کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

استاندار قم: کمک‌ها و اقدامات خیرخواهانه به اقشار آسیب‌پذیر جامعه ساماندهی شود

خبرگزاری تسنیم , 14 ارديبهشت 1399 ساعت 23:00

استاندار قم با تأکید بر ساماندهی و سازمان‌دهی خدمات صورت گرفته از سوی خیرین استان گفت: اقدامات خیرخواهانه و کمک به اقشار آسیب‌پذیر جامعه را باید بتوانیم جهت‌دهی و ساماندهی کنیم.


به گزارش قم نیوز بهرام سرمست عصر امروز در آئین تجلیل از خیریه‌های مردمی بانوان استان که در سالن کرامت استانداری برگزار شد، اظهار داشت: بعد از اعلام فوت دو مورد در قم به دلیل ویروس کرونا در روز 30 بهمن، بلافاصله جلسه ستاد بحران تشکیل و تمهیدات لازم برای مقابله با این ویروس اندیشیده شد.

استاندار قم افزود: خوشبختانه کادر درمان و پزشکی در مقابله با این بیماری خوش درخشیدند و فراتر از انتظار ظاهر شدند که به قول مقام معظم رهبری تاریخ این فداکاری‌ها را فراموش نخواهد کرد.

وی ضمن قدردانی از کادر درمان و پزشکی استان قم گفت: همه این فداکاری‌ها و ازخودگذشتگی‌ها زمانی به اوج خود رسید که همه گروه‌های جهادی و مردمی پای‌کار آمدند.

سرمست با اشاره به پای‌کار آمدن خیرین سلامت و شکل‌گیری قرارگاه‌های مردمی در مقابله با ویروس کرونا ابراز کرد: خیریه‌های مختلفی که قبلاً شکل‌گرفته بود، در این ایام به‌صورت خودجوش شکل گرفت مایه افتخار بوده و در کنار تمام سرمایه‌های اعتباری که در بخش سلامت داریم این ظرفیت‌ها نیز قوت بخش و انگیزه‌بخش بود.

استاندار قم با اولویت‌بخشی به مدارس دخترانه در ساخت مدرسه از سوی خیرین عنوان کرد: انجام کار خیر از جانب بانوان خیر پسندیده‌تر است چراکه الگوی ما در جامعه حضرت خدیجه(س) بوده و خیریه‌های مردمی بانوان از جایگاه ویژه‌ای در میان سایر اقشار قرار دارند.

وی تأکید کرد: رویکرد خیرخواهی و خیراندیشی در میان مردان جامعه یک ثواب و پاداش بوده اما در میان زنان جامعه دارای ثواب مضاعف است، بنابراین باید بسترساز اندیشه‌های خیر در جامعه بود.

سرمست بیان کرد: تمام ارکان نظام و نمایندگان قوای حاکم در جمهوری اسلامی دست‌به‌دست هم دادیم و از شیوع گسترده‌تر بیماری کرونا جلوگیری کردیم، همچنین با وجود تکمیل تمام ظرفیت‌های بیمارستانی استان درخواست بیمارستان سیار کردیم و حتی پیگیر تکمیل دو بیمارستان امیرالمؤمنین(ع) و مادر شدیم.

استاندار قم با بیان طرح‌هایی که در سطح ملی و استانی در مدیریت بحران کرونا انجام شدند، گفت: نظام سلامت کشور از ظرفیت‌های بسیار بالای سخت‌افزاری و نرم‌افزاری برخوردار بوده که باید موردتوجه قرار گیرد.

وی با تأکید بر بالا بودن تاب‌آوری نظام جمهوری اسلامی ایران در مدیریت بحران خاطرنشان کرد: رزمایش مواسات، همدلی و کمک مؤمنانه نیز یک الگوی بسیار بی‌نظیری بوده که با توجه به تأکیدات مقام معظم رهبری در کشور انجام شد.

استاندار قم در ادامه با تأکید بر ساماندهی و سازمان‌دهی خدمات صورت گرفته از سوی خیرین استان گفت: اقدامات خیرخواهانه و کمک به اقشار آسیب‌پذیر جامعه را باید بتوانیم جهت‌دهی و ساماندهی کنیم، همچنین باید بانک اطلاعاتی از تمام خیرین داشته باشیم.

وی شناسایی و احصای بانک اطلاعاتی از تمام بانوان خیر را مورد تأکید قرارداد و اظهار داشت: باید اتاق فکری تشکیل شود تا بتوان با رویکردهای نوین و جدید این اقدامات خیرخواهانه را جهت‌دهی کرد.

سرمست مطرح کرد: بسیاری از اقدامات خیرخواهانه‌ای که در کشور انجام می‌شود به‌صورت چراغ خاموش بوده اما نیاز به مستندسازی و پرداختن به بعضی از این الگوها داریم تا بتوانیم این خدمات را نه‌تنها را به نسل آینده بلکه به جوامع دیگر هم منتقل کنیم.

استاندار قم بیان کرد: نهادهای حمایتی مثل کمیته امداد و بهزیستی دارای وظایفی هستند که افرادی را موردحمایت قرار می‌دهند اما افرادی هم هستند که در جامعه هیچ پشتیبان و حامی نداشته و مغفول واقع‌شده‌اند بنابراین انتظار است که خیرین به سراغ افرادی بروند که موردحمایت رسمی هیچ سازمان و نهادی نیستند.

سرمست با اشاره به نهادسازی در عرصه‌ها و بحران‌های مختلف گفت: اینکه در مسائل اجتماعی خیرین حس همراهی و همدلی را دارند جای تقدیر و تشکر دارد اما در امر کمک‌رسانی در زمان بحران‌ باید قاعده محور عمل کرده و نهادسازی داشته باشیم.

وی با بیان سنخیت میان نهادسازی و شبکه‌سازی ابراز کرد: اگر بخواهیم به‌صورت جزیره‌ای کاری را انجام دهیم کاری از پیش نخواهیم برد اما با شبکه‌سازی می‌توان سختی‌ها و دشواری‌ها را در هر زمینه‌ای پشت سر گذاشت.

انتهای پیام/ 137


کد مطلب: 88255

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/88255/استاندار-قم-کمک-ها-اقدامات-خیرخواهانه-اقشار-آسیب-پذیر-جامعه-ساماندهی-شود

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir