کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

مراسم سالگرد بزرگداشت آيت الله بروجردي درقم برگزار مي شود

خبرگزاری ايرنا , 17 شهريور 1390 ساعت 14:52

قم نیوز: مراسم پنجاه‌ و دومين سالگرد بزرگداشت آيت‌الله‌العظمي‌ بروجردي‌(ره) از مراجع عظام تقليد جهان تشيع در قم برگزار مي‌شود.


به گزارش قم نیوز، اين مراسم با حضور مراجع عظام تقليد، علما، روحانيون، اساتيد، طلاب و مردم علاقه مند،به ساحت مرجعيت و فقه و فقاهت سه شنبه ۲۲ شهريور ماه جاري در مسجد اعظم بعد از نماز مغرب و عشا برگزار خواهد شد.

آيت‌الله‌العظمي بروجردي‌(ره) مرجع روشن‌ضمير شيعه در دوران حيات پربركت خود اقدامات شاياني از جمله تاليف كتاب‌هاي فقهي، رجالي، اصولي و كلامي به زبان فارسي و عربي ارائه داده و شاگردان زيادي نيز تربيت نمودند.

آثار ايشان به زبان عربي بيش از ۴۰ جلد مي‌باشد و در زبان فارسي نيز ده‌ها كتاب از جمله توضيح المناسك، توضيح‌المسايل و غيره... به يادگار مانده است.

آيت‌الله‌العظمي بروجردي در عرصه بين‌الملل علاوه بر اعزام مبلغ به كشور‌هاي خارجي اقدام به تاسيس مسجد، مدرسه و حسينيه در برخي از اين كشورها كرده و هم‌اكنون مسجد امام علي‌(ع) در هامبورگ از مهمترين يادگار‌هاي اين مرجع عظيم‌الشان جهان تشيع مي‌باشد.

اين فقيه سترگ در سيزدهم شوال ۱۳۸۰ هجري قمري براي هميشه چشم از جهان گشود و پيكر پاك ايشان در حرم حضرت معصومه‌(س) مدفون مي‌باشد.

انتهای پیام


کد مطلب: 89

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/89/مراسم-سالگرد-بزرگداشت-آيت-الله-بروجردي-درقم-برگزار-مي-شود

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir