شنبه ۱۵ شهريور ۱۳۹۹ ساعت ۲۱:۴۶
کد مطلب : 91201
منبع : خبرگزاری فارس

حمایت از ایده‌های نوآور شاخص در مرکز ملی نوآوری و خلاقیت اشراق

قم نيوز : مدیرعامل مرکز ملی نوآوری و خلاقیت اشراق با اشاره به شاخص‌های حمایت از ایده‌های نوآورانه در این مرکز گفت: در این مرکز از ایده‌هایی که دارای سه شاخص ارزش‌آفرینی فرهنگی، تاب‌آوری و تداوم است حمایت می‌شود.
حمایت از ایده‌های نوآور شاخص در مرکز ملی نوآوری و خلاقیت اشراق
حمایت از ایده‌های نوآور شاخص در مرکز ملی نوآوری و خلاقیت اشراق
به گزارش قم نیوز حجت الاسلام محمد قطبی در نشست خبری که پیش از ظهر امروز در مرکز ملی نوآوری و خلاقیت اشراق برگزار شد، اظهار کرد: نوآوری و خلاقیت از مهم‌ترین سرمایه انسانی به شمار می‌رود و در همین راستا کشور ایران با برخورداری از جوانان و نوجوانان خلاق و نوآور در عرصه بین الملل نام آور است.

وی با بیان اینکه استفاده از این ظرفیت نیروی انسانی نو آور و خلاق در عرصه‌های مختلف می‌تواند موجب شکوفایی یک جامعه شود، تصریح کرد: شکل‌گیری مراکز رشد، پارک‌های فناوری، هسته‌های فناوری و توجه به حوزه فناوری در سال‌های اخیر در کشور بیش از بیش موردتوجه قرارگرفته است.

مدیرعامل مرکز ملی نوآوری و خلاقیت اشراق، شمار شرکت‌های دانش بنیان در کشور را مورد اشاره قرار داد و بیان کرد: 7هزار شرکت دانش‌بنیان در کشور وجود دارد که از این شمار، 750 شرکت با عنوان شرکت خلاق در عرصه‌های فرهنگی، هنری و علوم انسانی و اسلامی فعالیت می‌کنند.

قطبی ادامه داد: نوآوری‌های فناورانه، فرهنگی، اجتماعی و فراگیر چهار پهنه نوآوری است اما متاسفانه تنها نوآوری‌های فناورانه متولی دارد و در سه حوزه نوآوری فرهنگی، اجتماعی و فراگیر متولی مشخصی در کشور وجود ندارد که مرکز ملی نوآوری و خلاقیت اشراق به دنبال توازن میان حوزه فناوری و فرهنگ است..

وی شاخص‌های حمایت از ایده‌های نوآورانه در این مرکز را مورد اشاره قرار داد و گفت: در این مرکز از ایده‌هایی که دارای سه شاخص ارزش‌آفرینی فرهنگی، تاب‌آوری و تداوم است حمایت می‌شود.

مدیرعامل مرکز ملی نوآوری و خلاقیت اشراق با تاکید براینکه ایده‌ها باید به‌گونه‌ای باشند که حداقل یک دهه توان دوام و پاسخگویی به نیازهای فرهنگی را داشته باشد، تصریح کرد: طرح «سه دال» به‌عنوان طرح ابتکاری مرکز نوآوری و خلاقیت اشراق متشکل از «دهلیز خلاقیت»، «دالان فناوری» و «درگاه کسب‌وکار» نمای کلی خدمات و فرایندهای پذیرش و استقرار تیم‌های خلاقانه در مرکز ملی فناوری و خلاقیت اشراق است.

وی با بیان اینکه تیم ورزی توسعه توان، آموزش‌های نقطه‌به‌نقطه، جامعه نگری و شبکه‌سازی در سطح ملی از دیگر تمایزهای این مرکز به شمار می‌آید، گفت: مرکز ملی نوآوری و خلاقیت اشراق، یک مرکز ملی است که مجوز فعالیت در سطح کشور را دارد.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdccsiqo.2bqsx8laa2.html
نام شما
آدرس ايميل شما