پنجشنبه ۱۹ تير ۱۳۹۹ ساعت ۰۹:۴۷
کد مطلب : 89998
منبع : خبرگزاری فارس

پشتیبانی از ولایت بهترین درس برای زنان عاشورایی است

قم نيوز : استاد حوزه علمیه خواهران از حضرت زینب سلام الله علیها به عنوان بهترین الگو و سرمشق یادکرد و گفت: پشتیبانی از ولایت بهترین درس برای زنان عاشورایی است.
پشتیبانی از ولایت بهترین درس برای زنان عاشورایی است
پشتیبانی از ولایت بهترین درس برای زنان عاشورایی است
به گزارش قم نیوز رباب زیدی چهارشنبه شب در نخستین نشست از سلسله نشست‌های «بانوان عاشورایی» که با هدف معرفی جایگاه بانوان اسلام، با موضوع نقش بانوان صدراسلام تا پایان امامت امام حسن مجتبی (ع)، به صورت مجازی برگزار شد، به بررسی سبک و سیره و تاریخ زندگی حضرت خدیجه (س)، حضرت زهرا (س) و حضرت زینب کبری (س) به عنوان بانوان بزرگوار صدر اسلام پرداخت.

استاد حوزه علمیه خواهران با بیان اینکه آثار اعتماد به نفس به‌معنای آثار کرامت انسان بوده و برخی از آن آثار، عزت نفس، موفقیت، پرهیز از گناه، بی‌نیازی به غیر خدا، استغناء، به بن‌بست نرسیدن و یاد دائمی خدا است، تصریح کرد: امروز بانوان عاشورایی نیز به این ارزش و جایگاه معنوی دست یافته اند و در راه پیمودن این راه معنوی هستند.

وی یادآور شد: آفرینش انسان به گونه ای است که در مقایسه با دیگر مخلوقات نیز بر دیگر موجودات برتری دارد که این امر حاکی از عنایت خاص خداوند به انسان است و همه انسان‌ها ذاتا از آن برخوردارند.

زیدی گفت: بدون شک، کرامت انسان از آموزه‌های مورد توجه ادیان و علمای حقوق بشر است. در مکتب اسلام نیز بر اساس آیات قرآن و احادیث اسلامی، کرامت ذاتی بشر مورد توجه و توصیه است، از این رو اسلام به زنان توجه خاصی دارد.

وی یادآور شد: حضرت خدیجه کبری و فاطمه بنت اسد از جمله افرادی هستند که الگوی زنان از صدر اسلام تاکنون بوده‌اند، زیرا در راه خدا جهاد کردند و الگوی همه زنان قرار گرفتند. آن‌ها از همه ضروریات خود گذشتند ولی به ضروریات دیگران توجه کردند و به آن پرداختند و امروز الگوی جهانیان شدند.

استاد حوزه علمیه خواهران تصریح کرد: حضرت زینب سلام الله نیز از دیگر زنان الگو و نمونه اسلام بودند که برای ما درس‌های زیادی را به یادگار گذاشتند و باید از آن درس بگیریم، ایشان دو فرزند خود را برای امام و ولی خدا قربانی کردند و همیشه در حمایت و پشتیبانی از امامت و ولایت پیشگام بودند. یکی از صفات برجسته آن حضرت پشتیبانی از ولایت بود که امروز هم ما باید این راه را ادامه بدهیم.

انتهای پیام/111
https://qomnews.ir/vdcc4oq4.2bqoo8laa2.html
نام شما
آدرس ايميل شما