دوشنبه ۲۴ شهريور ۱۳۹۹ ساعت ۲۲:۰۲
کد مطلب : 91353
منبع : خبرگزاری فارس

بررسی سیره معصومین در کنفرانس بین المللی آسیب شناسی مطالعات تاریخ اهل بیت(ع)

قم نيوز : دبیر علمی کنفرانس بین المللی آسیب شناسی مطالعات تاریخ اهل بیت(ع) گفت: در این کنفرانس سیره اهل بیت (ع) به درستی مورد بررسی قرار می گیرد.
بررسی سیره معصومین در کنفرانس بین المللی آسیب شناسی مطالعات تاریخ اهل بیت(ع)
بررسی سیره معصومین در کنفرانس بین المللی آسیب شناسی مطالعات تاریخ اهل بیت(ع)
به گزارش قم نیوز حجت الاسلام رمضان محمدی ظهر امروز در نشست خبری کنفرانس بین المللی آسیب شناسی مطالعات تاریخ اهل بیت(ع) در دوره معاصر که در پژوهشگاه حوزه و دانشگاه برگزار شد، اظهار کرد: این کنفرانس با هم فکری و هم افزایی اندیشمندان و نخبگان ایران و جهان  برگزار می شود.

وی بیان کرد: اندیشمندان و نخبگان داخلی و جهانی در پنج محور اساسی درآمد، مستندات، اهداف و روش ها، مبانی و رویکردها و نگاه منطقه ای و جهانی تاریخ اهل بیت(ع) را در یک کنفرانس یک روزه که هشتم آبان ماه به صورت مجازی برگزار می شود، مورد بررسی قرار می دهند.

دبیر علمی کنفرانس بین المللی آسیب شناسی مطالعات تاریخ اهل بیت(ع) با بیان اینکه هدف از برگزاری این کنفرانس شناخت آسیب هایی است که در حوزه مطالعات تاریخ اهل بیت (ع) وجود دارد، عنوان کرد: ما معتقدیم که ائمه(ع) گنج هایی هستند که توجه درست و استفاده صحیح از تاریخ و سیره آنان می تواند ما را در حوزه های مختلف سیاسی، اقتصادی، فرهنگی، فقهی، کلامی، معارفی، تمدنی، خانوادگی، امنیت و غیره توانمند کند.

وی با بیان اینکه هنوز بسیاری از مردم زیبایی ها و محاسن کلام اهل بیت(ع)را درک نکرده اند، تصریح  کرد: بی شک بخش هایی از زندگانی اهل بیت (ع) مورد توجه قرار نگرفته و بخشی از زندگانی ایشان مورد تحریف قرار گرفته است که باید این مسائل مورد بررسی قرار بگیرد.

حجت الاسلام محمدی با اشاره به زندگی امام دوم شیعیان و آنچه که بیش از پیش به آن توجه شده است، ادامه داد: در زندگانی امام حسن (ع) تنها به صلح آن حضرت توجه شده است در حالی که بیشتر عمر مبارک آن حضرت در مدینه بوده است.

وی همچنین زندگی امام حسین (ع) را مورد توجه قرار داد و بیان کرد: در زندگانی امام حسین (ع) تنها به عاشورا توجه شده است و به مابقی عمر مبارک آن حضرت توجه چندانی نشده است .

دبیر علمی کنفرانس بین المللی آسیب شناسی مطالعات تاریخ اهل بیت(ع) با تاکید براینکه مسیری که ما برای شناخت اهل بیت (ع) حرکت کردیم مسیر کاملی نبوده است، تصریح کرد: در شرح حال ائمه (ع) دچار تکرارهای فراوانی شده ایم اما گاهی که به حجم کارهایی که انجام شده نگاه می کنیم فریفته می شویم این در حالی است که اگر به اهداف و کارکردهای این کارها توجه کنیم، کارهای بی‌حساب و کتاب زیاد انجام شده است که نیاز به آسیب شناسی دارد.

وی در بخش دیگری از سخنانش به مخاطبان این کنفرانس اشاره و بیان  کرد: سطوح مختلف اندیشمندان در حوزه های مختلف و رشته های مختلف حوزوی و دانشگاهی از مخاطبان این همایش هستند و یکی از دلایل آن هم این است که نسبت به اهل بیت(ع) در حوزه های مختلف اندیشه کتاب نوشته شده است. علما و اندیشمندان شیعه، سنی، مستشرقان در سطوح مختلف توجه ویژه به تاریخ وسیره اهل بیت کرده اند بنابراین همه آنان می توانند مخاطب این همایش باشند.

حجت الاسلام محمدی در بخش پایانی سخنان خویش بیان کرد: تاریخ پژوهان می توانند اصل مقاله‌های خود را تا 15 آبان ماه از طریق وب سایت کنفرانس بین المللی آسیب شناسی مطالعات تاریخ اهل بیت (ع) در دوره معاصر به نشانی http://ahlalbaytconf.rihu.ac.ir   ارسال کنند.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcaeeno.49n6m15kk4.html
نام شما
آدرس ايميل شما