يکشنبه ۱۵ تير ۱۳۹۹ ساعت ۲۱:۰۲
کد مطلب : 89919
منبع : خبرگزاری مهر
مدیر کل امور روستایی و شوراهای استانداری قم:

جذب سرمایه گذار برای توسعه گردشگری در روستاهای قم ضروری است

قم نيوز : مدیر کل امور روستایی و شوراهای استانداری قم گفت: آب و هوای روستاها و قابلیت گردشگری روستاهای قم بستر مناسبی برای جذب سرمایه گذار و اشتغالزایی روستائیان است.
جذب سرمایه گذار برای توسعه گردشگری در روستاهای قم ضروری است
جذب سرمایه گذار برای توسعه گردشگری در روستاهای قم ضروری است
به گزارش قم نیوز سجاد چهرگانی صبح یکشنبه در جمع خبرنگاران با بیان اینکه ایجاد اشتغال پایدار موجب کاهش مهاجرت روستاییان به شهر قم شده است، افزود: پرداخت تسهیلات به روستاییان و همچنین ایجاد اشتغال پایدار تاثیر ۸۰ درصدی در سکونت در روستاهای قم داشته است.

وی با اشاره به اجرای طرح هادی در روستاهای استان قم افزود: از مجموع ۲۲۹ روستای استان قم در ۱۲۹ روستا با جمعیت بیش از ۲۰ خانوار طرح هادی اجرا شده است که این طرح هر ۱۰ سال مورد بازنگری قرار می‌گیرد.
مدیر کل امور روستایی و شوراهای استانداری قم بیان کرد: به منظور گسترش گردشگری در روستاهای این استان برای ایجاد اشتغال به دهیاران تسهیلاتی تا ۵۰۰ میلیون تومان بدون وثیقه پرداخت می‌شود.

وی با اشاره به فعالیت ۱۰۷ دهیاری در روستاهای استان قم گفت: با توجه به وضعیت آب و هوای روستاها و قابلیت گردشگری آنها، می‌توان سرمایه گذارانی را در این زمینه جذب و زمینه اشتغال برای جمعیت روستا را فراهم کرد.

چهرگانی بیان کرد: برای رونق بخشیدن به گردشگری در روستاها باید اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ورود کنند تا بسیاری از مشکلات در این زمینه حل شود.

انتهای پیام / 137
https://qomnews.ir/vdcf11dc.w6d1yagiiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما