌ماه امسال و با توجه به بازگشت چرخه درمان مراکز درمانی به حالت عادی با افزایش دو برابری مصرف خون و فراورده‌های خونی مواجه بودیم.

نوریان با بیان اینکه مردان برای اهدای خون در هر سال چهار بار می‌توانند اقدام کنند، عنوان کرد: از مردم درخواست داریم که اهدای خون را به یک زمان خاص موکول نکنند و در زمان‌های مختلف به این امر مهم اهتمام داشته باشند.

وی با اشاره به نقش رسانه‌ها در توازن اهدای خون، گفت: از رسانه‌ها درخواست داریم اهداکنندگان مستمر خون را مورد تشویق قرار دهند.

هر واحد خون می‌توانند جان سه نفر را نجات دهد

مدیرکل انتقال خون قم با اشاره به رده سنی اهدا کنندگان خون، عنوان کرد: اهداکنندگان خون در رده‌های سنی ۱۸ تا ۶۰ سال می‌توانند به این صدقه جاریه رو بیاورند.

وی با تأکید بر اینکه اهدای خون می‌تواند زندگی مردم بسیاری را نجات دهد، گفت: هر واحد خون می‌توانند جان سه نفر را از مرگ قطعی نجات دهد.

نوریان نیاز ضروری مراکز درمانی به خون را مورد توجه قرار داد و بیان کرد: هر ۱۰ دقیقه یکی از فراورده‌های خونی بین مراکز درمانی توزیع می‌شود.
انتهای پیام / 137


کد مطلب: 88165

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/88165/رسانه-ها-اهدای-مستمر-خون-قم-مدیریت-کنند

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir