جمعه ۱۳ تير ۱۳۹۹ ساعت ۱۹:۲۶
کد مطلب : 89875
منبع : خبرگزاری مهر

آیت الله اعرافی: تدوین چشم انداز حوزه بر اساس الگوی منظم و منسجم

قم نيوز : مدیر حوزه های علمیه گفت: حوزه در ترسیم چشم انداز ها دارای یک نگاه منظم و منسجم وجامع و آینده نگر دارد.
تدوین چشم انداز حوزه بر اساس الگوی منظم و منسجم
تدوین چشم انداز حوزه بر اساس الگوی منظم و منسجم
به گزارش قم نیوز آیت الله علیرضا اعرافی بعد از ظهر پنجشنبه در دیدار با مدیر شبکه قرآن و معارف سیما با تاکید بر نگاه منظم و منسجم و جامع و آینده نگر در ترسیم چشم اندازهای حوزه علمیه گفت: ایجاد درختواره دانشی در بخش آموزشی حوزه و همچنین ترسیم افق‌های دانشی از اولویت‌های حوزه علمیه است.

وی در ادامه گفت: طرح آمایش حوزه از اهمیت بسیاری برخوردار است که در این طرح ۴۰ مأموریت اصلی روحانیت بررسی و شاخص‌هایی برای آن تعیین شده است.

آیت الله اعرافی تدوین الگویی مناسب در برخورد با مشکلات ناشی از شیوع ویروس کرونا امری ضروری دانست و افزود: در این زمینه باید به پاسخ به سوالات و شبهات و داشتن رویکرد بین المللی مورد توجه قرار گیرد.

وی تجلی تمامیت حوزه و بازنمایی حوزه و روحانیت در قالب هنر و رسانه و فضای مجازی را از دیگر برنامه‌هایی دانست که در حوزه به آن توجه شده است و افزود: باید منطق جامعی از نحوه برخورد اسلام با حوادث و بحران‌ها تدوین و ارائه شود.

مدیر حوزه‌های علمیه در پایان گفت: در زمان شیوع کرونا حوزه وارد مجموعه‌ای از مکاتبات و مناسبات دیپلماتیک با جهان شده تا به یک الگوی مناسبت تر برای رفع مسائل بشر بیابد.
انتهای پیام / 137
https://qomnews.ir/vdcgn797.ak9yu4prra.html
نام شما
آدرس ايميل شما