سه شنبه ۲۰ خرداد ۱۳۹۹ ساعت ۱۷:۳۰
کد مطلب : 89188
منبع : خبرگزاری تسنیم

مدیر حوزه‌های علمیه: آینده تشیع، مکتب اهل بیت(ع) و بشریت به کار حوزویان گره خورده است

قم نيوز : مدیر حوزه‌های علمیه گفت: آینده تشیع، مکتب اهل بیت(ع)، اسلام و بشریت به کار حوزویان گره خورده است و باید به سمت حوزه‌هایی حرکت کنیم که پاسخگوتر، بیدارتر، اجتماعی‌تر، انقلابی‌تر و علمی‌تر باشد.
مدیر حوزه‌های علمیه: آینده تشیع، مکتب اهل بیت(ع) و بشریت به کار حوزویان گره خورده است
مدیر حوزه‌های علمیه: آینده تشیع، مکتب اهل بیت(ع) و بشریت به کار حوزویان گره خورده است
به گزارش قم نیوز آیت‌الله علیرضا اعرافی ظهر امروز در اجلاسیه مدیران استانی و معاونان و مدیران مدارس علمیه که در سالن آیت‌الله حائری مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه به‌صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد اظهار داشت: انتقال آموزش‌ها به فضای مجازی از جمله دستاوردهای ایام کرونا بوده است.

وی افزود: در سطح یک 95 درصد آموزش‌ها به‌شکل مجازی در قالب آفلاین و آنلاین اجرا شده است، این رقم در مراکز تخصصی بین 70 تا 80 درصد و در سطوح عالی بیش از 60 درصد بوده است، بخش زیادی از آزمون‌ها مجازی انجام می‌شود، مرکز آموزش‌های مجازی حوزه هم شکل بهتر و کامل‌تری گرفته است.

مدیر حوزه‌های علمیه تصریح کرد: در حوزه آموزش درختواره دانشی یک کار بزرگ بود، این درختواره یک نگاه کلان به قلمرو حوزه بود، ما وقتی سخن از درختواره رشته‌ها به میان می‌آوریم بدین معنا نیست که از فردا اجرایی می‌شود.

امام جمعه قم با بیان اینکه قریب به 500 نفر از اساتید در تهیه درختواره‌های دانشی همکاری کردند گفت: قریب به ده‌ها شورای گسترش برای آن برگزار شده که در هفته گذشته نهایی شد، در کنار این ریل‌گذاری‌های کلان، مقررات و مصوبات متعددی انجام شده است، به‌طور مثال مصوبه 313 به مقررات جدید تبدیل شد کار بسیار بزرگی بود.

عضو فقهای شورای نگهبان با اشاره به اهمیت نقش حوزه در نگاه امام خمینی(ره) بیان کرد: آینده تشیع، مکتب اهل بیت(ع)، اسلام و بشریت به کار حوزویان گره خورده است و باید به سمت حوزه‌هایی حرکت کنیم که پاسخگوتر، بیدارتر، اجتماعی‌تر، انقلابی‌تر و علمی‌تر باشد.

استاد حوزه علمیه ادامه داد: شورای عالی دوره فعالی را پشت سر گذاشته و مجموعه‌ای از اسناد مدیریت حوزه را به تصویب نهایی رسانده است، قریب 15 "نظام جامع راه "دراز مدتی را برای حوزه ترسیم کرده‌ایم که شورای عالی در جلسات متعدد و فراوان آن‌ها را به تصویب رساند، مجموعه این اسناد نتیجه کار سنگین طلاب در بخش‌های کارشناسی بود و تدوین و تصویب این اسناد کار ارزشمندی بوده که رهبر معظم انقلاب نیز چند بار این کار را ستودند.

اعرافی گفت: در شورای گسترش قلمرو تازه‌ای برای صدور مجوزهای حوزوی برای مراکز فرهنگی، تبلیغی و هنری در حوزه گشوده شد، صدور مدارک برای ایثارگران از دیگر مصوبات مهم شورای گسترش بود که 1200 مدرک در این سال ها برای ایثارگران صادر شد.

مدیر حوزه‌های علمیه افزود: یک نظام شورایی برای اصلاح ساختار و شکل‌گیری شوراهای استانی ایجاد شد که این شوراها یکی از مظاهر فکر جمعی است، شورای پژوهش یکی از شوراهای فعال بوده که 50 طرح در آن به تصویب رسیده است.

امام جمعه قم ارتباط با مراجع تقلید را از جمله توفیقات حوزه‌های علمیه برشمرد و گفت: جلسات متعددی با رهبر انقلاب و دیگر مراجع تقلید برگزار شده است، ارتباطات مناسبی با جامعه مدرسین انجام شد و ارتباط با دانش‌آموختگان نیز از دیگر بخش‌ها بود همچنین ارتباط با مراکز و نهادهای حوزه هم در قالب هماهنگی‌هایی انجام شد.

عضو فقهای شورای نگهبان خاطرنشان کرد: در طرح آمایش باید حداقل 50 تفاهم‌نامه و اقدام مشترک را شناسایی کنیم و این باب وسیع باید استمرار پیدا کند به‌طور مثال در الگوی آموزش و پرورش حداقل 40 برنامه به امضای مدیر حوزه‌های علمیه و وزیر آموزش و پرورش رسید.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcdjf0j.yt0nj6a22y.html
نام شما
آدرس ايميل شما