پنجشنبه ۲۹ خرداد ۱۳۹۹ ساعت ۱۷:۴۷
کد مطلب : 89453
منبع : خبرگزاری مهر

آیت الله میرباقری: حیات باطنی به ولایت اهل‌بیت(ع) وابسته است

قم نيوز : عضو مجلس خبرگان رهبری، وادی ایمان را دارای حیات ابدی دانست و ابراز کرد: حیات باطنی در حقیقت به ولایت اهل‌بیت(ع) وابسته است و هرگز فنا نخواهد شد.
حیات باطنی به ولایت اهل‌بیت(ع) وابسته است
حیات باطنی به ولایت اهل‌بیت(ع) وابسته است
به گزارش قم نیوز حجت‌الاسلام سید مهدی میرباقری شامگاه چهارشنبه در مراسم سخنرانی که به مناسبت شام شهادت امام صادق (ع) در حرم حضرت معصومه (س) برگزار شد، با بیان اینکه قرآن کریم به جز معانی ظاهری دارای معانی باطنی نیز است، افزود: معنای تدبر در آیات قرآن کریم این است که انسان از ظاهر به باطن برسد و رسیدن به باطن نیز قواعدی دارد.

وی با بیان اینکه علوم قرآنی تمام و کمال در اختیار اهل بیت (ع) است، افزود: ائمه معصوم (ع) حامل علم الهی بوده و تمام حقایق قرآن تنها رزق اهل‌بیت (ع) است.

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه گاهی در قرآن کریم از وجود مبارک رسول خدا (ص) به‌عنوان صراط مستقیم و یا باب الله یاد می‌شود، تصریح کرد: یکی از خصوصیاتی که در روایات برای اهل‌بیت (ع) و علوم و ولایت ائمه معصومین (ع) آمده است کلمه «ماء» می‌باشد.

وی در تعریف ظاهر کلمه ماء افزود: ظاهر کلمه ماء تمام حیات ظاهری انسان‌ها و موجودات وابسته به آب است و آبی که خداوند از آسمان نازل می‌کند جایگزین ندارد و باطن ماء بدین معنی است که اهل‌بیت (ع) سرچشمه حیات و مصداق حقیقی آب و حیات‌بخش هستند.

آیت الله میرباقری با بیان اینکه ابواب وادی توحید توسط امام گشوده می‌شود، تصریح کرد: ائمه معصومین (ع) ابواب الهی هستند که توجه به آن ضروری است.

وی با بیان اینکه دستگاه شیطان و مستکبرین عالم همواره انسان‌ها را وسوسه می‌کنند، افزود: تنها در مسیر اهل‌بیت (ع) حیات واقعی وجود دارد.

سخنران حرم بانوی کرامت شرط دستیابی به حقیقت ایمان و درک حقایق عالم هستی و نور اهل‌بیت (ع) را استقامت و پایداری در مسیر اهل‌بیت (ع) دانست و اظهار داشت: اگر انسان‌ها در مسیر اهل‌بیت (ع) استقامت کنند، الطاف اهل بیت (ع) شامل حالشان خواهند شد.

وی ایمانی را که به قلب مؤمن نازل می‌شود همراه با حیات طیبه دانست و افزود: قلوبی که خالی از ایمان شود انسان را به مردگان متحرک تبدیل خواهد کرد.

آیت الله میرباقری وادی ایمان را دارای حیات ابدی دانست و ابراز کرد: حیات باطنی در حقیقت به ولایت اهل‌بیت (ع) وابسته است و هرگز فنا نخواهد شد.
انتهای پیام / 137
https://qomnews.ir/vdcip5av.t1a3w2bcct.html
نام شما
آدرس ايميل شما