جمعه ۲۱ شهريور ۱۳۹۹ ساعت ۲۳:۴۷
کد مطلب : 91287
منبع : خبرگزاری تسنیم

آیت الله سبحانی: مسلمانان باید مشترکات را مورد تاکید قرار دهند

قم نيوز : مرجع تقلید شیعیان با بیان اینکه امروز بیش از همه چیز باید به وحدت اهمیت بدهیم، گفت: مسلمانان باید به حبل وحدت چنگ بزنند و مشترکات را مورد تاکید قرار دهند.
آیت الله سبحانی: مسلمانان باید مشترکات را مورد تاکید قرار دهند
آیت الله سبحانی: مسلمانان باید مشترکات را مورد تاکید قرار دهند
به گزارش قم نیوز آیت الله سبحانی مرجع تقلید شیعیان امروز در آئین افتتاحیه مرکز تخصصی کلام که به صورت ویدئوکنفرانس برگزار شد، اظهار داشت: مسلمانان باید به حبل وحدت چنگ بزنند و مشترکات را مورد تاکید قرار دهند.

وی افزود: امروز بیش از همه چیز باید به وحدت اهمیت بدهیم، قرآن مجید می فرماید: واعتصموا بحبل الله جمیعا، به حبل الله چنگ بزنید؛  نمی گوید به قرآن و نمی گوید به اسلام، نکته اش این است که می خواهد بگوید که جمعیت متفرق بسان کسی است که در میان چاه قرار گرفته است.

مرجع تقلید شیعیان بیان کرد: در کشوری که داعیه تمدن دارد، قرآن شریف را می سوزاند،  قرآنی که همه محققین عالم، دانشمندان عالم چه مسلمان و چه غیرمسلمان، همه آن را تمجید می کنند، برای ایجاد بحران، قرآن را می سوزانند، تعقل را ببینید و جهالت را ببینید در چنین شرایطی ما باید به مسائل کلامی اهمیت بدهیم.

استاد سطوح عالی حوزه علمیه عنوان کرد: واژه علم در قرآن با تمام مشتقاتی که دارد، حدود 779 مرتبه در قرآن مجید آمده است و هیچ کتاب آسمانی نیست که این همه اهمیت به علم و دانش داده باشد، ماده علم در آیات مختلف در این حدّ آمده است، کلمه کتاب و قرائت چندمرتبه در قرآن آمده است، همه اینها حاکی از آن است که از پایه های اساسی اسلام، خواندن و نوشتن و آموزش است.

آیت الله سبحانی تصریح کرد: تا مسائل کلامی روشن نباشد، اثبات خدا، صفات خدا، افعال خدا، مسائل مربوط به معاد و مسائل دیگر تا روشن نباشد و به اصطلاح تا مسائل معرفتی را درست ندانیم، این سه علم، پایه صحیحی پیدا نمی کند؛ تفسیر قرآن، تفسیر سنت و علم شریف فقه براساس این است که عقاید را درست بدانیم و به دیگران هم تفهیم کنیم.

وی ادامه داد: در مسائل اختلافی در مدارس از نظر علمی بحث کنی نه از نظر تعصّبی، امیدوارم انشاء الله این شاخه ای که به نام تخصص علم کلام تاسیس می شود، هرچه زودتر به بار بنشیند.

مرجع تقلید شیعیان با اشاره به آیه 122 سوره توبه خاطرنشان کرد: اسلام، دین علم و دانش است؛ اولین آیه ای که بر پیامبر(ص) نازل شده است، آیه خواندن است؛  "اقرا باسم ربک الذی خلق" و این حاکی از آن است که علم، قرائت و نوشتن یکی از مسائل مهم اسلام است.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcgux9y.ak9q74prra.html
نام شما
آدرس ايميل شما