سه شنبه ۳۱ تير ۱۳۹۹ ساعت ۱۶:۱۳
کد مطلب : 90300
منبع : خبرگزاری تسنیم

روزانه 140 هزار ماسک در استان قم تولید می‌شود

قم نيوز : رئیس اداره بازرگانی خارجی سازمان صمت استان قم ظرفیت اسمی تولید ماسک در استان قم را ۵۰۰ هزار عدد در روز دانست و گفت: روزانه حدود ۱۴۰ هزار عدد ماسک در استان تولید می‌شود.
روزانه ۱۴۰ هزار ماسک در استان قم تولید می‌شود
روزانه ۱۴۰ هزار ماسک در استان قم تولید می‌شود
به گزارش قم نیوز امیرحسین پرهام امروز در نوزدهمین جلسه شورای اطلاع‌رسانی و کمیته اطلاع‌رسانی و مدیریت جو روانی ستاد مبارزه با کرونا در سالن امام جواد(ع) استانداری، پیرامون نحوه اخذ مجوز تولید ماسک در استان اظهار داشت: در یک مقطعی تأمین اولیه ماسک، نیازی به گرفتن مجوزهایی از دانشگاه علوم پزشکی و گرفتن پروانه‌های صنفی و صنعتی نبود و صرفاً یک سری مجوزهایی به‌صورت موقت و سه‌ماهه صادر می‌شد.

رئیس اداره بازرگانی خارجی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم ادامه داد: بعد از اتمام زمان مجوزها، در یک مقطعی تأمین مواد اولیه ماسک به مشکل خورد و مقرر شد سازمان غذا و دارو مجدداً این مجوزها را تمدید کنند.

وی ظرفیت اسمی تولید ماسک در استان قم را 500 هزار ماسک در روز دانست و گفت: روزانه حدود 140 هزار عدد ماسک در استان تولید می‌شود که در صورت تأمین مواد اولیه استان قم جزو استان‌هایی است که در سراسر کشور اقدامات خیلی خوبی در راستای تغییر چرخه تولید بسیاری از کارخانجات در مسیر تولید ماسک انجام داده است و ظرفیت بسیار خوبی نسبت به سایر استان‌ها دارد.

رئیس اداره بازرگانی خارجی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم مطرح کرد: در حال حاضر 20 واحد کارگاهی در استان داریم که تولید ماسک پارچه‌ای دولایه که با استفاده از پارچه‌های پنبه‌ای و متقال هست را انجام می‌دهند.

پرهام پیرامون نحوه توزیع ماسک در استان نیز گفت: با توجه به افزایش نرخ کالاها، در زمینه کالاهای اساسی به نرخ دولتی هیچ‌ وقت دولت نتوانسته به نسبت نیاز مردم کالا تولید کند، در تولید ماسک نیز این‌گونه بوده و در توزیعی که در سطح استان انجام می‌شود باید دانشگاه علوم پزشکی و سازمان غذا و دارو برنامه‌ای داشته باشد که مردم اطمینان حاصل کنند که با مراجعه به داروخانه‌ها می‌توانند ماسک تهیه کنند.

مدیرکل ارشاد استان قم نیز در بخشی از این جلسه با اشاره به افزایش تعداد مبتلایان بیماری کرونا در استان اظهار داشت: آنچه در جلسه کمیته بحران برای شورای اطلاع‌رسانی تکلیف شد این بود که طرحی پیرامون این بیماری داشته و بر مبنای آن طرح اعضای شورای اطلاع‌رسانی حرکت کنند.

سید موسی حسینی کاشانی با تأکید بر لزوم استفاده از تمام ظرفیت اطلاع‌رسانی استان برای بالاتر بردن آگاهی مردم گفت: با توجه به کمتر شدن حرف‌شنوی مردم پیرامون بیماری کرونا نسبت به گذشته، باید روش‌های خود را در ارتباط با اطلاع‌رسانی تغییر دهیم.

وی مجموعه شهرداری و صدا و سیما را دو بال مهم اطلاع‌رسانی در سطح استان دانست و ادامه داد: در چند ماه گذشته این دو مجموعه در کنار اصحاب رسانه در شورای اطلاع‌رسانی پای‌کار بوده‌اند، از سایر دستگاه‌ها هم می‌خواهیم در این زمینه به شورای اطلاع‌رسانی کمک کنند.

حسینی کاشانی در پایان تأکید کرد: استان قم در زمینه اطلاع‌رسانی در موج نخست بیماری جزو استان‌های موفق بوده و این مهم حاصل عملکرد مطلوب همه دستگاه‌ها و مجموعه‌های مختلف در سطح استان بوده است.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcbgfb9.rhbggpiuur.html
نام شما
آدرس ايميل شما