چهارشنبه ۱۵ مرداد ۱۳۹۹ ساعت ۲۱:۱۹
کد مطلب : 90673
منبع : پایگاه اطلاع رسانی شهرداری قم

تلاش شهرداری برای ترویج فرهنگ امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر در قم

قم نيوز : شهردار قم از تلاش‌های سازمانی و فراسازمانی شهرداری برای ترویج فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر در شهر خبرداد.
تلاش شهرداری برای ترویج فرهنگ امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر در قم
تلاش شهرداری برای ترویج فرهنگ امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر در قم
به گزارش قم نیوز دکتر سید مرتضی سقائیان‌نژاد در جلسه ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان قم که به ریاست آیت‌الله سعیدی امام جمعه قم برگزار شد؛ به تلاش‌های شهرداری قم برای ترویج فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر با روش‌های مختلف در شهر اشاره کرد.

شهردار قم بخشی از این تلاش‌ها را به ماموریت‌ها شهرداری در قالب خدمت‌رسانی به شهروندان مرتبط دانست و اظهار داشت: توسعه اماکن عمومی و شهری مختص بانوان و ایجاد امکان فعالیت‌های فرهنگی، ورزشی و تفریحی در بوستان‌های شهری با توزیع در تمامی مناطق شهر  از جمله سیاست‌های شهرداری برای کاهش اختلاط غیر لازم در فضای شهری و پیشگیری از وقوع منکر است.

سقائیان‌نژاد افزود: همچنین شهرداری قم تلاش کرده فضای مناسب و ایمن برای حضور بانوان در ناوگان حمل و نقل عمومی را از طریق نظارت مستمر در عدم اختلاط در اتوبوس و گسترش تاکسی‌های بانوان ایجاد کند.

وی با اشاره به مشارکت فعالانه مناطق و سازمان‌های شهرداری در گسترش فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر در سطح شهر، اظهار داشت: طراحی محتوای بصری و گرافیکی خلاقانه در راستای تقویت امر به معروف و پرهیز از منکر از جمله این اقدامات است.

شهردار قم اقداماتی مانند تغییر فضاهای شهری متناسب با ایام مختلف سال براساس مناسبت‌های مذهبی و مشارکت در پشتیبانی فعالیت‌های مرتبط از جمله راهپیمایی روز ملی عفاف و حجاب را از دیگر اقدامات شهرداری در این زمینه دانست.

سقائیان‌نژاد به اقدامات پژوهشی و ترویجی به منظور گسترش فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر در میان پرسنل شهرداری اشاره کرد و گفت: برگزاری دوره عفاف و حجاب در سبک زندگی ایرانی و اسلامی مبتنی بر کتاب مقام معظم رهبری و برگزاری دوره‌های عقیدتی در بستر فضای مجازی در ایام ماه مبارک رمضان و ایام دهه کرامت با این هدف صورت گرفته است.

وی با اشاره به تلاش برای نگاه همه جانبه به مقوله امر به معروف و نهی از منکر در شهرداری، ادامه داد: تشکیل مستمر و منظم کمیته انضباطی شهرداری و پیگیری اقدامات تنبیهی جهت مقابله با برخی منکرات مانند رشوه و … از جمله کارهایی است که در این زمینه صورت گرفته است.

شهردار قم حمایت از انتخاب حجاب برتر با ارائه تسهیلات خرید چادر و پیش‌بینی مشوق‌های مالی برای تسهیل ازدواج کارکنان را از دیگر اقدامات شهرداری قم در ترویج امر به معروف و نهی از منکر دانست.
انتهای پیام / 137
https://qomnews.ir/vdcexp8o.jh87fi9bbj.html
نام شما
آدرس ايميل شما