يکشنبه ۱ تير ۱۳۹۹ ساعت ۱۶:۲۳
کد مطلب : 89508
منبع : خبرگزاری مهر

آیت الله اعرافی: نظام مالیاتی ملاحظه طبقات پایین اقتصادی جامعه را داشته باشد

قم نيوز : مدیر حوزه‌های علمیه کشور گفت: نظام مالیاتی کشور باید ملاحظه طبقات پایین اقتصادی را داشته باشد که این امر تلاش این اداره را بیشتر می‌کند.
نظام مالیاتی ملاحظه طبقات پایین اقتصادی جامعه را داشته باشد
نظام مالیاتی ملاحظه طبقات پایین اقتصادی جامعه را داشته باشد
به گزارش قم نیوز آیت الله علیرضا اعرافی غروب شنبه در دیدار مدیرکل امور مالیاتی استان قم اظهار داشت: مباحث مالیات بر پایه حرکت چرخه اقتصاد کشور می‌چرخد و دارای شرایط خاصی است.

وی با بیان اینکه چرخه اقتصادی کشور قوی و نیرومند نیست، افزود: خلأهای موجود در نظام مالیاتی کشور مانع رسیدن به نقطه ایده آل می‌شود.

عضو شورای عالی حوزه‌های علمیه، مالیات را برای اداره جامعه ضروری دانست و تصریح کرد: همه مردم باید در زمینه مالیات همراهی و مساعدت داشته باشند.

وی تأکید کرد: نظام مالیاتی کشور باید ملاحظه طبقات پایین اقتصادی کشور را داشته باشد که این تلاش و مسئولیت این اداره را بیشتر می‌کند.

آیت الله اعرافی گفت: رعایت اصول پایه‌های اقتصادی کشور بر مبنای مالیات و رعایت مستضعفین در این امورات فعالیت را دشوارتر می‌کند.

وی با بیان اینکه قاچاق و فرار مالیاتی که در برخی از موارد با یکدیگر همپوشانی دارند، کار را برای پویایی اقتصاد کشور سخت می‌کند، افزود: گسترش همکاری‌های میان دستگاهی امری ضروری است.

مدیر حوزه‌های علمیه تصریح کرد: هوشمند سازی فعالیت‌ها و بهره گیری از فضای مجازی امری ضروری است که باید مورد توجه قرار گیرد.

وی گفت: حوزه‌های علمیه با توجه به مقوله کرونا بیش از ۹۰ درصد خدمات آموزش خود را در قالب فضای مجازی ارائه کردند.
انتهای پیام / 137
https://qomnews.ir/vdcjoieo.uqehyzsffu.html
نام شما
آدرس ايميل شما