دوشنبه ۱۰ شهريور ۱۳۹۹ ساعت ۲۰:۴۷
کد مطلب : 91146
منبع : خبرگزاری تسنیم
عضو مجلس خبرگان رهبری:

اشک بر امام حسین(ع) مهم ترین سلاح برای دوری از دام شیطان است

قم نيوز : عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: اشک بر امام حسین(ع) مهم ترین سلاح برای دوری از دام شیطان است، این سلاح برای همراهی با امام حسین(ع) و برای اینکه در لشکر امام زمان(عج) حاضر شویم بسیار موثر است.
عضو مجلس خبرگان رهبری: اشک بر امام حسین(ع) مهم ترین سلاح برای دوری از دام شیطان است
عضو مجلس خبرگان رهبری: اشک بر امام حسین(ع) مهم ترین سلاح برای دوری از دام شیطان است
به گزارش قم نیوز آیت‌الله سید محمدمهدی میرباقری شامگاه یکشنبه در مراسم شام غریبان امام حسین(ع) که در حرم حضرت معصومه(س) برگزار شد اظهار داشت: مصیبت شهادت امام حسین(ع) بسیار عظیم است که پس از 1400 سال مراسم عزاداری این امام همام بسیار باشکوه برگزار می شود.

وی با اشاره به جایگاه عزاداری برای اباعبدالله(ع) افزود: در روایات آمده است که هنگامی که شب اول محرم فرا می رسد ملائکه پیراهن خونین امام حسین(ع) را در آسمان قرار می دهند.

آیت الله میرباقری با اشاره به اهمیت ثواب زیارت حرم امام حسین(ع) ادامه داد: انبیای الهی به صورت دائم در حال رفت و آمد به حرم اباعبدالله(ع) و هر قدمی که برای زیارت حرم امام حسین(ع) برداشته می شود به اندازه یک حج است.

برکات عالم به واسطه سیدالشهدا(ع) است

عضو مجلس خبرگان رهبری بیان کرد: خداوند سفره بزرگی به واسطه امام حسین(ع) برای ما پهن کرده است که باید از آن به خوبی بهره مند شویم، جای دیگر هیچ خبری نیست و هر برکتی وجود دارد به واسطه وجود مبارک سید الشهدا(ع) است.

استاد حوزه علمیه تصریح کرد: شهادت امام حسین(ع) بلای بسیار عظیمی است ولی سفره ای که به خاطر وجود امام حسین(ع) پهن شده بسیار برکت دارد، بلای سیدالشهدا(ع) در عین بزرگ ترین بلا زیباترین بلاها است.

آیت الله میرباقری ادامه داد: تمام مکارم اخلاقی در کنار رذائل اخلاقی در کربلا ظهور پیدا کرده است، کار سید الشهدا(ع) زیباست ولی کار خدا برای امام حسین(ع) زیباتر است، بلای عاشورا بسیار عظیم است ولی اگر چشمی ضیافت امام حسین(ع) را مشاهده کند می گوید الحمدلله و خدا را شکر می کند.

وی گفت: برخی شیاطین شبهاتی ایجاد می کنند و ادبیات به ظاهر علمی و روشنفکری می‌گویند و خودشان باور می‌کنند که با سواد هستند و با شبهات خود تلاش می کنند بساط عزاداری را از ما بگیرند.

عضو مجلس خبرگان رهبری جایگاه عظیم امام حسین(ع) را مورد توجه قرار داد و بیان کرد: مگر می‌شود بر بلای سید الشهدا(ع) اشک نریخت، تاکید شده است که باید روز عاشورا و برای مصیبت عاشورا گریه کرد ولی برخی در این زمینه شبهات بی اساسی وارد می کنند که نادرست است.

استاد حوزه علمیه عنوان کرد: اشک بر امام حسین(ع) مهم ترین سلاح برای دوری از دام شیطان است، این سلاح برای همراهی با امام حسین(ع) و برای اینکه در لشکر امام زمان(عج) حاضر شویم بسیار موثر است، باید با شیاطین صف بندی کنیم ولی برخی قصد دارند این سلاح را بگیرند.

آیت الله میرباقری گفت: سکولارها امسال تلاش زیادی کردند تا مراسم محرم نباشد ولی موفق نشدند، دشمن از اینکه مراسم محرم و عاشورای حسینی تعطیل شود خوشحال می‌شود.

وی بیان کرد: ضیافت امام حسین(ع) زیباترین ضیافت است که یک روی آن بلا است و باید برای این بلاگریه کنیم، موضوع دیگر اینکه کسی ضیافت را مشاهده کند که همانند زینب کبری(س) گودی قتلگاه و لحظه وداع را مشاهده کند.

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه در عاشورا یک چهره کار خدا است که زیباترین موضوع عاشورا است، افزود: چهره دیگر کار امام حسین(ع) و اهل بیت و اصحاب که در قله زیبایی است و چهره سوم کار شیطان و دشمن و کار اصحاب بنی امیه است.

استاد حوزه علمیه ادامه داد: امروز هم آل زیاد و آل مروان وجود دارند و خوشحال هستند و اگر هم به عاشورا نگاه می کنند به عنوان یک سنت عزاداری است.

آیت الله میرباقری توسل و حرکت در مسیر امام حسین(ع) را دارای برکات بی نظیری دانست و خاطرنشان کرد: کار یزید آن قدری زشت است که باید آنها را لعن کنیم، امام حسین(ع) دست همه عالم را می گیرد و بساط شفاعت امام حسین(ع) بسیار وسیع است.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcai6no.49n6y15kk4.html
نام شما
آدرس ايميل شما