پنجشنبه ۱۳ شهريور ۱۳۹۹ ساعت ۱۹:۱۷
کد مطلب : 91173
منبع : خبرگزاری تسنیم

تمامی تمهیدات برای مدارس قم در شرایط کرونایی اندیشیده شده است

قم نيوز : مدیرکل آموزش و پرورش استان قم با اشاره به ثبت‌نام قطعی ۹۸ درصد از داش آموزان قمی گفت: تمامی تمهیدات برای مدارس قم در هر گونه شرایط کرونایی اندیشیده شده است.
تمامی تمهیدات برای مدارس قم در شرایط کرونایی اندیشیده شده است
تمامی تمهیدات برای مدارس قم در شرایط کرونایی اندیشیده شده است
به گزارش قم نیوز حمیدرضا شیخ‌الاسلام با اشاره به بحث بازگشایی مدارس و دغدغه والدین دانش‌آموزان ورود به پایه اول اظهار داشت: برای برقراری ارتباط با آموزگار پایه اول از اولیا نوآموزان بدو ورود به دبستان از دو هفته گذشته به‌صورت موردی دعوت به عمل آمد و تا به امروز بیش از 90 درصد از نوآموزان ما با آموزگار خود ارتباط عاطفی داشته‌اند و دغدغه‌های احتمالی در این مورد برطرف شده و نگرانی در این زمینه وجود ندارد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قم با بیان روند بازگشایی مدارس در پایه‌های مختلف تصریح کرد: بازگشایی آموزش از روز شنبه نیمه شهریورماه در بیش از 1400 واحد آموزشی رقم خواهد خورد و در این مورد منتظر دستور ستاد ملی کرونا هستیم البته در این مورد تمهیدات لازم در سه وضعیت چیده شده است.

وی با اشاره به برنامه‌ریزی‌ها و اقدامات انجام ‌شده ابراز کرد: در وضعیت قرمز امروز در سطح استان از طریق فضای مجازی بحث آموزش را خواهیم داشت تمهیداتی نیز برای رفع دغدغه اولیا اندیشیده شده است و اولیا دانش‌آموزان بدانند فرزندان آن‌ها فرزندان ما هستند و ما خود را ولی دوم دانش‌آموز می‌دانیم.

ثبت‌نام قطعی 98 درصد از دانش‌آموزان قمی

به گفته شیخ‌الاسلام به دلیل وجود مشغله کاری و کارمندی برخی از اولیا و کمبود وسایل ارتباط‌ جمعی طبق مصوبه شورای مدرسه آموزش پایه‌های ابتدایی در بعد از ظهر انجام می‌شود، ساعت‌های تدریس معلمان نیز در پایه‌های اول حداکثر 25 دقیقه، پایه دوم تا ششم 30 دقیقه و متوسطه 35 دقیقه تعریف‌ شده است.

وی با تاکید بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی از سوی مدارس در حفظ سلامت دانش‌آموزان گفت: در وضعیت زرد با دریافت مجوز استانی از ستاد مقابله با کرونا و تقسیم‌بندی کلاس‌ها به دو گروه الف و ب حضور دانش‌آموزان را در سطح مدارس شاهد خواهیم بود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قم استان را نیازمند همیاری و همکاری اولیا دانست و افزود: نحوه حضور و تقسیم‌بندی دوره‌های متوسطه نیز در دو گروه به‌صورت گردشی، دو و سه روز در هفته خواهد بود که در صورت لزوم با برنامه‌ریزی مدیران از روزهای پنج‌شنبه نیز استفاده می‌شود.

وی با اشاره به توفیقات برگزاری آزمون‌های مختلف در مدارس استان یادآور شد: بیش از 20 هزار دانش‌آموز پایه نهم و دهم متوسطه با حضور در مدارس حدود 10 ماده درسی را سپری کردند، همچنین بیش از 8 هزار داوطلب کنکور سراسری ما بدون کوچک‌ترین گزارشی در فضای مدارس ما حضور پیدا کردند.

شیخ‌الاسلام با تاکید بر ثبت‌نام دانش‌آموزان در فرصت باقی‌مانده افزود: بحث دریافت کتب درسی با ثبت‌نام نهایی دانش‌آموزان در سامانه سناد انجام می‌شود، لذا برای جلوگیری از بازماندن دانش‌آموزان از تحصیل والدین سریع‌تر اقدام کنند که در حال حاضر نیز 98 درصد دانش‌آموزان ثبت‌نام خود را قطعی کردند.

به گفته مدیرکل آموزش و پرورش استان قم برقراری تعامل بین خانه و مدرسه در رفع بسیاری از مشکلات راهگشا خواهد بود، والدین بدانند دغدغه ما سلامت دانش‌آموز است و با رعایت کامل موارد بهداشتی در هیچ شرایطی با سلامت دانش‌آموزانمان بازی نخواهد شد.

وی ورود نوآموزان به پیش‌دبستانی را در افزایش روحیه و انگیزه آن‌ها برای ورود به پایه اول مؤثر دانست و گفت: امروز با توجه به تغییرات و دگرگونی‌هایی که در سطح کلی و فهم دانش‌آموزان اتفاق افتاده ورود آن‌ها به‌ پیش‌دبستانی الزامی به نظر می‌رسد چرا که حضورشان در این مراکز زیرساخت‌های مورد نیاز را قبل از ورود به دبستان فراهم می‌سازد.

شیخ‌الاسلام حضور در مراکز پیش‌دبستانی را پیش‌زمینه پذیرش مسائل علمی قلمداد کرد و افزود: طبق مصوبه با بالا بردن گستره مدارس دولتی، 25 درصد شهریه مراکز پیش‌دبستانی مدارس دولتی کاهش پیدا کرد و با تعیین محتوی و سرفصل‌های مشخص در شرایط کرونایی از آموزش در فضای مجازی بهره خواهیم برد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان برنامه‌های مدون آموزش و پرورش را تک‌بعدی ندانست و خاطرنشان کرد: آموزش و پرورش با وضع قوانین و نظم دهی در نهاد خانواده تأثیرات بسیاری داشته و امروز نقش مدارس در ساماندهی دانش آموزان و ارتباطات اجتماعی و شکل‌گیری شخصیت آن‌ها بر کسی پوشیده نیست.

وی با اشاره به همکاری آموزش ‌و پرورش استان با هیئت‌های مذهبی افزود: در دهه اول محرم و ایام سوگواری اباعبدالله الحسین (ع) بیش از 120 مدرسه ما در اختیار هیئات مذهبی استان بود و امروز با افتخار می‌توان گفت حضور پرشور مدارس در شرایط مختلف با عنوان خانه دوم ثابت ‌شده است.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcae6no.49n6015kk4.html
نام شما
آدرس ايميل شما