سه شنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۹ ساعت ۱۹:۲۹
کد مطلب : 88716
منبع : خبرگزاری فارس

صهیونیست‌ها دیر یا زود منتظر ضربه نابودگر جهان اسلام باشند

قم نيوز : مدیر حوزه‌های علمیه گفت: امروز برخی از کشورهای عربی از تصمیم خود برای باز کردن سفارت رژیم اشغالگر در کشورهای خود پرده برداشته اند تا روابط خود با رژیم صهیونیستی را کاملا عادی کنند، اما صهیونیست‌ها نیز باید بدانند که این وضع ادامه نخواهد یافت و ضربه نابودگر اسلام دیر یا زود بر سر آنها فرود خواهد آمد.
صهیونیست‌ها دیر یا زود منتظر ضربه نابودگر جهان اسلام باشند
صهیونیست‌ها دیر یا زود منتظر ضربه نابودگر جهان اسلام باشند
به گزارش قم نیوز آیت الله علیرضا اعرافی عصر امروز در سخنان خود در مراسم افتتاحیه همایش بین المللی قدس شریف که در فضای مجازی برگزار شد با اشاره به ناکام ماندن اهداف تاسیس رژیم صهیونیستی در برابر محور مقاومت به رهبری جمهوری اسلامی ایران گفت: محور شرارت آمریکا و اسرائیل پس از ناکام ماندن در زمینه نظامی به توطئه سیاسی معامله قرن و ترور سردار سلیمانی روی آوردند تا به خیال خود وجود رژیم اشغالگر در منطقه تثبیت شده و محور مقاومت تضعیف شود اما امروز مقاومت از همیشه قدرتمندتر است.

وی تاکید کرد: ملت‌ها و نظام‌های اسلامی و عربی منطقه باید هرگونه عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی را کنار گذاشته و برای مبارزه در برابر اشغالگری این رژیم و گرفتن حق مردم فلسطین، اختلافات را کنار گذاشته و متحد شوند.

مدیر حوزه های علمیه گفت: حدود 7 دهه پیش زمانی که رژیم غاصب صهیونیستی تاسیس شد، تلاش‌های زیادی برای تحقق اهدافش انجام داد که این اهداف چیزی جز خیال و شعار و آرزوی سلطه گسترده صهیونیست‌ها از رود نیل تا فرات نبود تا بدین وسیله تمام منطقه سرسبز هلالی‌شکل و مراکز تمدن منطقه ما را از ساحل دریای مدیترانه تا اقیانوس هند تصرف کنند و بتوانند سرنوشت کشورها و سرزمین‌ها و ملت‌های ما را رقم بزنند و قدرتی برتر در مدیریت قلب تمدن جهان باشند.

وی اضافه کرد: از این رو در کنار تلاش برای توسعه جغرافیایی خود تلاش کردند نیرویی نظامی و ارتش صهیونیستی برای خود تاسیس کردند تا به خیال خودشان بزرگ ترین ارتش منطقه باشد و این قدرت را در اختیار آن جنایتکاران قرار دهد تا زمین را به فساد و تباهی بکشانند و روحیه استکباری خود را تقویت کنند.

تدوین 2 هزار رساله دانشگاهی در دفاع از ملت فلسطین

اعرافی تصریح کرد: به فضل خدا از همان آغازِ اشغالگری، تلاش‌های جهان اسلام آغاز شد و شاهد فتواهای جهاد برای بازپس گیری وطنِ از دست رفته و مقدسات اسلامی فلسطین بودیم و در این راستا علمای جهان اسلام همچون آیت الله بروجردی، آیت الله سید ابوالقاسم خوئی، آیت الله سید محسن حکیم رحمة الله علیهم به عنوان بزرگ ترین مراجع شیعه موضع گیری کردند و شاهد سخنرانی امام خمینی در مدرسه فیضیه قم 15 سال پیش از پیروزی انقلاب اسلامی و همچنین پس از پیروزی انقلاب اسلامی بودیم.

وی ادامه داد: این گفتمان را ولی امر مسلمانان امام خامنه ای نیز در پیش گرفت و در کنار این بزرگان ده‌ها نفر از علمای ایران بیانیه صادر کردند و از لحاظ علمی نیز تا کنون بیش از 2 هزار رساله دانشگاهی در سطح کارشناسی ارشد و دکترا و صدها کتاب و مقاله در زمینه‌های مختلف دینی و سیاسی و فرهنگی و بین المللی در زمینه دفاع از حقوق ملت فلسطین نوشته شده است.

