چهارشنبه ۲۱ خرداد ۱۳۹۹ ساعت ۲۳:۵۳
کد مطلب : 89237
منبع : خبرگزاری تسنیم

فرزند شهید سعیدی: شهید سعیدی شجاعانه در برابر رژیم شاه ایستادگی کرد

قم نيوز : استاد حوزه علمیه "شجاعت" را مهم‌ترین خصوصیت اخلاقی شهید سعیدی برشمرد و گفت: شهید سعیدی شجاعانه در برابر رژیم شاه ایستادگی کرد.
فرزند شهید سعیدی: شهید سعیدی شجاعانه در برابر رژیم شاه ایستادگی کرد
فرزند شهید سعیدی: شهید سعیدی شجاعانه در برابر رژیم شاه ایستادگی کرد
به گزارش قم نیوز آیت‌الله سید حسن سعیدی اظهار داشت: شهید آیت‌الله سید محمدرضا سعیدی ازجمله شهدای پیشتاز انقلاب اسلامی و اولین مجتهد شهید روحانی در نهضت امام خمینی(ره) است که هیچ‌گاه یاد ایشان قدیمی و کم‌اهمیت نمی‌شود.

وی افزود: یاد شهدای نهضت امام راحل را باید همواره زنده نگه داشت به خاطر اینکه پیشتاز، خط دهنده و راهگشا بودند و برای دیگران نقش مهمی داشتند و چهره‌های موردتوجه‌ی بودند و دیگران را به مسیر نهضت امام راحل دعوت کردند.

استاد حوزه علمیه با تأکید بر تداوم مسیر شهدا بیان کرد: باید همواره یاد و نام شهدا را ادامه دهیم، قرآن کریم تأکید دارد افرادی که سبقت داشتند و پیشتاز بودند آن‌ها مقرب و جلودار هستند و باید بیشتر تکریم شوند.

نگاهی به زندگی نخستین مجاهد شهید نهضت امام/ آیت‌الله سعیدی از طلایه‌داران جهاد و شهادت جریان انقلاب اسلامی بود
فرزند شهید سعیدی تصریح کرد: آن زمان که رژیم شاه، مرحوم پدرم را دستگیر و سپس به شهادت رساندند هیچ‌کسی با ما ارتباط نداشت و از ما پرهیز می‌کردند، پس از انقلاب اسلامی به برکت انقلاب، شهدا و خانواده آن‌ها موردتکریم و احترام هستند ولی در دوران شاه جو خفقان بسیار شدیدی وجود داشت.

سعیدی ادامه داد: باید راه شهدا را ادامه دهیم و مسیر و منش شهدای گران‌قدر تبلیغ و به جامعه شناخته شوند، برخی پیشنهاد دادند کنگره‌ای برای شهید سعیدی برگزار شود تا اخلاق و منش و راه وی برای همگان روشن و شخصیت ایشان به نسل جوان معرفی شود.

وی "شجاعت" را مهم‌ترین خصوصیات اخلاقی شهید سعیدی برشمرد و گفت: در رژیم شاه جو خفقان وجود داشت و صحبت این‌که کسی با شاه مبارزه کند مطرح نبود و همان‌گونه که امام راحل فرمودند یک پاسبان می‌توانست بازار تهران را تعطیل کند، اینکه کسی بتواند در آن جو و خفقان راه را باز کند و به مبارزه با شاه بپردازد شجاعت فوق‌العاده‌ای نیاز داشت.

استاد حوزه علمیه افزود: در دوران سیاه پهلوی آمریکا نفت ایران و شوروی گاز کشورمان را غارت می‌کرد و سرمایه‌داران خارجی نیز معادن کشورمان ثروت و اقتصاد مردم را به غارت می‌بردند ولی آیت‌الله سعیدی با شجاعت مثال‌زدنی اعلامیه‌ای علیه سرمایه‌داران خارجی صادر کرد و جان خود را برای حفظ منافع مردم به خطر انداخت.

فرزند شهید سعیدی گفت: وزیر موقت بازرگان نقل کرد که سلول من در زندان نزدیک آیت‌الله سعیدی بود، آن موقع منوچهری از خبیث‌ترین بازجوها بود و ساعت 12 ما را برای بازجویی بردند که متوجه شدم بازجو بسیار عصبانی و به‌هم‌ریخته است و از من پرسید سعیدی را می‌شناسی گفتم سلول ایشان نزدیک ما است، منوچهری گفت از صبح زیر شکنجه است ولی یک کلمه حرف نمی‌زند.

‌انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdciyrav.t1a3p2bcct.html
نام شما
آدرس ايميل شما