پنجشنبه ۱۲ تير ۱۳۹۹ ساعت ۲۰:۱۵
کد مطلب : 89859
منبع : خبرگزاری حوزه نیوز
مدیر شبکه قرآن و معارف سیما:

برای ادامه مسیر نیازمند رهنمود حوزه و علما هستیم

قم نيوز : با توجه با اینکه در زمان شیوع کرونا اماکن زیارتی و دینی و مراسمات مذهبی تقریبا تعطیل شده بود اما تلاش شد که مردم این خلاء را کمتر احساس کنند و در زمان اعتکاف هر آنچه در اعتکاف انجام می شد از سوی رسانه ملی به ویژه شبکه قرآن و معارف سیما پخش می شد.
برای ادامه مسیر نیازمند رهنمود حوزه و علما هستیم
برای ادامه مسیر نیازمند رهنمود حوزه و علما هستیم
به گزارش قم نیوز جواد شیخ اکبری مدیر شبکه قرآن و معارف سیما امروز در دیدار با آیت الله اعرافی در قم با اشاره به لزوم استفاده از ظرفیت عظیم حوزه و روحانیت در سیمای جمهوری اسلامی گفت: برای ادامه مسیر خود نیازمند حمایت های معنوی حوزه هستیم.

وی با اشاره به چالش کرونا در کشور و اقدامات این شبکه برای گسترش معارف اهل بیت(ع) در جامعه افزود: شورای معارف سیما با توجه به شیوع بیماری کرونا و تعطیل شدن مساجد و اماکن مذهبی برای مخاطبان برنامه های ویژه ای را پیش بینی کرده بود و علاوه بر توصیه‌های بهداشتی و مسائلی که در این زمینه مطرح می‌شد، توصیه‌های معنوی و راهکارهایی را برای جذب مخاطب درنظر گرفت.

شیخ اکبری اضافه کرد: دعا، صدقه، قربانی کردن، توسل و تلاوت قرآن از مواردی است که برای دفع بلا و رفع گرفتاری سفارش شده است و شبکه قرآن و شورای معارف سیما از هفته اول آغاز شیوع کرونا، پویش قرائت سوره حمد را برای سلامتی مردم ایران راه اندازی کرد که با مشارکت خوب مردم روبرو شدیم و بیش از ۲۰۰ هزار نفر در آن شرکت کردند و درحدود ۸۵ میلیون ختم سوره حمد از سوی مردم انجام شد.

وی با اشاره به برنامه های اجرا شده در ماه های رجب و شعبان گفت: با توجه با اینکه اماکن زیارتی و دینی و مراسمات مذهبی تقریبا تعطیل شده بود اما تلاش شد که مردم این خلاء را کمتر احساس کنند و در زمان اعتکاف هر آنچه در اعتکاف انجام می شد از سوی رسانه ملی به ویژه شبکه قرآن و معارف سیما پخش می شد.

مدیر شبکه قرآن ادامه داد: برنامه هیئت‌های بدون مستمع نیز داشتیم که با حضور مداحان اهل بیت(ع) تهیه و در فضای مجازی نیز پوشش داده شد که با استقبال مخاطبان و مردم رو برو شد و برنامه‌های تحویل سال نیز با محوریت موضوع های معارفی تولید شد.

وی در پایان گفت: اوج کار شبکه‌های سیما در نیمه شعبان بود که اغلب شبکه‌ها این موضوع را در دستور کار قرار دادند و برای اولین مراسم احیای شب نیمه شعبان در سیما از حرم مطهر امام رضا(ع)، آستان حضرت عبدالعظیم(ع) و مسجد مقدس جمکران به صورت زنده پوشش داده شد.
انتهای پیام / 137
https://qomnews.ir/vdci3vav.t1a3w2bcct.html
نام شما
آدرس ايميل شما