کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

اشک بر امام‌ حسین(ع) انسان را به مقام توبه و وادی ایمن می‌رساند

خبرگزاری فارس , 31 مرداد 1399 ساعت 3:31

عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: دستور به بکاء توسط امام رضا علیه‌السلام امری مهم است که نتیجه‌اش رسیدن به مقامی خون‌خواهی سید الشهداء و غفران ذنوب اعم از صغیره و کبیره، پاک شدن قلب و رسیدن به مقام طهارت است چراکه اشک بر امام حسین علیه‌السلام انسان را به مقام توبه و به وادی ایمن می‌رساند.


به گزارش قم نیوز آیت‌الله سید محمدمهدی میرباقری در مراسم شب اول محرم در حرم مطهر بانوی کرامت، اظهار کرد: محرم ایام ویژه‌ای است که باید قلوب خود را برای سید الشهداء علیه‌السلام آماده کنیم چراکه در این ماه قلب امام زمان(عج) متحول می‌شود.

وی افزود: در ایام محرم باید انسان تطهیر و احیاء شود تا بتواند خود را آماده برای مبارزه در سپاه امام کند.

استاد حوزه علمیه خاطرنشان کرد: اگر کسی بخواهد با امام حسین علیه‌السلام همسفر شود و جان خود را در این راه عطا کند باید خود را آماده مرگ و ملاقات با خداوند کرده و از دل‌بستگی‌های دنیا رها شود.

عضو مجلس خبرگان رهبری تأکید کرد: کوچ نمودن از عالم دنیا برای لقاءالله باید همراه امام معصوم باشد تا انسان زمین‌گیر نشود.

وی یادآور شد: مناسک و مراسم محرم طبق دستورات اهل‌بیت(ع) و این سفر معنوی باید منطبق با توصیه‌های حضرات معصومین باشد.

استاد حوزه علمیه قم یادآور شد: مناسک همراهی با امام حسین علیه‌السلام و آداب و رزق ماه محرم در فرمایش امام رضا علیه‌السلام به «ریان بن شبیب» به صورت کامل وجود دارد و نشان‌دهنده اهمیت موضوع است.

وی افزود: طبق فرموده امام رضا علیه‌السلام اگر مؤمن بخواهد بر چیزی گریه نماید باید بر مصائب سید الشهداء گریه کند و به زیارت امام حسین علیه‌السلام بشتابد، از دشمنان حضرت دوری بجوید و قاتلین حضرت را لعن کند و تمنای همراهی با امام حسین علیه‌السلام در کربلا و به حضرت محبت ویژه داشته باشد.

میرباقری خاطرنشان کرد: دستور به بکاء توسط امام رضا علیه‌السلام امری مهم است که نتیجه‌اش رسیدن به مقامی خون‌خواهی سید الشهداء و غفران ذنوب اعم از صغیره و کبیره، پاک شدن قلب و رسیدن به مقام طهارت است چراکه اشک بر امام حسین علیه‌السلام انسان را به مقام توبه و به وادی ایمن می‌رساند.

استاد حوزه علمیه تأکید کرد: برای لقاءالله باید انسان به طهارت نفس برسد و طبق فرموده امام رضا علیه‌السلام زیارت سید الشهداء می‌تواند انسان را به مقام طهارت نفس برساند.

وی افزود: برای هم‌نشینی با رسول خدا و اهل‌بیت(ع) در بهشت و کسب درجات عالی جنات و کسب ثواب شهدای کربلا همگی در سایه عمل به مناسک محرم و دستورات امام رضا علیه‌السلام به دست می‌آید.

میرباقری تأکید کرد: رسیدن به مقام خونخواهی امام حسین(ع) یکی از مقامات بسیار مهم است که با اشک و زیارت و لعن به دشمنان و تمنای همراهی با سید الشهداء و محبت حضرت به دست می‌آید.

انتهای پیام/ 137


کد مطلب: 90924

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/90924/اشک-امام-حسین-ع-انسان-مقام-توبه-وادی-ایمن-می-رساند

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir