پنجشنبه ۲۶ تير ۱۳۹۹ ساعت ۱۳:۰۰
کد مطلب : 90183
منبع : خبرگزاری ايرنا
مدیرکل تبلیغ دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم:

اعزام مبلغ درایام محرم تابع تصمیم ستاد ملی مقابله با کروناست

قم نيوز : مدیرکل تبلیغ عمومی دفتر تبلیغات اسلامی قم گفت: این نهاد برای اعزام مبلغ درایام محرم تابع وزارت بهداشت و ستاد ملی مقابله با کروناست و در صورت موافقت با اعزام، مبلغان این دفتر علاوه بر تبیین قیام اباعبدالله(ع) به عنوان مروجان پروتکل بهداشتی در سراسر کشور عمل می‌کنند.
اعزام مبلغ درایام محرم تابع تصمیم ستاد ملی مقابله با کروناست
اعزام مبلغ درایام محرم تابع تصمیم ستاد ملی مقابله با کروناست
به گزارش قم نیوز حجت الاسلام و المسلمین یحیی کمال با اشاره  به اوج گیری مجدد ویروس کرونا در برخی استان‌های کشور، اظهار داشت: آینده وضعیت بیماری کرونا و شرایط کشور در مسیر مبارزه با این بیماری به روشنی قابل پیش‌بینی نیست و به همین دلیل برنامه‌ریزی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه برای اعزام مبلغان در ایام محرم امسال نیز در نظر گرفتن تمام احتمال‌هاست.
وی با اشاره به اهمیت برپایی عزاداری اباعبدالله(ع) و توسل به اهل بیت(ع) درحل مشکلات اقتصادی و رفع بیماری گفت: تدوین پروتکل‌های بهداشتی ویژه ایام محرم یکی از نیازهای اساسی است که این پیشنهاد به وزارت بهداشت ارائه شده‌است.
کمال با ابراز امیدواری از باز بودن مساجد و ‌حسینیه‌ها در ایام محرم گفت: فعالیت دفتر تبلیغات اسلامی برای اعزام مبلغ دینی در ایام محرم با هماهنگی کامل وزارت بهداشت و ستاد ملی مبارزه با کرونا انجام خواهد شد.
وی ادامه داد: برای برنامه‌ریزی پیرامون نحوه فعالیت و اعزام مبلغان دینی به مناطق مختلف کشور در ایام محرم، هم فکرهای گسترده‌ای در حال انجام است و با مذاکرات صورت گرفته با سازمان تبلیغات اسلامی، پیشنهادهایی نیز تدوین و قرار است به وزارت بهداشت ارائه شود.
مدیرکل تبلیغ عمومی دفتر تبلیغات اسلامی، اظهار داشت: برگزاری عزاداری اباعبدالله(ع) و یاران باوفایش با رعایت تمام پروتکل‌های بهداشتی ضروری است که در این زمینه مبلغان اعزامی به شهرها و روستاها به عنوان مروجان و مبلغان رعایت مسائل بهداشتی نیز عمل می‌کنند.
وی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم را بزرگترین نهاد اعزام مبلغ در کشور دانست و گفت: این نهاد حوزوی هرساله بیش از ۱۲ هزار مبلغ در ایام ماه محرم به سراسر کشور اعزام کرده است و برای انجام این کار هیچگونه محدودیتی ندارد.
کمال، تعداد اعزام مبلغ در ایام محرم سال‌جاری را به میزان درخواست مردم برای این کار دانست و با اشاره به تهیه جدول زمان بندی اعزام مبلغ در دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم گفت: از۲۴ تیرماه جاری تا ۱۰ مرداد ماه سایت سامانه سازمان تبلیغات آماده دریافت درخواست‌های  مردمی برای اعزام مبلغ است که بر اساس آن اهالی محله ها و مناطقی که برای ایام محرم درخواست مبلغ دارند، در این سامانه ثبت می‌شود.
کمال اظهار داشت: از دهم تا ۳۰ مرداد ماه سال‌جاری نیز این درخواست‌ها که از طریق سازمان به دفترتبلیغات اسلامی ارائه ، بررسی و حکم اعزام برای مبلغان صادر می‌شود که در این طرح از ظرفیت طلاب قم و همچنین طلاب بومی مناطق مختلف استفاده خواهد شد.
وی گفت: دوره اعزام این مبلغان دینی نیز از۳۱ مرداد آغاز و تا ۱۱ شهریور به مدت ۱۲ روز ادامه دارد که در این ایام ترویج معارف اسلامی، فلسفه قیام عاشورا، تدوین شعار سال، تاکید بر اتحاد، ‌دشمن شناسی، مقاومت و همچنین بیان پروتکل‌های بهداشتی در دستور کار مبلغان است.

«ویروس کرونا»، موسوم به «کووید ۱۹» اواسط ماه دسامبر سال گذشته (۲۴ آذر ۹۸) در شهر «ووهان» واقع در مرکز چین گزارش شد؛ ابتدا از این بیماری به‌عنوان ذات‌الریه نام‌برده می‌شد، اما کمیسیون ملی بهداشت چین در ۳۰ دسامبر سال ۲۰۱۹ (۹ دی ۹۸) به‌صورت رسمی شیوع این ویروس را در چین اعلام کرد.

شهروندان قمی برای طرح هرگونه پرسش در مورد ویروس کرونا می‌توانند با شماره تلفن‌های ۴۰۳۰، ۳۱۳۶ و ۱۹۰ تماس بگیرند و یا برای کسب آخرین اخبار از دانشگاه علوم پزشکی قم به کانال آن به نشانی webdaqom@ در فضای مجازی و یا تارنمای آن به نشانی اینترنتی www.muq.ac.ir مراجعه کنند.

همه ایرانیان می‌توانند با مراجعه به سامانه غربالگری الکترونیکی ویروس کرونا به نشانی اینترنتی https://salamat.gov.ir و تکمیل اطلاعات خواسته‌شده، گام بلندی در ارتقای سلامت جامعه و شکست ویروس کرونا بردارند.

انتهای پیام/111
https://qomnews.ir/vdcae6no.49nwa15kk4.html
نام شما
آدرس ايميل شما