پنجشنبه ۲۰ شهريور ۱۳۹۹ ساعت ۰۹:۴۱
کد مطلب : 91266
منبع : خبرگزاری فارس

وضعیت کرونا در قم نگران کننده است

قم نيوز : رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم گفت: روندی که در قم در مورد ویروس کرونا وجود دارد ما را نگران کرده چرا که این ویروس به صورت خانوادگی مردم استان را درگیر می‌کند و از این رو نیاز است تا همشهریان مسائل بهداشتی را رعایت کنند.
وضعیت کرونا در قم نگران کننده است
وضعیت کرونا در قم نگران کننده است
به گزارش قم نیوز محمدرضا قدیر عصر امروز در جلسه ستاد پیشگیری، کنترل و مبارزه با کرونا ویروس، با بیان اینکه در اکثر استان های کشور روند  ابتلا به ویروس کرونا، کاهش یافته اما در چهار استان از جمله قم شاهد این امر نبوده و باید گفت رفتار ویروس در قم پیچیده است اظهار کرد: اگر مدیریت خوب کادر درمان بر تخت های بیمارستانی نبود امروز شاهد افزایش قابل توجه بستری ها در بیمارستان ها بودیم.

وی با اذعان به اینکه رایزنی های لازم در خصوص تامین داروی مورد نیاز بیماران مبتلا به کرونا در قم انجام شده است گفت: تمامی داروها و طرح های تحقیقاتی را به قم آورده و با تمام وجود از سلامت مردم صیانت می کنیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم خاطرنشان کرد: روندی که در قم در مورد ویروس کرونا وجود دارد ما را نگران کرده چرا که این ویروس به صورت خانوادگی مردم استان را درگیر می‌کند و از این رو نیاز است تا همشهریان مسائل بهداشتی را رعایت کنند.

وی افزود: در خصوص بازگشایی مدارس، پروتکل‌ها تعریف نشده بود و ما نیز اعلام کردیم و سیاست ما این است که کلاس ها به صورت غیرحضوری برگزار شود.

قدیر از والدین نیز خواست تا وضعیت بهداشتی مدارس را بررسی و در صورتی که مدرسه پروتکل های بهداشتی را رعایت می کند، اجازه دهند دانش آموز در هفته چند ساعت در مدرسه حاضر شود.

وی با تاکید بر اینکه در مورد ابتلای کودکان به کرونا تجربه کافی را نداریم گفت: با بازگشایی مدارس و در پیش رو بودن فصل پاییز اگر خدای ناکرده پیک  ابتلا کودکان به ویروس کرونا را داشته باشیم، بسیار نگران کننده خواهد بود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم با اذعان به اینکه در کنار سلامت جسمی سلامت روحی و معنوی مردم نیز مهم است تصریح کرد: از این رو دانش آموزی که ماه ها در خانه مانده است از نظر روحی دچار عوارضی مثل افسردگی، پرخاشگری و بی حوصلگی خواهد شد و از این رو باید به فکر رفع این مشکلات نیز باشیم.

وی بیان کرد: باید با ویروس زندگی کنیم و آن را مدیریت کنیم، در مورد بازگشایی مدارس شتاب‌زده عمل شد و ما نیز این موضوع را تاکید کردیم.

قدیر خاطرنشان کرد: در راه سلامت مردم با هیچ فردی و گروهی مماشات نداریم و تا آخر از سلامت مردم حفاظت می‌کنیم.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcd9x0n.yt0f96a22y.html
نام شما
آدرس ايميل شما