چهارشنبه ۲۸ خرداد ۱۳۹۹ ساعت ۱۸:۱۸
کد مطلب : 89421
منبع : خبرگزاری تسنیم

مطالبات فرهنگیان با جدیت از طریق شورای شهر قم دنبال شود

قم نيوز : فرماندار قم با بیان روتین و عادی شدن مشکل کمبود فضای آموزشی در استان گفت: باید مطالبات فرهنگیان به‌صورت جد از شورای شهر قم دنبال شود تا بتوانیم معلمان را به جایگاه اصلی خود برگردانیم.
مطالبات فرهنگیان با جدیت از طریق شورای شهر قم دنبال شود
مطالبات فرهنگیان با جدیت از طریق شورای شهر قم دنبال شود
به گزارش قم نیوز مرتضی حیدری امروز در دومین جلسه شورای آموزش‌وپرورش استان در سالن جلسات امام جواد(ع) استانداری، با بیان اینکه آموزش و فرهنگ در صدر همه مسائل قرار دارد، اظهار داشت: آموزش‌وپرورش باید به اعضای شورای شهر کمک کند که جایگاه معلم تنزل پیدا نکرده و به بالاترین حد خود برسد چراکه یکی از تشکل‌ها و سازمان‌های رسمی که در این زمینه نقش دارد شورای شهر است.

فرماندار قم با تأکید بر اینکه جایگاه هیچ قشر و گروهی باارزش‌تر از جایگاه معلم نیست، گفت: به تعبیر امام راحل شغل معلمی شغل انبیا است درنتیجه از همگان می‌خواهیم که این جایگاه ویژه را به معلمان برگردانند.

وی تأکید کرد: مقام معظم رهبری بیشترین حمایت و پشتیبانی‌ها را از قشر معلم داشته‌اند و فرموده‌اند که نباید تحت تأثیر دسیسه افکنی‌های دشمنان قرار بگیریم چراکه در همه عرصه‌ها توانسته‌ایم به قله‌های برتر دنیا برسیم که همگی را مدیون معلمان هستیم.

حیدری بیان کرد: این توقع از شورای شهر قم داریم که همواره حداقل ده زمین در دست شورای شهر باشد که بتواند در اختیار آموزش‌وپرورش و خیرین استان قرار دهد که دیگر کمبود فضای آموزشی در استان نداشته باشیم.

فرماندار قم با بیان روتین و عادی شدن مشکل کمبود فضای آموزشی در استان ابراز کرد:چشم اندازهای نیاز استان کاملاً مشخص و معین بوده؛ درنتیجه نیاز است که هم شورای شهر و آموزش‌وپرورش برای ساماندهی دانش‌آموزان و کمبود فضای دانش‌آموزی اهتمام ویژه داشته باشند.

وی با بیان اینکه مشکلات باید از طریق انجمن اولیا و مربیان، دانش‌آموزان و معلمان از شورا به جد دنبال شود، تأکید کرد: این موضوع سیاسی نبوده و باید مطالبات فرهنگیان به‌صورت جد از شورای شهر قم دنبال شود تا بتوانیم معلمان را به جایگاه اصلی خود برگردانیم.

معاون آموزش ابتدایی آموزش‌وپرورش استان قم با بیان اینکه برای ثبت‌نام دانش آموزان در مدارس تغییرات مختصر در روند اجرا داریم، اظهار داشت: ثبت‌نام در استان همزمان با سراسر کشور از هفدهم خرداد انجام‌شده و تا امروز 40 درصد از دانش‌آموزان مرحله پیش ثبت‌نام در پایه اول را پشت سر گذاشته‌اند.

مریم سادات پناهنده با اشاره به ثبت‌نام قطعی دانش‌آموزان در سامانه گفت: سنجش و صدور مجوز به دلیل بیماری کرونا و وضعیت خاص کشور خیلی دیر انجام‌شده اما در ده روز اول اطلاع‌رسانی‌های لازم انجام‌شده و پروتکل‌های بهداشتی رعایت شده و بر اجرای آن تأکید فراوان دارند.

وی با بیان اینکه پایگاه‌های سنجش استان نسبت به سال گذشته بیش از دو برابر شده است، افزود: ستادهای فرعی ثبت‌نام به‌صورت موردی در همه نواحی و در قسمت‌های مختلف شهر مستقر هستند.

معاون آموزش ابتدایی آموزش‌وپرورش استان قم با اشاره به بررسی مجدد وضعیت تراکم و فضاهای آموزشی ابراز کرد: به دلیل بیماری کرونا لازم است تمهیداتی در استان اندیشیده شود و دستورالعمل نگاه چندجانبه به دانش‌آموزان و فضای آموزشی در دستور کار است.

پناهنده عنوان کرد: قسمت عمده دانش‌آموزان میان‌پایه به‌جز پایه‌های عمومی اقدام به ثبت سفارش در سامانه داشته‌اند، سامانه تا 23 خرداد باز بوده و از شهروندان عزیز می‌خواهیم کتب دانش‌آموزان در پایه‌های میان‌پایه را ثبت سفارش داشته باشند.

وی با بیان اینکه زمان ثبت‌نام به‌صورت کلی برای همه مقاطع تا پایان مردادماه اعلام‌شده است، ادامه داد: با انجام ثبت‌نام کامل دانش‌آموزان امیدواریم یک فضای آرامی را در سال تحصیلی جدید داشته باشیم.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcdfo0j.yt0nx6a22y.html
نام شما
آدرس ايميل شما