دوشنبه ۳ شهريور ۱۳۹۹ ساعت ۲۰:۱۴
کد مطلب : 91006
منبع : خبرگزاری تسنیم
عضو مجلس خبرگان رهبری:

آمادگی اصحاب برای حضور در واقعه عاشورا از مهم‌ترین اقدامات اباعبدالله(ع) بود

قم نيوز : عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: امام حسین(ع) لحظه ‌به‌ لحظه اصحاب خود را رها نکرد و قبل از قیام با آن‌ها ارتباط داشت و اصحاب را به‌خوبی ساخت و از لحظه‌ای که به سمت کربلا حرکت کرد آن‌ها را تربیت‌کرده بود.
عضو مجلس خبرگان رهبری: آمادگی اصحاب برای حضور در واقعه عاشورا از مهم‌ترین اقدامات اباعبدالله(ع) بود
عضو مجلس خبرگان رهبری: آمادگی اصحاب برای حضور در واقعه عاشورا از مهم‌ترین اقدامات اباعبدالله(ع) بود
به گزارش قم نیوز آیت‌الله سید محمدمهدی میرباقری شامگاه یکشنبه در مراسم عزاداری دهه اول ماه محرم که در حرم حضرت معصومه(س) برگزار شد اظهار داشت: همه افرادی که در روز عاشورا به شهادت رسیدند پیش از امام حسین(ع) به این مقام نائل شدند.

عضو مجلس خبرگان رهبری افزود: توابین از قافله عاشورا عقب ماندند و تصمیم گرفتند با بنی امیه درگیر شوند و خون خود را دادند ولی پس از امام حسین(ع) بود و هیچ‌گاه جای آن خون‌هایی که برای اباعبدالله(ع) ریخته شد را نمی‌گیرد.

وی با اشاره به اهمیت حرکت در مسیر اباعبدالله(ع) بیان کرد: اصحاب امام حسین(ع) صبر نکردند امام حسین(ع) به شهادت برسد و خون‌خواهی سیدالشهدا(ع) را بکنند بلکه به‌ موقع در صحنه حاضر شدند و جان خود را فدای نهضت حسینی کردند.

استاد حوزه علمیه عنوان کرد: انسانی که قصد دارد عرفه و شب قدر را درک کند باید از قبل مهیا باشد، یکی از اساتیدم نقل می‌کرد که موقعی که در نجف تحصیل می‌کردیم موقع سحر در حرم امیرالمؤمنین(ع) وارد شدم که در کفشداری یکی از علما را مشاهده کردم  که در گوش من گفت که 3 روز است یک استکان چایی خورده‌ام، با خودم گفتم که چرا این سخن را بیان کرده است، انسان برای رسیدن به موفقیت باید مراقبت‌هایی انجام دهد.

بهره مندی از فرصت‌ها مهم‌ترین راهکار برای حرکت در مسیر رضای الهی است

میرباقری تصریح کرد: درک کردن فرصت‌ها احتیاج به این موضوع دارد که انسان خود را مهیا کند تا فرصت‌ها بر انسان سبقت نگیرد، هیچ ‌گاه سحر جمعه منتظر ما نمی‌شود و بیدار شویم و یا خواب بمانیم بساط سحر جمعه برپا می‌شود و انسان باید اهل فرصت شناسی و سبقت بر شرایط و امکانات و صحنه‌ها باشد و احتیاط به‌سرعت دارد تا فرصت را از دست ندهد.

عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: بسیاری از ما اگر گفته شود که حاضر هستید که همین ‌الان محضر امام زمان(عج) برای جنگ بروید آماده نیستیم که به این معنا است که انسان اهل سرعت و سبقت نیست، هیچ مانعی نتوانست اصحاب سیدالشهدا(ع) را از ایشان جدا کند و افرادی که نیامدند توجیهاتی کردند و در تاریخ آمده است، یکی گفت باید آذوقه زن و بچه‌هایم را ببرم و دیگری گفت که مطمئنم آمدن من بی‌فایده است و اگر بیایم شما بر دشمن پیروز نمی‌شوی و این توجیهات بی‌فایده شد.

انسان باید برای حرکت در مسیر حق از قبل برنامه داشته باشد

وی با تاکید بر اینکه انسان باید برای حرکت در مسیر حق از قبل برنامه داشته باشد ادامه داد: امیرالمؤمنین(ع) مردم را سه دسته می‌کند که یک دسته اهل نجات هستند، گروهی از مردم با تمام توان برای رسیدن به مقصد گام برداشته و سرعت دارند و از امکانات به‌ وقت استفاده می‌کنند، برخی دیگر طالب حق هستند ولی کند هستند و گاهی سبقت در این دنیا دارند.

استاد حوزه علمیه گفت: شیطان برای انسان مومن نقشه‌های زیاد می‌کشد و گاهی موانع خیرات می‌شود که انسان باید مراقب باشد فرصت‌ها را از دست ندهد، زهیر دیر به امام حسین(ع) ملحق شد ولی در موقع تصمیم‌گیری اهل سرعت بود، زمان و شرایط معطل ما نمی‌مانند و باید از قبل خود را آماده کنیم و افرادی که از قبل خود را مهیا کنند در لحظه حساس موفق می‌شوند.

میرباقری افزود: اقدامی که حُر انجام داد و به موفقیت رسید این است که در فرصت کوتاه تصمیم مهم  گرفت، احتیاط انسان در مسیر حق سبب می‌شود از قافله جای بماند، همواره تاکید می‌شود در خیرات سرعت بگیرید و پول را از جیب درآوردی برای کار خیر هزینه کن.

توجه به عالم قیامت سبب موفقیت انسان در همراهی با امام می‌شود

عضو مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: انسان به هر قیمتی که شده است باید موانع را کنار بزند و در مسیر حق قدم بردارد، کسی که جان خود را دوست داشته باشد نمی‌تواند در مسیر امام جان خود را فدا کند، انسان باید خود را مهیا عالم آخرت کرده باشد و اگر این‌گونه باشد می‌تواند همراه امام باشد.

وی گفت: نکته‌ای که در موضوع عاشورا قابل ‌توجه است اینکه امام حسین(ع) لحظه‌ به ‌لحظه اصحاب خود را رها نکرد و قبل از قیام با آن‌ها ارتباط داشت و اصحاب را به‌خوبی ساخت و از لحظه‌ای که به سمت کربلا حرکت کرد آن‌ها را تربیت‌کرده بود.

استاد حوزه علمیه بابیان اینکه اگر انسان با امام حرکت نکند به مقصد نمی‌رسد افزود: زهد با امام معنا پیدا می‌کند، خصوصیت اصحاب امام حسین(ع) این بود که برای رسیدن به خدا به این موضوع توجه داشتند که تنها راه رسیدن به خدا همراهی با اباعبدالله(ع) است.

حضرت زینب(س) همه هستی خود را فدای نهضت اباعبدالله(ع) کرد

میرباقری با اشاره به نقش مهم و رسالت عظیم حضرت زینب(س) در واقعه عاشورا خاطرنشان کرد: هنگامی‌که دو فرزند حضرت زینب(س) در صحرای کربلا به شهادت رسیدند از خیمه بیرون نیامد تا مبادا امام حسین(ع) خجالت بکشد، حضرت زینب کبری(س) همه هستی خود را فدای برادرش کرد.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcfvxd1.w6dyxagiiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما