دوشنبه ۳۰ تير ۱۳۹۹ ساعت ۲۳:۳۷
کد مطلب : 90286
منبع : خبرگزاری تسنیم

توصیه معاون استاندار قم به بانک‌های خصوصی؛ تعامل مناسبی با تولیدکنندگان داشته باشید

قم نيوز : معاون استاندار قم گفت: بانک‌های خصوصی تعامل چندانی با تولیدکنندگان در ارائه تسهیلات نداشته‌اند، درحالی‌که از منابع مالی خوبی برخوردار هستند.
توصیه معاون استاندار قم به بانک‌های خصوصی؛ تعامل مناسبی با تولیدکنندگان داشته باشید
توصیه معاون استاندار قم به بانک‌های خصوصی؛ تعامل مناسبی با تولیدکنندگان داشته باشید
به گزارش قم نیوز مهرداد غضنفری با تأکید بر رسیدگی به مصوبات معطل‌مانده در بانک‌ها اظهار داشت: در سال جهش تولید، یکی از رسالت‌های مهم، حمایت از تولیدکنندگان و رفع مشکلات مالی در جهت حفظ ظرفیت‌هاست.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری قم افزود: در چند ماه اخیر مصوبات زیادی در معرفی متقاضیان به بانک‌ها در جهت اخذ تسهیلات مورد ارزیابی قرار گرفته است، دراین‌باره بانک‌ها نیز ملزم به رسیدگی به‌موقع به پرونده‌ها هستند، از طرفی نظارت بر چگونگی تخصیص اعتبارات بانکی به چرخه تولید اهمیت زیادی دارد.

وی راه‌اندازی کارگروه خبرگان بانکی در استان را راهکاری مهم در تسهیل در پرداخت وام دانست و ابراز کرد: در برخی از استان‌ها چنین کارگروهی به دفاتر ستادی استانداری‌ها ابلاغ‌شده و در دستور کار قرارگرفته است.

غضنفری تصریح کرد: در جهت رسیدگی به وضعیت پرداخت وام به تولیدکنندگان، گزارشی از عملکرد بانک‌ها مطالبه می‌کنیم تا وضعیت پرداخت تسهیلات مورد ارزیابی بهتری قرار بگیرد، پرداخت وام در مسیر تولید باید از نرخ مناسبی تبعیت کند و این نرخ بهره وام بانکی، نباید سبب کناره‌گیری سرمایه‌گذار از ورود به چرخه تولید شود.

وی با بیان اینکه واحدهای راکد که به دلیل مشکلات مالی زمین‌گیر شده‌اند باید با احصای موانع و رفع آن به چرخه تولید بازگردند، گفت: در سال گذشته 3 هزار میلیارد تومان منابع بانکی در رونق تولید و 2 میلیارد و 500 میلیون تومان در حوزه خدمات، تخصیص اعتبار شد و با این رشد منابع، کوتاهی بانک‌ها پذیرفتنی نیست.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری قم عنوان کرد: بانک‌های خصوصی تعامل چندانی با تولیدکنندگان در ارائه تسهیلات نداشته‌اند، درحالی‌که از منابع مالی خوبی برخوردار هستند.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcepw8o.jh87vi9bbj.html
نام شما
آدرس ايميل شما