سه شنبه ۱۷ تير ۱۳۹۹ ساعت ۱۶:۱۶
کد مطلب : 89951
منبع : خبرگزاری تسنیم

معابر و اماکن عمومی قم توسط 50 اکیپ مکانیزه ضدعفونی شد

قم نيوز : معاون خدمات شهری شهرداری قم گفت: ضدعفونی کردن معابر و امکان عمومی با ۵۰ اکیپ مکانیزه و ۶۰ اکیپ پیاده و برگزاری کلاس‌های آموزشی برای کارگران و پرسنل خدمات شهری بخشی از اقدامات شهرداری در دوران کرونا بوده است.
معابر و اماکن عمومی قم توسط ۵۰ اکیپ مکانیزه ضدعفونی شد
معابر و اماکن عمومی قم توسط ۵۰ اکیپ مکانیزه ضدعفونی شد
به گزارش قم نیوز سید امیر سامع در یک‌صد و چهل و هشتمین جلسه رسمی و علنی شورای شهر قم به ارائه گزارشی از عملکرد معاون خدمات شهری شهرداری قم پرداخت و اظهار داشت: امروز عملکرد شهرداری قم درباره مقابله با بیمار کرونا و خدمات معاونت خدمات شهری ارائه خواهم کرد.

وی اقدامات شهرداری در مقابله با ویروس کرونا را تشریح کرد و افزود: شهرداری قم از 28 بهمن‌ماه 98 و با اعلام رسمی آغاز اپیدمی ویروس کرونا در شهر قم ، شهرداری قم جلسات ستاد بحران خود را تا امروز به‌صورت مستمر تشکیل داده است.

معاون  خدمات شهری شهرداری قم از تدوین راهبردهای مقابله با کرونا در کنار آمادگی شهر برای استقبال از بهار خبر داد و تصریح کرد: شهرداری هیچ‌ یک از وظایف ذاتی خود را در هنگام شیوع ویروس کرونا کنار نگذاشته و تنها در اولویت دوم  قرار گرفت.

وی دستورالعمل‌های ابلاغ‌ شده به تمام واحدها و سازمان‌های را تشریح وبیان کرد: در چند روز نخست تمام دستورالعمل‌های لازم تدوین‌ شده و قبل از دستورالعمل‌های ستاد ملی مبارزه با کرونا قم فعالیت‌های خود را آغاز کرده بود.

سامع مواجهه شهر قم را در هر موضوعی برای نخستین بار دانست و خاطرنشان کرد: متأسفانه به علت آن‌که قبل از قم هیچ استانی درگیر این بیماری نشده بود، مدیریت شهری باید تمام پروتکل‌های بهداشتی لازم را تدوین کرده و ابلاغ می‌کرد.

وی دستورالعمل‌های تدوین‌ شده را در چند بخش، بهشت معصومه، مدیریت پسماند و عملکرد ادارات را عنوان کرد و گفت: این دستورالعمل‌ها کارگران فضای سبز، افراد شاغل در خدمات شهری و رعایت بهداشت سرویس بهداشتی‌های داخل شهر را نیز شامل می‌شد.

معاون خدمات شهری شهرداری قم آغاز آموزش افراد شاغل در خدمات شهری و فضای سبز را نخستین اقدام دانست و ادامه داد: آموزش پرسنل فعال در ناوگان اتوبوسرانی و ضدعفونی کردن اتوبوس‌ها و تاکسی‌ها نیز در دستور کار قرار گرفت.

وی از تشکیل 10 کمیته مقابله با کرونا در تمامی بخش‌ها خبر داد و افزود: ستاد مدیریت بحران شهرداری تا دو بار در هفته نیز تشکیل‌ شده و برنامه‌های کمیته‌ها را بررسی و مدیریت کرده و برای مشکلات جدید راهکارهای مناسب انتخاب می‌شد.

سامع اقدامات انجام‌ شده در شهر توسط شهرداری را نام برد و گفت: ضدعفونی کردن معابر و امکان عمومی با 50 اکیپ مکانیزه و 60 اکیپ پیاده، برگزاری کلاس‌های آموزشی برای کارگران و پرسنل خدمات شهری، تجهیز کارگران و پرسنل خدمات شهری به لوازم بهداشت فردی بخشی از این اقدامات بوده است.

وی ادامه داد: ضدعفونی کردن معابر و محله‌ها بر اساس آنالیز و سنجش نسبت آلودگی مناطق انجام می‌شد و هر روز محلاتی که بیشترین آلودگی را داشته و بیشترین بیماری در آن ثبت‌ شده بود ضدعفونی می‌شد.

معاون خدمات شهری شهرداری قم در حوزه پسماند را نیز تشریح و بیان کرد: خودروهای ویژه جمع‌آوری پسماند بیمارستانی‌های مخصوص کرونا به‌ صورت مجزا آماده ارائه خدمات بود و در سایت‌های جمع‌آوری زباله نیز از 6 صبح تا شب هر نوع پسماندی که وارد می‌شد بلافاصله دفع بهداشتی آن انجام می‌شد.

وی از ارائه برنامه‌های آموزشی از همه سازمان‌های مرتبط خبر داد و گفت: با توجه به آغاز طرح قرنطینه خانگی همه سازمان‌ها موظف شدند برنامه‌های آموزشی لازم را برای فضای مجازی طراحی کرده و با محوریت خانواده و رعایت قرنطینه خانگی در دسترس عموم مردم قرار دهند.

سامع پروتکل‌های اجرا شده در بهشت معصومه را نیز موردتوجه قرار داد و گفت: در بهشت معصومه دو دستورالعمل بهداشتی و شرعی ابلاغ شد و با تأکید شهردار قم هر دو دستورالعمل هم‌زمان با هم با کمک طلاب جهادی و 5 اکیپ گندزدایی و برپایی دو خط مجزا اجرایی شد.

وی ادامه داد: 30 نفر در بهشت معصومه و در مراحل تدفین در این مدت انجام‌وظیفه می‌کردند و هزینه کفن‌ و دفن و قبر برای بیماران کرونایی به‌صورت رایگان انجام می‌شد و در بخش‌های دیگر نیز تخفیفات خاصی برای شهروندان لحاظ شد.

معاون  خدمات شهری شهرداری قم هزینه خدمات رایگان ارائه‌ شده در بهشت معصومه را بیش از 2 میلیارد تومان اعلام و بیان کرد: بیش از یک میلیارد تومان نیز عوارض نیز بخشیده شد و با احتساب حقوق کارمندان و پرسنل بهشت معصومه نزدیک به چهار میلیارد تومان شهرداری در این بخش هزینه کرده است.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcb89bw.rhb9spiuur.html
نام شما
آدرس ايميل شما