وی یادآور شد: علاوه بر این، فتاوای ده‌ها نفر از علمای اهل سنت مانند شیخ محمود الشناوی و شیخ حسن مامون را نباید فراموش کنیم؛ چراکه این دو شیخ الازهر بودند و در پاسخ به ندای آنها هزاران نفر از انسان‌های جان برکف و اهل مقاومت به مبارزه مسلحانه علیه رژیم غاصب پرداختند و پس از سال‌ها فداکاری مسلمانان، رژیم اشغالگر تا کنون نتوانسته به هیچ کدام از اهداف تمدنی خود دست یابد و فقط تاریخی از جنایت را در کارنامه خود دارد که روی طاغوت‌هایی مانند هیتلر و نرون و امثال آنها را سفید کرده است.

اعرافی با بیان اینکه امروز برای همه روشن شده است که این رژیم سرخورده شده و در حال دست کشیدن از اهداف خود و فراموش کردن آرزوی سلطه بر سرزمین‌های میان نیل تا فرات است گفت: این رژیم اکنون برای حفظ موجودیت خود به هر ابزاری متوسل می‌شود و ما به فضل خدا اطمینان داریم که آرزوی آنها هیچ گاه محقق نخواهد شد و فلسطین از بند صهیونیست‌ها آزاد شده و به اهالی فلسطین و آغوش امت اسلام بازخواهد گشت.

برخی کشورها مروج عادی سازی روابط با اسرائیل

مدیر حوزه های علمیه با بیان اینکه امروز و پس از تمام شکست‌هایی که محور مقاومت به دشمن صهیونیستی تحمیل کرد، شاهد آغاز توطئه آمریکایی صهیونیستی جدیدی با ظاهر سیاسی و با نام معامله قرن هستیم تصریح کرد: هنگامی که صهیونیست‌ها در میدان نظامی شکست خوردند، طبیعی است که به دنبال کسب پیروزی در میدان سیاسی باشند و متاسفانه صحنه گردان این سیاست نیز برخی کشورهایی هستند که به عهد سازی روابط با رژیم اشغالگر روی آورده اند و تن به ذلت و خواری داده اند که هدف از آن از بین بردن تاثیر پیروزی‌های محور مقاومت به ویژه مقاومت شجاعانه فلسطین است.

وی یادآور شد: البته این توطئه بدون دلیل هم نبود و ریشه در گردن‌کشی آمریکا داشت که تمام معاهدات بین المللی و بیانیه‌های سازمان ملل و شورای امنیت را نادیده گرفت تا حاکمیت صهیونیست‌ها در کرانه باختری را به رسمیت بشناسد و بخش‌هایی از کرانه باختری و جولان به رژیم اشغالگر ملحق شوند و در اینجا نیز شاهد واکنش ضعیف و شرم آور حاکمان و نظام‌های عربی و بین المللی و حتی سازمان ملل متحد بودیم که با وجود اینکه شاهد نقض آشکار قوانین خود بود، با این حال اقدامی انجام نداد و به اظهاراتی شفاهی و بی اثر در این زمینه بسنده کرد.

مدیر حوزه های علمیه اضافه کرد: همین سکوت به صهیونیست‌ها جرات داد تا به سلطه طلبی خود در مناطق مجاور ادامه دهند و حتی نقاطی را در خاک سوریه هدف قرار دادند و امروز برخی از کشورهای عربی از تصمیم خود برای باز کردن سفارت رژیم اشغالگر در کشورهای خود پرده برداشته اند تا روابط خود با رژیم صهیونیستی را کاملا عادی کنند، اما صهیونیست‌ها نیز باید بدانند که این وضع ادامه نخواهد یافت و ضربه نابودگر اسلام دیر یا زود بر سر آنها فرود خواهد آمد.

وی با اشاره به اینکه آمریکا و صهیونیست‌ها به این نتیجه رسیدند که محور مقاومت به فرماندهی سردار حاج قاسم سلیمانی به عنوان قوی ترین شخصیت کاریزماتیک و نظامی، خطری است که وجود رژیم اشغالگر آنها را تهدید می‌کند اظهار کرد: از این رو تصور می‌کردند می‌توانند با هدف قرار دادن این شخصیت، محور مقاومت را تضعیف کنند و بر اساس همین محاسبات دست به ترور بزدلانه این فرمانده بزرگ و یاران همراهش در بغداد زدند که منجر به شهادت سردار سلیمانی به همراه حاج ابومهدی المهندس و تعدادی از یاران آنها شد.

