جمعه ۷ شهريور ۱۳۹۹ ساعت ۰۷:۰۰
کد مطلب : 91093
منبع : خبرگزاری فارس

نگاهی به صفات و ویژگی های یاران امام حسین(ع)

قم نيوز : عضو مجلس خبرگان رهبری در مراسم عزاداری شب هفتم محرم در حرم مطهر کریمه اهل‌بیت(س) طی سخنانی به تبیین و معرفی ویژگی‌های یاران امام حسین علیه‌السلام پرداخت.
نگاهی به صفات و ویژگی های یاران امام حسین(ع)
نگاهی به صفات و ویژگی های یاران امام حسین(ع)
به گزارش قم نیوز حجت‌الاسلام سیدمحمدمهدی میرباقری در شب هفتم محرم طی سخنانی در حرم حضرت معصومه(س) اظهار کرد: عاشورا قله‌ای است که صفات حمیده و کمالاتی که خداوند برای اولیاء قرار داده به اوج رسیده و ظهور کرده است و ابتدا تمام این صفات در خود امام حسین علیه‌السلام به نقطه اوج رسیده و سپس در اصحاب و اهل‌بیت(ع) ظهور و بروز داشته است.

وی افزود: اصحاب عاشورا خود را برای توحید و حقیقت توحید یعنی امام معصوم سپر قرار دادند.

استاد حوزه علمیه خاطرنشان کرد: اصل حقیقت توحید در عالم در وجود مبارک حضرات معصومین خلاصه ‌شده است و حقیقت بندگی به واسطه اهل‌بیت(ع) محقق می‌شود و بدون آن‌ها خداوند عبادت نمی‌شود.

وی تأکید کرد: اصحاب عاشورایی وجود مبارک امام حسین علیه السلام را کلمه توحید و حقیقت و شجره توحید دانسته و دفاع از امام را دفاع از حقیقت توحید می‌دانستند.

سخنران حرم بانوی کرامت یادآور شد: تمام صفاتی که اصحاب عاشورایی داشتند اصل آن‌ صفات در وجود امام حسین علیه السلام بود و شعاعی از آن صفات در اصحاب بروز پیداکرده است.

عضو مجلس خبرگان رهبری افزود: زهد حقیقی در ارتباط انسان با عالم شکل می‌گیرد و باید یک چیز بالاتری به انسان نشان دهند تا انسان از دنیا دست بردارد و اصحاب عاشورایی چیزهایی را مشاهده کردند که قدم در وادی زهد گذاشتند.

وی اظهار کرد: هر فردی چنگ به دامن خدا بزند عزیز خواهد شد و عزت دهنده حقیقی خداوند است و حوادث روزگار بر معتصم بالله تأثیری نخواهد داشت و امام معصوم مصداق بارز معتصم بالله است.

میرباقری در ادامه گفت: شیطان تمام لشگر خود را در اطراف شخص مؤمن می‌گذارد و طواف می‌کنند تا راه نفوذ پیدا کند و کسانی که تقوای الهی داشته باشند مقابل شیطان هشیارتر می‌شوند و شیطان با لشگریان نمی‌تواند راه نفوذی پیدا کند.

وی خاطرنشان کرد: وقتی انسان رها باشد به وسوسه‌های شیطان دچار می‌شود و به راحتی شیطان می‌تواند در باطن شخص نفوذ کند اما افراد متقی همواره مقابل هجوم شیطان آگاه‌تر و مقاوم‌تر می‌شوند و همانند کوه استوار هستند.

وی تأکید کرد: عظمت الهی در نظر افراد متقی جلوه می‌کند و دنیا نیز در نظرشان حقیر می‌شود و زاهد حقیقی خواهند شد و اگر تمام دنیا را داشته باشند و یا از دست بدهند برایشان فرقی نمی‌کند.

استاد حوزه علمیه یادآور شد: آمد و شد دنیا برای زاهدان فرقی نمی‌کند و ریشه آن و دلیل آن این است که زاهدان تمام تدبیرات و امورات را به خداوند سپرده‌اند و واقف هستند که همه چیز دست خداست و ایمان حقیقی به خداوند دارند و از امورات حیات دنیوی و از بازیگری کودکانه و بازیگری کهن‌سالی و تکاثراموال و تفاخر دور هستند.

رئیس فرهنگستان علوم اسلامی گفت: انسان باید از فرصت‌ها استفاده کند و به جای اینکه به دنبال دنیا و امورات حیات دنیوی باشد به سمت مغفرت رود و خود را مهیای آخرت کند.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcbfgb9.rhb89piuur.html
نام شما
آدرس ايميل شما