چهارشنبه ۷ خرداد ۱۳۹۹ ساعت ۱۳:۱۶
کد مطلب : 88876
منبع : خبرگزاری تسنیم

هنوز تصمیمی برای فعال شدن روزبازارها در قم گرفته نشده است

قم نيوز : معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری قم گفت: در صورت آماده نبودن زیرساخت‌ها، با توجه به پروتکل‌های مرکز بهداشت امکان فعالیت برای دست‌فروشان بازار روز وجود ندارد.
هنوز تصمیمی برای فعال شدن روزبازارها در قم گرفته نشده است
هنوز تصمیمی برای فعال شدن روزبازارها در قم گرفته نشده است
به گزارش قم نیوز محسن بهشتی امروز در جلسه ستاد پیشگیری و پاسخ به بحران استان قم در سالن کرامت استانداری، پیرامون بازگشایی روز بازارها و تشکیل آن با توجه به شیوع بیماری کرونا در کشور اظهار داشت: با بررسی پروتکل‌های مرکز بهداشت به این نتیجه رسیده‌ایم که این پروتکل‌ها و الزامات کار را برای بازار روزها سخت می‌کند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری قم با اشاره به مشکلات پیش روی دست‌فروشان بازار روزها گفت: بر اساس اطلاعات جمع‌آوری‌شده این افراد 1200 نفر هستند که باید به‌نوعی ساماندهی شوند.

وی با تأکید بر لزوم تبدیل این وضعیت پیش‌آمده به فرصت ابراز کرد: این دست‌فروشان شامل 1200 خانوار می‌شوند که از این طریق روزی می‌خورند که باید ساماندهی شوند.

بهشتی با تأکید بر تثبیت فروشندگان بازار روزها و شناسنامه‌دار شدن آن‌ها گفت: در جلسه‌ای که با مسئولان و مدیران شهرداری داشتیم، مقرر شد شهرداری چند نقطه را مطالعه و زیرساخت‌هایی را برای فروشندگان بازار روزها آماده کند اما اگر این زیرساخت‌ها آماده نباشد با وضعیت موجودی که تا الآن فعالیت می‌کردند کار برایشان سخت خواهد شد.

وی افزود: در صورت آماده نبودن زیرساخت‌ها، با توجه به پروتکل‌های مرکز بهداشت امکان فعالیت برای دست‌فروشان بازار روز وجود ندارد چراکه هیچ زیرساختی برایشان فراهم نبوده و در این شرایط نمی‌توانند مسائل بهداشتی را کامل رعایت کنند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری قم ادامه داد: این پروتکل باید از ستاد استانی مبارزه با کرونا به ستاد ملی برود که تصمیمی در خصوص آن گرفته شود.

بهشتی در پایان با تأکید بر لزوم تثبیت و شناسایی این افراد خاطرنشان کرد: بخشی از این افراد روزانه وارد قم می‌شوند و فعالیت اقتصادی خود را انجام می‌دهند و بعضی مغازه‌دارانی هستند که جنسشان را نمی‌توانند در مغازه‌های خود به فروش برسانند درنتیجه برای عرضه به بازار روزها می‌آورند.

انتهای پیام/111
https://qomnews.ir/vdcg3797.ak97u4prra.html
نام شما
آدرس ايميل شما