چهارشنبه ۲۵ تير ۱۳۹۹ ساعت ۱۲:۰۰
کد مطلب : 90159
منبع : خبرگزاری ايرنا
رییس سازمان صنعت ،معدن و تجارت قم:‌

۷۸ فقره کارت بازرگانی درقم صادر شد

قم نيوز : رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت قم گفت: از ابتدای سالجاری تا پایان خردادماه ۷۸ فقره کارت بازرگانی برای انجام فعالیت‌های تجاری در استان صادر شده‌است.
۷۸ فقره کارت بازرگانی درقم صادر شد
۷۸ فقره کارت بازرگانی درقم صادر شد
به گزارش قم نیوز محمود سیجانی بیان کرد: در این مدت تعداد ۴۵ کارت بازرگانی در بخش تولیدی و ۳۳ کارت بازرگانی در بخش تجاری صادرشد که نقش مهمی درتوسعه فعالیت‌های اقتصادی استان خواهد داشت.

وی افزود: درحال حاضر۶۳۴ فقره کارت بازرگانی فعال در استان قم وجود دارد که ۴۹۳ فقره آن تولیدی و ۱۴۱ مورد آن تجاری است.

وی با اشاره به آمار صادرات استان درسه‌ماهه نخست سال جاری، ادامه داد: میزان صادرات کالاهای تولیدشده در قم از گمرکات استان در این مدت ۲۲میلیون دلار و به وزن ۱۸ هزار تن بوده‌است.

سیجانی گفت:‌ عمده کالاهای صادرشده از قم در این مدت محصولاتی همچون مواد پلاستیکی،‌ مفتول مسی،‌ محصولات فلزی،‌ آلومینیوم،‌ کفش، محصولات صنایع شیمیایی،‌ الیاف سنتتیک و انواع چسب بود.‌

وی بیان کرد: عمده کشورهای هدف صادراتی محصولات تولیدشده درقم نیز شامل کشورهای عراق،‌ چین،‌ افغانستان،‌ امارات،‌ هند،‌ آذربایجان،‌ ارمنستان، پاکستان، اندونزی و ازبکستان است.

وی ادامه داد:‌ بیشترین حجم واردات استان نیز در این مدت مربوط به کالاهای مورداستفاده در واحدهای تولیدی و صنعتی شامل ماشین‌آلات و وسایل مکانیکی بود.

بر اساس آخرین آمار حجم سرمایه‌گذاری انجام‌شده برای واحدهای صنعتی و معدنی موجود استان قم بیش از ۵۱ هزار میلیارد ریال است که با این حجم از سرمایه‌گذاری صورت گرفته در ۲هزار و ۲۳۱ واحد صنعتی و صنایع معدنی استان برای ۵۶ هزار و ۸۰۴ تن فرصت اشتغال ایجادشده است؛ همچنین قم دارای هفت شهرک صنعتی شکوهیه، الغدیر، چاپ و نشر، سلفچگان، محمودآباد، ثامن‌الائمه (ع) قنوات - و فناوری اطلاعات و ارتباطات (I.C.T) و چهار ناحیه صنعتی خورآباد، دستجرد، سیرو و طغرود است.

انتهای پیام/111
https://qomnews.ir/vdcdnf0n.yt0zk6a22y.html
نام شما
آدرس ايميل شما