سه شنبه ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۹ ساعت ۱۸:۴۹
کد مطلب : 88514
منبع : خبرگزاری تسنیم

مدارس قم از شنبه آینده به‌صورت اختیاری بازگشایی می‌شود

قم نيوز : مدیرکل آموزش‌وپرورش استان قم با بیان اینکه مدارس استان از شنبه آینده به‌صورت اختیاری بازگشایی می‌شود گفت: تمامی کادر اجرایی در بهداشت و نظافت مدارس حضور دارند.
مدارس قم از شنبه آینده به‌صورت اختیاری بازگشایی می‌شود
مدارس قم از شنبه آینده به‌صورت اختیاری بازگشایی می‌شود
به گزارش قم نیوز حمیدرضا شیخ‌الاسلام در جمع خبرنگاران در مورد بازگشایی مدارس اظهار داشت: از روز شنبه مدارس در سطح استان قم در مناطق سه‌گانه و نواحی چهارگانه به‌صورت اختیاری بازگشایی می‌شود.

مدیرکل آموزش‌وپرورش استان قم افزود: مدیران اجرایی و کادر مدارس از امروز در سطح مدارس حضور پیدا می‌کنند تا فضا را برای حضور دانش‌آموزان در رعایت مسائل بهداشتی و گند‌زدایی و راه‌اندازی سیستم‌های سرمایشی آماده کنند.

وی تصریح کرد: تمامی کادر اجرایی در بهداشت و نظافت مدارس حضور دارند و دبیران و معلم‌ها نیز از هفته آینده وظیفه‌دارند در مدرسه حاضر باشند.

شیخ‌الاسلام بیان کرد: اگر چه اول اسفندماه سال قبل با تعطیلی مدارس روبه‌رو شدیم اما مدافعان آموزش و تعلیم و تربیت در درون منازل، آموزش را ادامه دادند و درواقع آموزش در ایام شیوع کرونا تعطیل نبود.

وی خاطرنشان کرد: معلمان در منزل و خارج از فضای آموزشی گاهی تا 10 ساعت در طول روز در جهت تولید محتواهای آموزشی و طراحی آزمون‌ها تلاش کردند و با امکانات شخصی به‌صورت آنلاین، پاسخگوی به دانش آموزان بودند.

مدیرکل آموزش ‌و پرورش استان قم گفت: در این مدت مدیران ارتباط با معلمان و اولیاء داشتند و اولیاء و دانش‌آموزان فهیم ارتباط تنگاتنگ و مشارکت خوبی در این دوران داشتند.

وی افزود: در بحران کرونا شاهد رویکردی مهم در مسیر آموزش بودیم و استان قم در میان 32 استان رتبه نخست را در آموزش در فضای مجازی محورهای کلاس‌بندی در مدارس و حضور دبیران در برنامه شاد کسب کرد.

شیخ‌الاسلام تصریح کرد: در حال حاضر 85 درصد دانش‌آموزان قمی وارد برنامه شاد شدند و آموزش گرفتند، تا اول اسفند تمامی دبیران و آموزگاران 80 درصد از کتب را به اتمام رسانده بودند و تا به امروز نیز بیش از 90 درصد مدارس کتب را به اتمام رساندند.

وی خاطرنشان کرد: برخی والدین نگران وضعیت تحصیلی و جمع‌بندی درسی هستند، اما اطمینان خاطر می‌دهیم هیچ نگرانی و استرس دراین‌باره نداشته باشند و حتی در پایه دوازدهم دغدغه‌ها منتقل‌شده است.

مدیرکل آموزش‌ و پرورش استان قم بیان کرد: سؤالات برگه امتحانی 4 نمره اختیاری دارد و برای فصولی که فکر می‌کنند درس را خوب نخوانده‌اند این امتیاز برای کسب نمره مناسب وجود دارد تا افت تحصیلی نداشته باشیم، البته معلمان و دبیران نیز رویکردی علمی در ارتقای سطح آموزشی در پیش‌گرفته‌اند.

وی اظهار داشت: مدارس استثنایی با توجه به شرایط خاص تعطیل است و تصمیمات در سطح آموزش ‌و پرورش با شاخص اصلی سلامت دانش‌آموزان گرفته می‌شود.

شیخ‌الاسلام عنوان کرد: هیچ ‌یک از مدارس غیرانتفاعی نیز حق اجباری کردن حضور دانش‌آموزان را ندارند مگر با رضایت والدین و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی این امر اتفاق بیفتد.

وی گفت: سلامتی دانش‌آموزان جزء اولویت‌هاست و سرانه‌ای در کل مدارس پیرامون رعایت مسائل بهداشت و شستشوی دست و ضدعفونی در اختیار مدارس قرار می‌گیرد.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcfjtdc.w6dcyagiiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما