دوشنبه ۳ شهريور ۱۳۹۹ ساعت ۱۹:۱۹
کد مطلب : 91009
منبع : خبرگزاری تسنیم

آیت‌الله علوی‌گرگانی: امر به معروف و نهی از منکر وظیفه‌ای همگانی است

قم نيوز : مرجع تقلید شیعیان گفت: دهه اول محرم زمینه‌ای برای احیای فریضه مهم و حیاتی امر به معروف و نهی از منکر و تذکری برای عموم مومنین نسبت به اهمیت این دو فریضه الهی است.
آیت‌الله علوی‌گرگانی: امر به معروف و نهی از منکر وظیفه‌ای همگانی است / مسئولان حمایت کنند
آیت‌الله علوی‌گرگانی: امر به معروف و نهی از منکر وظیفه‌ای همگانی است / مسئولان حمایت کنند
به گزارش قم نیوز آیت الله علوی گرگانی در پیامی به مناسبت هفته امر به معروف و نهی از منکر، ماه محرم را زمینه ای برای احیای این دو فریضه الهی خواند.

مرجع تقلید شیعیان در پیام خود با اشاره به اینکه ماه محرم زمینه ای برای احیای دو فریضه الهی امر به معروف و نهی از منکر است، آورده است: قطعا امر به معروف و نهی از منکر وظیفه همگان است و تمام آحاد ملت موظفند به آن جامه عمل بپوشانند.

متن کامل پیام آیت الله علوی گرگانی به شرح زیر است:

بسمه تعالی
قال الله تبارک و تعالی: «الَّذینَ إِن مَکَّنّاهُم فِی الأَرضِ أَقامُوا الصَّلاةَ وَآتَوُا الزَّکاةَ وَأَمَروا بِالمَعروفِ وَنَهَوا عَنِ المُنکَرِ»

ماه محرم ماه پیروزی خون بر شمشیر و غلبه راه حق بر مسیر باطل در طول تاریخ می‌باشد.

در این ماه، پاره تن پیامبر و فاطمه زهرا صلوات الله علیهما به‌خاطر تلاش برای اقامه امر به معروف و نهی از منکر خون خود را فدا کرده و به تمام مومنین و رهروان مسیر حقیقت، این درس را داده که باید در راه اقامه حق مجاهده نمود.

دهه اول محرم زمینه‌ای برای احیای فریضه مهم و حیاتی امر به معروف و نهی از منکر و تذکری برای عموم مومنین نسبت به اهمیت این دو فریضه الهی است.

قطعا امر به معروف و نهی از منکر وظیفه‌ای همگانی است و تمام آحاد و ملت موظفند به آن جامه عمل بپوشانند تا برکات الهی نازل گردیده و از بلا‌ها دور باشیم.

منکراتی همچون تجمل گرایی، فساد، پولشویی، رشد بی حجابی و پوشش‌های نامناسب، رشوه، ربای بانکی و غیربانکی، رشد سبک زندگی غربی، بی عفتی در حال رشد در فضای مجازی و حقیقی، بی عدالتی و تبعیض، اسراف منابع، عدم توجه کافی به حفظ محیط زیست، گسترش فضای تهمت زنی و شایعه پراکنی در برخی رسانه‌ها تماما مصداق‌های بارز منکر است که در حال گسترش است و باید با عزم ملی و احساس وظیفه عمومی و نهی از منکر جلوی رشد آن گرفته شده و با برنامه‌ریزی دقیق و مستمر و مدیریت شده مسئولان امر و حمایت و تشویق ناهیان از منکر در مسیر تحقق جامعه الهی قدم برداریم.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdci3ua3.t1azu2bcct.html
نام شما
آدرس ايميل شما