کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

دریاچه نمک قم، ظرفیت بی‌نظیری در سرمایه‌گذاری و تحول اقتصادی است

خبرگزاری تسنیم , 22 خرداد 1399 ساعت 21:25

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری قم گفت: دریاچه نمک قم، ظرفیت بی‌نظیری در سرمایه‌گذاری و تحول اقتصادی است که نباید از کنار این ظرفیت، به راحتی گذشت.


به گزارش قم نیوز مهرداد غضنفری در کارگروه ویژه دریاچه نمک که در سالن امام جواد(ع)استانداری برگزار شد، اظهار داشت: مطالعات دریاچه نمک، هنوز کامل و جامع نیست و باید از نظر منطقه جغرافیایی و محدودیت‌های ایجاد شده از جمله استقرار استخرها به طور کامل و دقیق بررسی شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری قم افزود: دریاچه نمک قم، ظرفیت بی‌نظیری در سرمایه‌گذاری و تحول اقتصادی است که نباید از کنار این ظرفیت، به راحتی گذشت.

وی بیان کرد: باید منافع اقتصادی دریاچه نمک را در رابطه با سرمایه‌گذاری مورد توجه قرار داد، در این باره نقشه راه مشخص است و تصمیمات لازم باید اتخاذ شود، در این خصوص مطالعات یکپارچه و شناخت خلاء‌های مطالعاتی ضرورت دارد تا بتوان به مطالعه یکپارچه رسید.

غضنفری خاطرنشان کرد: به دنبال بسته‌ای از بهره برداری و استفاده جامع از این ظرفیت هستیم تا در استخراج محصولات معدنی و گردشگری و بخش های دیگر اقتصادی نیز بتوانیم موفق باشیم.

وی گفت: وقتی یک سرمایه گذار در اجرای طرحی مراجعه می‌کند به دنبال استفاده جامع از این ظرفیت است و اگر ظرفیت‌ها به خوبی ارزیابی شود، فرصت‌های اقتصادی خوبی در انتظار استان است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری قم افزود: در حوزه مدیریتی استان اگر می‌خواهیم منافعی برای قم ایجاد شود، دارای مسئولیت نیز هستیم و باید در رفع موانع همت کنیم.

وی تصریح کرد: نباید منابع طبیعی و محیط زیست همه روزنه‌ها را به سمت سرمایه‌گذاری ببندد و مشکلات عدیده‌ای را فراروی سرمایه‌گذاران قرار دهند، بلکه باید مسیر سرمایه گذاری را تسهیل کنیم.

غضنفری بیان کرد: بخشی از کار بر عهده ماست و باید مشکلات را پیش روی سرمایه گذاری برداشت، به ویژه در طرح دریاچه نمک باید سرمایه گذاران نیز مطالعات را انجام دهند و نتایج را اعلام کنند تا گزارش در کمیته فنی پالایش شود و به نتیجه برسیم و پیرامون آن در کارگروه تصمیم گرفته شود.

وی عنوان کرد: کارگروهای متفرقه باید ادغام شوند تا بهتر بتوان در اطلاع رسانی و جمع بندی نتیجه رسید و بهتر تصمیم گیری شود.

انتهای پیام/ 137


کد مطلب: 89277

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/89277/دریاچه-نمک-قم-ظرفیت-بی-نظیری-سرمایه-گذاری-تحول-اقتصادی

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir