قم نيوز : استاندار قم با بیان اینکه استان قم همچنان در وضعیت زرد ابتلا به بیماری کرونا قرار دارد، گفت: ظرفیت استان تولید روزانه ۱۵۰ هزار ماسک است که در صورت نیاز تا ۲۵۰ هزار عدد افزایش خواهد یافت.
استان قم در وضعیت زرد ابتلا به بیماری کرونا قرار دارد/مردم هشدارها را جدی بگیرند
استان قم در وضعیت زرد ابتلا به بیماری کرونا قرار دارد/مردم هشدارها را جدی بگیرند
به گزارش قم نیوز بهرام سرمست امروز پس از جلسه ستاد ملی مبارزه با کرونا در گفت‌وگو با خبرنگاران، اظهار داشت: بر اساس مقایسه‌ای که بین استان‌های مختلف هست تقریباً 25 استان کشور در شرایط هشدار و قرمز ابتلا به  بیماری کرونا قرار دارند و استان قم همچنان در وضعیت زرد است.

استاندار قم با اشاره به افزایش تعداد بستری‌ها طی هفته‌های اخیر گفت: امیدواریم با تدابیر اتخاذشده بتوانیم این موج جدید از بیماری را کنترل و به‌نوعی به کاهش بیماران و سیر نزولی بستری‌ها کمک کنیم.

وی با بیان راه‌کارهای کنترل موج دوم شیوع بیماری کرونا ابراز کرد: یکی از این راه‌حل‌ها استفاده از ماسک در محل‌های پرازدحام، سرپوشیده و محیط‌های اداری هست که با جدیت دنبال می‌شود.

سرمست بر لزوم رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و هوشمند از سوی آحاد جامعه تأکید و عنوان کرد:درست است که استان قم همچنان در وضعیت زرد بیماری قرار دارد اما نگران قرمز شدن وضعیت هستیم که باید هشدارها را جدی بگیریم تا این موج برنگردد.

استاندار قم کنترل و ممنوعیت تجمعات را موردتوجه قرارداد و اظهار کرد: تجمعاتی که منشأ مسافرت از استان‌های دیگر بوده و برگزاری تجمعاتی مثل ختم و عروسی باید کنترل‌شده و ممنوع هستند.

 وی ضمن قدردانی از همشهریان قمی به دلیل رعایت پروتکل‌های بهداشتی گفت: از این عزیزان می‌خواهیم همچنان که به نحو مطلوب اصول بهداشت فردی را رعایت و از حضور در تجمعات پرهیز داشتند،همچنان این موارد را با دقت رعایت کنند تا شاهد فوت شهروندان و ابتلای آن‌ها به دلیل این بیماری نباشیم.

سرمست در ادامه ظرفیت تولید روزانه ماسک در استان قم را 150 هزار عدد عنوان و تصریح کرد: امیدواریم با تشویق تولیدکنندگان، این ظرفیت را به 250 هزار عدد در  روز  افزایش دهیم؛ همچنین این ماسک‌ها باید در محل‌های عرضه و داروخانه‌ها به نحو شایسته‌ای توزیع‌شده و به دست مردم برسد.

استاندار قم از تشکیل کارگروه ویژه‌ای برای نظارت بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی در استان خبر داد و افزود: این کارگروه متشکل از مسئولان مرکز بهداشت، صنوف، دادستانی، نیروی انتظامی و وزارت صمت است  که بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی تأکید دارند.

سرمست در پایان سلامت مردم را خط قرمز متولیان امر دانست و تأکید کرد: اگر جایی احساس کنیم که سلامت حتی یک نفر از شهروندان به خطر می‌افتد هرگونه و تجمعی را مجبوریم لغو و محدودیت‌هایی اعمال کنیم.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcfy0d1.w6dxjagiiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما