کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

وضعیت شیوع کرونا در استان قم همچنان قرمز است

خبرگزاری تسنیم , 2 شهريور 1399 ساعت 14:26

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم با اشاره به تداوم وضعیت قرمز شیوع کرونا در استان گفت: خط قرمز ما بحث تجمعات بوده و استفاده از ماسک، شستن دست و رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی از سوی همشهریان ضروری است.


به گزارش قم نیوز محمدرضا قدیر امروز در جلسه شورای اداری در سالن کرامت استانداری، با بیان اینکه وضعیت استان در بیماری کرونا همچنان قرمز است اظهار داشت: روزانه به‌طور متوسط بین 50 الی 55 بیمار بستری داریم و هنوز تعداد بستری‌های روزانه از بیمار ترخیصی بیشتر است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم با اشاره به اینکه کل بیماران بستری روزانه بین 250 تا 260 بیمار و فوتی‌ها بین سه تا پنج نفر هستند، افزود: روند بیماران کرونایی در اکثر استان‌ها نزولی است ولی در قم هنوز این روند نزولی نشده و یک نوسان کوچک صعودی داریم.

وی بیان کرد: در حال حاضر، میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی از سوی همشهریان قمی بهتر شده و استفاده از ماسک بالای 65 درصد است اما انتظار داریم  این میزان به 85 درصد برسد.

قدیر با ابراز نگرانی از وجود تجمعات درمیان خانواده‌ها تصریح کرد: بسیاری از فرآیندها اصلاح‌شده اما تجمعات همچنان وجود دارد، متأسفانه سرایت ویروس بیشتر شده است؛ بنابراین خط قرمز ما تجمعات است و استفاده از ماسک، شستن دست و رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی از سوی همشهریان ضروری است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم میزان تأثیرگذاری واکسن کرونا را بین 50 الی 60 درصد عنوان و تأکید کرد:  انتظار از دستگاه‌های استانی این است همدلی خود را همچون پیک اول بیماری حفظ کنند تا به‌سلامت از این دوره عبور کنیم.

وی مطرح کرد: از دستگاه‌های سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم در تولید ماسک و شهرداری در امر اطلاع‌رسانی برای رعایت پروتکل‌ها و دستگاه‌های فرهنگی در آگاهی بخشی به مردم همچنان پای‌کار باشند.

قدیر ضمن قدردانی از هیئات در نحوه برگزاری مراسمات ایام محرم گفت: هیئات بزرگ همکاری بسیار خوبی در برگزاری این مراسمات داشتند و پروتکل‌ها و شیوه‌نامه‌های بهداشتی به‌خوبی رعایت شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم روز پزشک و زادروز ابوعلی سینا  را مورد اشاره قرار داد و خاطرنشان کرد: خدمات کادر پزشکی نشان‌دهنده ایثار و فداکاری آنان است، در حال حاضر قریب به 90 شهید حوزه سلامت در سطح کشور داریم و امیدواریم با وفاق و همدلی موج دوم بیماری را نیز کنترل کنیم و شاهد ریشه‌کنی ویروس کرونا در کشور باشیم.

انتهای پیام/ 137


کد مطلب: 90970

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/90970/وضعیت-شیوع-کرونا-استان-قم-همچنان-قرمز

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir