شنبه ۴ مرداد ۱۳۹۹ ساعت ۱۸:۵۵
کد مطلب : 90404
منبع : خبرگزاری تسنیم

۴۴۰ هزار قمی به دلیل شیوع بیماری کرونا از کمک‌های مردمی بهره‌مند شدند

قم نيوز : معاون سیاسی امنیتی استاندار قم از تحت پوشش قرار گرفتن ۴۴۰ هزار نفر در استان و بهره‌مندی از کمک‌های مردمی در ایام کرونا خبر داد و گفت: درمجموع ۷ میلیارد تومان از سوی کمیته امداد امام (ره) جمع‌آوری شد.
۴۴۰ هزار قمی به دلیل شیوع بیماری کرونا از کمک‌های مردمی بهره‌مند شدند
۴۴۰ هزار قمی به دلیل شیوع بیماری کرونا از کمک‌های مردمی بهره‌مند شدند
به گزارش قم نیوز بیژن سلیمان پور عصر امروز در دیدار استاندار قم با خیرین مبارزه با کرونا که در سالن کرامت استانداری برگزار شد، با اشاره به تشکیل پنج کارگروه ذیل کارگروه اصلی مبارزه با بیماری کرونا در استان اظهار داشت: این کارگروه‌ها شامل کارگروه تشکل‌های مردم‌نهاد، کارگروه درمانی، کارگروه تأمین و توزیع اقلام و کالاهای اساسی، کارگروه مردمی و اقشار آسیب‌پذیر و کارگروه موکب‌ها و مراکز اقامتی می‌شوند.

معاون سیاسی امنیتی استاندار قم به تشکیل 13 جلسه با کمک این پنج کارگروه در طول ایام شیوع بیماری کرونا اشاره کرد و گفت: در این کارگروه‌ها تلاش بر این شد موازی کاری که به علت کمک گروه‌های مردمی در سطح استان وجود داشت را به حداقل برسانیم و با برگزاری این جلسات به توفیقات خوبی دست‌یافتیم.

وی با تأکید بر بهره‌مندی همه جوامع هدف از این کمک‌ها عنوان کرد: در زمینه‌های نوع کمک‌ها، محلات پوشش و حمایت، نحوه توزیع اقلام و شناسایی مناطقی که مغفول واقع‌شده بودند به یک نتایج خوبی دست‌یافتیم و استان قم در میان سایر استان‌ها سرآمد بود.

سلیمان پور راه‌اندازی پویش مردمی تشکل‌های مردم‌نهاد قم برای مقابله با کرونا در استان را مورداشاره قرار داد و عنوان کرد: اجرای طرح حمایت از خانواده‌های متوفیان کرونا، سرکشی موردی و در سطح محدود از برخی از خانواده‌های متوفیان توسط استاندار، ارائه یک پک حمایتی از اقشار آسیب‌پذیر در ماه مبارک رمضان، ایجاد قرارگاه تولید محتوای رسانه‌ای و فراخوان شعر با موضوع شهر مقدس قم ازجمله کارهایی بود که در این کارگروه عملیاتی شد.

60 هزار بسته غذایی از سوی ستاد اجرایی فرمان امام (ره) میان نیازمندان قمی توزیع شد

وی خاطرنشان کرد: همچنین حدود 60 هزار بسته غذایی در دو مرحله از سوی ستاد اجرایی فرمان امام خمینی(ره) در میان نیازمندان توزیع شد که جای تقدیر و تشکر دارد.

معاون سیاسی امنیتی استاندار قم مطرح کرد: برگزاری همایش از سوی بانوان جهادگر سلامت، برگزاری همایش شکوه کرامت، تغسیل و تدفین متوفیان و.. از دیگر اقداماتی بودند که در دستور کار قرار گرفتند و به لحاظ اهمیت و ارزش این امر مقدس مقرر بود که این اجتماعات ادامه داشته باشد اما به دلیل افزایش روند بیماری انجام این کارها به روزهای دیگری محول شد.

وی با اشاره به  تشکیل کمیته اجتماعی فرهنگی ستاد استانی مقابله با کرونا تصریح کرد: اقدامات خوب این کمیته منجر به ایجاد یک سامانه اطلس اجتماعی در استان شد.

وی خاطرنشان کرد: درمجموع تعداد تشکل‌های مشارکت‌کننده در پیشگیری و مدیریت بیماری کرونا 34 تشکل بودند که مجموعاً 500 میلیون تومان کمک نقدی و کالایی از سوی این تشکل‌ها انجام شد.

سلیمان پور ادامه داد: قرارگاه کریمه اهل‌بیت(س)، اتاق صنایع و جهاد کشاورزی، بسیج و .. مجموعاً 105 گروه و تشکل مردمی بودند که مجموعاً 2 میلیارد تومان و مجمع خیرین سلامت نیز درمجموع  ده میلیارد تومان کمک داشته‌اند همچنین کمک‌های غیر نقدی شامل کمک‌های معیشتی، خدمات آموزشی و اطلاع‌رسانی بودند که قابل‌توجه بود.

 معاون سیاسی امنیتی استاندار قم از تحت پوشش قرار گرفتن 440 هزار نفر در استان و بهره‌مندی از   کمک‌های مردمی خبر داد و گفت: درمجموع 7 میلیارد تومان نیز از سوی کمیته امداد امام (ره) جمع‌آوری شد که مبلغ قابل‌توجهی بود.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcgtt9y.ak9zz4prra.html
نام شما
آدرس ايميل شما