دوشنبه ۳۰ تير ۱۳۹۹ ساعت ۱۶:۱۰
کد مطلب : 90273
منبع : خبرگزاری مهر

آیت الله اعرافی: نمازجمعه همواره عامل خنثی سازی توطئه‌های دشمنان بوده است

قم نيوز : امام جمعه قم گفت: یکی از دلایل دشمنی با فریضه نمازجمعه این است که در کوران حوادث و دشمنی‌ها این نمازجمعه بوده که باعث تحکبم همبستگی مردم و خنثی شدن توطئه‌های دشمنان شده است.
نمازجمعه همواره عامل خنثی سازی توطئه‌های دشمنان بوده است
نمازجمعه همواره عامل خنثی سازی توطئه‌های دشمنان بوده است
به گزارش قم نیوز آیت الله اعرافی در نشست با خبرنگاران که در آستانه چهارم مرداد، سالگرد برپایی اولین نماز جمعه پس از انقلاب شکوهمند جمهوری اسلامی ایران انجام شد؛ گفت: نمازجمعه تنها یک فعالیت عبادی نیست بلکه با توجه به شرایط و آدابی که دارد یک فعالیت سیاسی و اجتماعی است.

وی در ادامه تصریح کرد: شرط نماز جمعه اجتماع حداقل پنج یا هفت نفر است و از مهم‌ترین عباداتی است که در عین ارتباط با خداوند متعال با مردم هم ارتباط برقرار می‌کند.

امام جمعه قم با اشاره به سفرش به هندوستان و مشاهده برپایی نمازجمعه های برادران اهل سنت و شیعه آن کشور گفت: قریب ۹۰۰ نماز جمعه در آن کشور توسط روحانیون شیعه به شکلی منسجم اقامه می‌گردد که در اندازه شبکه نماز جمعه در جمهوری اسلامی ایران بوده و با همان الگو که با ویژگی‌های یکپارچگی، منسجم، سراسری و نظام مند بودن همراه است.

وی عمق بخشی و ارتقاء اعتقادات و افکار مردم و مباحث اخلاقی را یکی از کارکردهای نمازجمعه بیان کرد و افزود: ایجاد همبستگی اجتماعی و مراقبت از احوال و شرایط اقتصادی مردم و مومنان از دیگر کارکردهای نمازجمعه است.

اعرافی افزود: یکی از دلایل دشمنی با این فریضه این است که در کوران حوادث و دشمنی‌ها این نمازجمعه بوده که باعث تحکیم همبستگی مردم و خنثی شدن توطئه‌های دشمنان شده است.

وی در ادامه با اشاره به شهدای محراب گفت: همواره در طول چهل سال گذشته و بویژه دوران دفاع مقدس نمازجمعه مورد دشمنی و عناد قرار گرفته است چنانچه در جریان آن چندین امام جمعه و چهره‌های برجسته انقلاب همچون آیت‌الله اشرفی اصفهانی، آیت‌الله مدنی، آیت‌الله دستغیب و آیت‌الله صدوقی و برخی از بزرگان ما را ترور شدند و چندین بار نیز اقدام به انفجار بمب در نماز جمعه کردند.

مدیر حوزه‌های علمیه با اشاره به اینکه هجوم گسترده امنیتی، نظامی و تبلیغی نشان می‌دهد نمازجمعه رکنی مهم و تضمین‌کننده وحدت و پیشرفت کشور است گفت: امیدواریم امامان جمعه قدر این نعمت بزرگ را بدانند و بر غنای خطبه‌هایشان بیفزایند، به مسائل گوناگون بپردازند و نمازجمعه را جایگاه وحدت، انسجام، مقاومت و تزریق روح انقلابی به مردم قرار دهند.

انتهای پیام / 137
https://qomnews.ir/vdcaeuno.49nw015kk4.html
نام شما
آدرس ايميل شما