شنبه ۲۸ تير ۱۳۹۹ ساعت ۱۷:۳۶
کد مطلب : 90225
منبع : خبرگزاری فارس

استاندار قم: سلامت یک شهروند هم نباید به خطر بیفتد/نگران قرمز شدن وضعیت قم هستیم

قم نيوز : استاندار قم با بیان اینکه بازگشایی‌ها که برای حفظ معیشت مردم و حمایت از کسب وکارها بوده است گفت: اگر جایی احساس کنیم سلامت یک نفر از شهروندان به خطر افتاده و احتمال ابتلا به بیماری وجود دارد هر مراسم و تجمعی را لغو خواهیم کرد.
سلامت یک شهروند هم نباید به خطر بیفتد/نگران قرمز شدن وضعیت قم هستیم
سلامت یک شهروند هم نباید به خطر بیفتد/نگران قرمز شدن وضعیت قم هستیم
به گزارش قم نیوز بهرام سرمست پیش از ظهر امروز پس از برگزاری جلسه ستاد ملی مبارزه با کرونا با بیان اینکه 25 استان کشور در شرایط قرمز قرار دارند اظهار کرد: وضعیت شهر قم قم همچنان در شرایط زرد است البته در هفته های اخیر افزایشی را در تعداد بستری‌ها شاهد بودیم و امیدواریم با تدابیری که اتخاذ می‌شود بتوانیم موج جدید را کنترل کرده و کاهش بیماران و سیرنزولی بستری‌ها را شاهد باشیم.

وی با تاکید بر ضرورت استفاده از ماسک در محل های پرجمعیت، سرپوشیده و محیط های اداری بیان کرد: فاصله گذاری پویا و هوشمند به اقتضای شرایطی که در شهرهای کشور وجود دارد باید با جدیت دنبال شود.

استاندار قم تصریح کرد: برای استان قم نگران قرمز شدن وضعیت هستیم ولی تدابیری را باید اتخاذ کنیم تا به شرایط قرمز نرسیم.

وی با تاکید بر ضرورت کنترل تجمعات و ممنوعیت تجمعاتی که منجر به شیوع بیماری شود گفت: شهروندان خواهش می‌کنیم همانگونه که در طول 5 ماه گذشته خوش درخشیدند و با رعایت اصول بهداشتی کمک کردند که بیماری را تا حد مطلوبی کنترل کنیم با رعایت بهداشت فردی و پرهیز از حضور در چنین تجمعاتی بتوانیم شرایط را کنترل کرده و از زحمات کادر درمانی بکاهیم و شاهد فوت شهروندان و افزایش مبتلایان نباشیم.

استاندار قم در خصوص ظرفیت تولید ماسک در استان گفت: برابر گزارش مسؤولان 150 هزار ماسک روزانه در استان تولید می‌شود و با دعوت از تولید کنندگان می‌توانیم ظرفیت را تا 250 هزار ماسک افزایش دهیم و تدبیری اندیشیده شده که ماسک تولید شده در داروخانه‌ها عرض شده و بر روند عرضه ماسک نیز نظارت لازم صورت می‌گیرد.

وی با اشاره به اینکه برای نظارت بر رعایت فاصله گذاری اجتماعی کارگروه ویژه ای تعیین شده است افزود: مرکز بهداشت، صنوف، دادستانی نیروی انتظامی و سازمان صمت عضو این کارگروه هستند تا بر روند رعایت پروتکل ها کنترل داشته باشند و بازگشایی ها به شرطی ادامه پیدا خواهد کرد که پروتکل ها رعایت شود.

سرمست با بیان اینکه این بازگشایی‌ها که برای حفظ معیشت مردم و حمایت از کسب وکارها بوده است اضافه کرد: اگر جایی احساس کنیم سلامت یک نفر از شهروندان به خطر افتاده و احتمال ابتلا به بیماری وجود دارد هر مراسم و تجمعی را لغو خواهیم کرد.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdchminw.23nvidftt2.html
نام شما
آدرس ايميل شما