وی ادامه داد: اما این بار نیز محاسبات آنها اشتباه از آب در آمد و با وجود اندوه بزرگی که به خاطر شهادت و فقدان سردار سلیمانی و همراهانش داریم، اما به وضوح دیدیم که شهید سلیمانی تاثیر بزرگی در روحیه مقاومت بر جای گذاشت به گونه ای که همچون یک مدرسه و مکتب، دایره تاثیر آن از نیروی قدس سپاه فراتر رفت.

کرونا دروغین بودن قدرت غرب را آشکار کرد

مدیر حوزه های علمیه خاطرنشان کرد: هنوز چند روز از شهادت حاج قاسم سلیمانی نگذشته بود که توفان بیماری واگیردار کرونا در جهان آغاز شد و دروغین بودن قدرت غرب و آمریکا را بر همگان آشکار ساخت، زیرا کشورهایی که خود را پیشگام تمدن جهانی می‌پنداشتند، به سرقت ماسک و تجهیزات پزشکی از همدیگر روز آوردند و افکار عمومی جهان نیز این واقعیت را مشاهده کرد.

وی گفت: کشورهایی که تا کنون به همبستگی خود افتخار می‌کردند، در این بحران از ارائه خدمات و تجهیزات به هم پیمانان خود امتناع کردند و این گونه دلیل آوردند که خودشان بیشتر به این لوازم نیازمند هستند.

اعرافی بیان کرد: امروز که چند ماه از مواجهه جهان با کرونا می‌گذرد، همین کشورها به بزرگ ترین مرکز شیوع کرونا در جهان تبدیل شده اند و میلیون‌ها نفر از مردمشان به این بیماری مبتلا شده و صدها هزار نفر نیز از دنیا رفته اند و مردم این کشورها به فروشگاه‌ها حمله ور شده و آنها را غارت کردند و پزشکان نیز بیماران سالخورده را رها کردند تا بمیرند به گونه ای که در یک سقوط اخلاقی شاهد نژادپرستی و تبعیض میان سفید و سیاه حتی در ارائه خدمات پزشکی و بهداشتی در این کشورها بودیم.

وی با اشاره به شرایط ایران اسلامی در مواجهه با بیماری کرونا تاکید کرد: مردم، جوانان و طلاب حوزه‌های علمیه و روحانیون به میدان آمدند و به کادر درمانی و بهداشتی کشور کمک کردند و با یاری رساندن به خانواده‌های فقیر از طریق مؤسسات مردمی و مومنان ثابت کردند که هیچ دوگانگی میان دین و دانش وجود ندارد و یک تجربه موفق انسانی در مبارزه با کرونا را به نمایش گذاشتند که همه می‌توانند از این تجربه استفاده کنند.

ایران اسلامی در نوک پیکان جبهه مقاومت

مدیر حوزه های علمیه تصریح کرد: تردیدی نیست که حوزه‌های علمیه در همین دوره نقشی متواضعانه و بزرگ ایفا کردند و با الهام گیری از تعالیم قرآن و سنت نبوی به تکلیف اسلامی و انسانی خود در قبال بیماران و افراد مبتلا و خانواده‌های آنها عمل کردند. و این گونه بود که در این زمینه دو الگو در زمینه مبارزه با این بحران و بلای جهانی شکل گرفت که یکی مبتنی بر بینش مادی و دیگری برگرفته از نظریه فراگیر اسلامی و معنوی است.

وی در بخش پایانی سخنان خود اظهار کرد: از تمام برادران در جهان اسلامی می‌خواهیم زیر بار هرگونه همدستی و رابطه و عادی سازی روابط با اسرائیل نروند؛ از قراردادهای مشکوک و همکاری فرهنگی، رسانه ای، پخش سریال‌های تلویزیونی مؤید صهیونیسم گرفته تا دعوت صهیونیست‌ها به کنفرانس‌ها به بهانه استفاده از تجربیات بهداشتی آنها اجتناب کنند.

اعرافی گفت: علاوه بر این بر لزوم حمایت از ملت فلسطین در مسیر مبارزه تاکید می‌کنیم و این کاری است که جمهوری اسلامی ایران آن را انجام می‌دهد.

وی یادآور شد: ایران اسلامی امروز در نوک پیکان جهان اسلام و محور مقاومت در جبهه مبارزه با توطئه‌های امپریالیسم آمریکا و صهیونیسم قرار دارد و این بر اساس دین و اعتقاد و قانون اساسی و مبانی ایران و رهنمودهای رهبر انقلاب و ولی امر مسلمانان امام خامنه ای است که حمایت از مقاومت تا آزادی آخرین وجب از سرزمین‌های اسلامی و در راس آنها قدس شریف را یک واجب دینی و اعتقادی و اخلاقی و تمدنی می‌داند.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcjmaeo.uqeovzsffu.html
نام شما
آدرس ايميل شما