دوشنبه ۱۷ شهريور ۱۳۹۹ ساعت ۲۳:۳۸
کد مطلب : 91245
منبع : خبرگزاری فارس

آغاز سال تحصیلی جدید جامعه المصطفی با سخنرانی آیت‌الله نوری همدانی

قم نيوز : معاون آموزش جامعه المصطفی گفت: مراسم افتتاحیه سال تحصیلی جدید این نهاد در روز 20 شهریور به صورت آنلاین برگزار می‌شود، در این مراسم مجازی شاهد سخنرانی آیت‌الله نوری همدانی و رئیس جامعه المصطفی خواهیم بود.
آغاز سال تحصیلی جدید جامعه المصطفی با سخنرانی آیت‌الله نوری همدانی
آغاز سال تحصیلی جدید جامعه المصطفی با سخنرانی آیت‌الله نوری همدانی
به گزارش قم نیوز حجت‌الاسلام سید حمید جزائری ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه استان قم با اشاره به وضعیت دانش پژوهان جامعه المصطفی اظهار کرد: این نهاد آموزشی میزبان دانش پژوهانی از 120 ملیت در 250 رشته گرایش است که جمعی از آن‌ها در داخل ایران و جمعی دیگر در اقصی نقاط جهان در حال تحصیل هستند.

وی ادامه داد: جامعه المصطفی صدها نفر هیأت علمی و استاد مدعو دارد و طرح تحول آموزشی در این نهاد در حال اجرا است و رشته‌های علمی در جامعه المصطفی در 6 محور اساسی شامل رشته‌های فقه و اصول با 100 گرایش و رشته مقطع، قرآن و حدیث با گرایش‌های متنوع، حکمت، فلسفه و عرفان، تاریخ و سیره، زبان و فرهنگ و علوم انسانی در حال بازنگری هستند.

معاون آموزش جامعه المصطفی افزود: دانش پژوهان این نهاد از شیعیان اثنی عشری، پیروان سایر فرق شیعی و اهل سنت هستند و حتی پیروان سایر ادیان نیز در دوره‌های آموزشی کوتاه مدت جامعه المصطفی شرکت می‌کنند، آموزش‌ها در این نهاد در دو قالب کوتاه مدت و بلندمدت است.

وی ادامه داد: جامعه المصطفی نخستین مجموعه ای بود که با کرونا برخورد صحیح داشت و شورای معاونان این نهاد در سوم اسفند سال گذشته تشکیل شد و براساس تصمیم این شورا از پنج اسفند آموزش‌های حضوری در جامعه المصطفی به آموزش‌های آنلاین تبدیل و در هفته پنج هزار کلاس درس به صورت برخط تشکیل شد.

جزائری با اشاره به آغاز سال تحصیلی جدید جامعه المصطفی اظهار کرد: سال تحصیلی جدید این نهاد آموزشی از 15 شهریور آغاز شده است، البته مراسم افتتاحیه سال تحصیلی جدید جامعه المصطفی در روز 20 شهریور به صورت آنلاین برگزار می‌شود، در این مراسم مجازی شاهد سخنرانی آیت‌الله نوری همدانی، سخنرانی رئیس جامعه المصطفی و ارائه گزارش توسط معاون آموزش این نهاد خواهیم بود.

معاون آموزش جامعه المصطفی افزود: آموزش‌های این نهاد در سال تحصیلی جدید به صورت تلفیقی است و بخش اندکی از کلاس‌های آموزشی جامعه المصطفی به خصوص در مقطع دکترا با رعایت حداکثری دستورالعمل‌های بهداشتی به صورت حضوری برگزار می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: در سال تحصیلی جدید هر روز به صورت متوسط 900 کلاس آموزشی جامعه المصطفی به صورت مجازی برگزار می‌شود، این نهاد آموزشی صرفا به دنبال ارائه مفاهیم به دانش پژوهان نیست، بلکه پرداختن به پژوهش و مباحث تربیتی نیز مورد تاکید جامعه المصطفی است.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcamuno.49n6y15kk4.html
نام شما
آدرس ايميل شما