چهارشنبه ۲۸ خرداد ۱۳۹۹ ساعت ۲۳:۲۰
کد مطلب : 89422
منبع : خبرگزاری تسنیم

بیش از 170 مدرسه در قم احداث و مقاوم‌سازی شد

قم نيوز : مدیرکل آموزش‌وپرورش استان قم با بیان اینکه تاکنون بیش از ۱۷۰ مدرسه استان احداث و مقاوم‌سازی شده است، گفت: در سال تحصیلی جدید افزایش ۸ هزار و۵۰۰ دانش‌آموز در پایه اول ابتدایی را شاهد خواهیم بود.
بیش از ۱۷۰ مدرسه در قم احداث و مقاوم‌سازی شد
بیش از ۱۷۰ مدرسه در قم احداث و مقاوم‌سازی شد
به گزارش قم نیوز حمیدرضا شیخ‌الاسلام امروز در دومین جلسه شورای آموزش‌وپرورش استان در سالن جلسات امام جواد(ع) استانداری، از تصویب تفاهم‌نامه‌ای بین دو وزارت خانه در راستای تأمین مسکن فرهنگیان در استان قم خبر داد و اظهار داشت: پیگیری زمین تپه سلام در جاده اراک که حدود ده هکتار بوده را برای ساخت مسکن فرهنگیان پیشنهاد داده‌ایم.

مدیرکل آموزش‌وپرورش استان قم با بیان اینکه بیش از 23 هزار و 500 همکار فرهنگی و شاغل در استان داریم، افزود: با توجه به اینکه بسیاری از فرهنگیان به سن بازنشستگی می‌رسند نیاز به نیروهای تازه‌نفس داریم.

وی با بیان انواع ورودی‌های فرهنگیان به سیستم آموزش‌وپرورش گفت: مسکن معلم بزرگواری که باید با یک نشاط مضاعف در سر کلاس حضور پیدا کند باید تأمین شود.

شیخ‌الاسلام در ادامه با بیان جایگاه خاص و ویژه معلمان در نظام آموزشی کشور ابراز کرد: با اعضای شورای شهر در رابطه با گرفتن پروانه و تخفیفات خاص به فرهنگیان در دهه فجر صحبت‌هایی شد که این موارد در طول سال هم به این قشر از جامعه اختصاص یابد.

مدیرکل آموزش‌وپرورش استان قم ثبت‌نام بیش از 273 هزار و 500 دانش‌آموز در سال تحصیلی پیش رو را موردتوجه قرار داد و گفت: در سال گذشته 265 هزار دانش‌آموز و در سال جدید افزایش 8 هزار و500 دانش‌آموز در پایه اول ابتدایی را شاهد خواهیم بود.

وی با بیان کمبود فضای آموزشی در استان قم عنوان کرد: در برخی از مناطق بارها اعلام کرده‌ام با کمبود جدی فضای آموزشی مواجه هستیم، در سال‌های گذشته تمام سعی و تلاشمان نسبت به احداث بود اما طی سال‌های اخیر مقداری از وقتمان را به ایجاد فضای آموزشی توسط خیرین معطوف کرده‌ایم.

شیخ‌الاسلام با بیان اینکه در محدوده بوستان علوی با کمبود جدی فضای آموزشی روبرو هستیم، تصریح کرد: در این محدوده باید نزدیک به بیست هزار واحد احداث شود، برای سال تحصیلی آینده بیش از 5 هزار واحد در محدوده بوستان علوی احداث و راه‌اندازی شده است اما هنوز با کمبود جدی روبرو هستیم.

مدیرکل آموزش‌وپرورش استان قم بیان کرد: پایگاه‌های سنجش استان را با توجه به شرایط جامعه دو برابر کرده‌ایم چراکه سلامت دانش‌آموزان بسیار مهم بوده و باید مدیریت شود،  در این رابطه سه سناریو را در نظر گرفته‌ایم.

 وی با بیان در نظر گرفتن سه سناریو برای آغاز سال تحصیلی جدید گفت: سناریو نخست حضور کامل و به‌موقع دانش‌آموزان در مدارس و سناریو دوم کم کردن  ساعت حضور دانش‌آموزان در مدارس و سناریو سوم حضور یک روز در میان دانش‌آموزان در مدارس است که کاری بسیار سخت است.

شیخ‌الاسلام مطرح کرد: تمام سعی و تلاش همکاران این بوده که اولیای دانش‌آموزان نگران نمرات امتحانات پایان سال تحصیلی خود نباشند.

مدیرکل آموزش‌وپرورش استان قم تأمین سرویس مدارس با توجه به شرایط کشور را موردتوجه قرار داد و گفت: یکی از پیشنهادات این بوده که تأمین سرویس دانش‌آموزان را خود اولیا مدیریت کنند.

وی با بیان تقسیم مدارس به دو بخش دولتی و غیردولتی گفت:اگر دانش‌آموزی در مکان‌هایی به‌غیراز این دو بخش اقدام به ثبت‌نام کند غیرقانونی بوده و آموزش‌وپرورش هیچ تعهدی نسبت به دادن مدرک به این دانش‌آموزان در برنامه سناد نخواهد داشت.

شیخ‌الاسلام با بیان تمهیدات اندیشیده شده برای دانش‌آموزان در ایام کرونا عنوان کرد: بیش از 94 درصد از دانش‌آموزان استان قم در شهر هستند که این موضوع یکی از چالش‌های بزرگ استان است اما در سایر استان‌ها پراکندگی دانش‌آموزی  را شاهد هستیم.

مدیرکل آموزش‌وپرورش استان قم گفت: باید طوری مدارس را مدیریت کنیم که ولی دانش‌آموز بماند که در کدام مدرسه ثبت‌نام کند نه اینکه اولیای دانش‌آموزی ترجیحشان ثبت‌نام در یک مدرسه باشد.

وی در پایان از دو نوبت شدن مدارس پرجمعیت استان خبر داد و افزود: تاکنون بیش از 170 مدرسه  استان احداث و مقاوم‌سازی شده است.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcewe8v.jh8owi9bbj.html
نام شما
آدرس ايميل شما