پنجشنبه ۱۹ تير ۱۳۹۹ ساعت ۱۶:۵۸
کد مطلب : 90011
منبع : خبرگزاری مهر

آیت الله اعرافی: قم در زمینه پژوهش دارای ظرفیت های بسیاری است

قم نيوز : مدیر حوزه های علمیه کشور، شهر قم را دارای ظرفیت بزرگ پژوهشی دانست و گفت: قم در زمینه نشر رتبه دوم را در کشور دارا است.
قم در زمینه پژوهش دارای ظرفیت های بسیاری است
قم در زمینه پژوهش دارای ظرفیت های بسیاری است
به گزارش قم نیوز آیت‌الله علیرضا اعرافی ظهر چهارشنبه در دیدار با رئیس کمیسیون عمران مجلس اظهار کرد: بازسازی علمی و پژوهشی حوزه‌های علمیه متناسب با نیازهای امروز باید انجام بگیرد.

وی با بیان اینکه حوزه علمیه واقعی باید بتواند گره از مشکلات جامعه بگشاید، افزود: حوزه باید مرتبط با مبانی دینی و معرفتی عمل کند و ضمن مطالبه گری از مسئولان، خود نیز در این راستا پاسخگو باشد.

وی با بیان اینکه حوزه علمیه برای ارتقای بنیه‌های معرفتی دانش آموزان با آموزش و پرورش تعامل و همکاری لازم را دارد، تصریح کرد: در زمینه آسیب‌های اجتماعی باید قدم‌های جدی تری برداشته شود.

مدیر حوزه‌های علمیه کشور شهر قم را دارای شاخص‌های علمی و حوزوی منحصر به فردی دانست و افزود: نزدیک به ۱۰۰ هزار نفر در حوزه و مراکز مرتبط با آن در حال تحصیل هستند.

وی شهر قم را دارای ظرفیت بزرگ پژوهشی دانست و اظهار داشت: قم در زمینه نشر رتبه دوم را در کشور داراست.

مدیر حوزه‌های علمیه کشور بیان کرد: متأسفانه در زمینه مسکن و معیشت مردم دارای مشکلات بسیاری هستند که لازم است تدابیر لازم در این زمینه اتخاذ شود.

آیت الله اعرافی گفت: باید به ظرفیت بین المللی شهر قم توجه ویژه‌تری انجام گیرد زیرا با توجه به قابلیت‌های بسیاری که این شهر دارد تنها یک درصد از ظرفیت بین المللی آن فعال شده است.

وی ابراز کرد: باید به وضعیت اطراف حرم و بافت‌های فرسوده پیرامون آن توجه ویژه ای صورت گیرد زیرا مکانی مقدس است و سالیانه میزبان زائران بسیاری از سراسر کشور و حتی جهان است.
انتهای پیام / 137
https://qomnews.ir/vdca6wno.49nw615kk4.html
نام شما
آدرس ايميل شما