پنجشنبه ۲ مرداد ۱۳۹۹ ساعت ۱۵:۱۰
کد مطلب : 90353
منبع : خبرگزاری مهر
رئیس سازمان صمت استان قم:

مشکل اصلی واحدهای تولید ماسک در قم تامین مواد اولیه است

قم نيوز : رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم مشکل اصلی واحدهای تولید ماسک را تامین مواد اولیه دانست و افزود: مواد اولیه بر اساس سهمیه استانی توزیع می‌شود.
مشکل اصلی واحدهای تولید ماسک در قم تامین مواد اولیه است
مشکل اصلی واحدهای تولید ماسک در قم تامین مواد اولیه است
به گزارش قم نیوز محمود سیجانی با بیان اینکه به عنوان سازمان تأمین کننده اقلام بهداشتی از آغاز شیوع کرونا در کنار سایر مراکز فعالیت داشتیم، گفت: مهمترین کالای مورد نیاز بهداشتی مردم ماسک است که اوایل اسفند هیچ واحد تولیدی ماسک نداشتیم اما اکنون ۱۰ واحد صنعتی تولید ماسک در استان دایر است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم با اشاره به اینکه چهار کارگاه تولید ماسک به دلیل نبود مواد اولیه فعالیتشان متوقف شده است گفت: با توجه به الزام مردم به استفاده از ماسک، ظرفیت سازی لازم برای تولید اقلام بهداشتی از جمله ماسک ایجاد شد اما اکنون با محدودیت و کاهش سرعت تأمین مواد اولیه تولید ماسک روبرو هستیم.

وی تصریح کرد: مقرر شده برای حل این مشکل مواد اولیه بر اساس سهمیه استانی توزیع شود و سهمیه استان قم نیز به میزان ۵۵۰ هزار عدد ماسک در روز می‌باشد.

سیجانی از توان تولید روزانه ۵۰۰ هزار عدد ماسک گفت و افزود: آنچه امروز تولید می‌شود حدود ۲۵۰ هزار عدد ماسک در واحدهای صنعتی فعال است که بخشی از ماسک سه لایه تولید شده در اختیار کادر درمانی و بخشی برای فروش به مردم در اختیار داروخانه‌ها قرار داده می‌شود.

وی افزود: اولویت ما تأمین ماسک مورد نیاز استان است که مازاد تولید یا انبار و یا به استان‌های همجوار در صورت نیازشان عرضه می‌شوند.

سیجانی درباره قیمت ماسک سه لایه در استان قم گفت: قیمت ماسک سه لایه در کشور هزار و ۳۰۰ تومان و هزار و ۵۰۰ تومان و ماسک کارگاهی نیز ۲ هزار و ۵۰۰ تا سه هزار تومان است اما در استان همچنان بر روی هزار تومان توقف کرده‌ایم.
انتهای پیام / 137
https://qomnews.ir/vdcjtteh.uqeyizsffu.html
نام شما
آدرس ايميل شما