دوشنبه ۳۱ شهريور ۱۳۹۹ ساعت ۱۶:۲۲
کد مطلب : 91487
منبع : خبرگزاری مهر

تاثیرپذیری ازمحیط بیرونی خانواده بستربسیاری ازآسیبهای اجتماعی است

قم نيوز : اگر والدین نتوانند درست رفتار کنند فرزند از محیط،محله،مدرسه و دوستان آسیب‌های زیادی را دریافت می‌کندو حتی ممکن است به شخص «ضد اجتماع» تبدیل شود و این ریشه بسیاری از آسیب‌های اجتماعی است.
تاثیرپذیری ازمحیط بیرونی خانواده بستربسیاری ازآسیبهای اجتماعی است
تاثیرپذیری ازمحیط بیرونی خانواده بستربسیاری ازآسیبهای اجتماعی است
به گزارش قم نیوز حسن نوروززاده با بیان اینکه «تربیت» از واژگانی پرکاربرد در طول زندگی انسان است که از دوران کودکی ا آخرین دقایق عمر خواهیم شنید، گفت: «تربیت» برای افراد بسیاری معیار و سنگ محک شده بنابراین چنانچه شخصی را ببینند که رفتاری متناسب با شأن اجتماعی نداشته باشد، لقب «بی تربیت» به وی می‌دهند.

این مشاور تربیتی با تاکید بر اینکه بسیاری از والدین از همان دوران کودکی که قصد تربیت فرزند خود را دارند به وی می‌گویند که اگر این کار را بکنی به تو لقب «بی تربیت» می‌دهند، گفت: کودکی که هیچ درکی از تربیت ندارد، یاد می‌گیرد که هر کار اشتباه و به دور از منزلت اجتماعیِ، جامعه‌ای که در آن زندگی می‌کند را «بی تربیتی» بداند.

وی با بیان اینکه از «تربیت» تعاریف متفاوت و زیادی شده است، گفت: اساس سخن صاحب نظران، تربیت همان رفتار ماست، همانگونه که «ریموند میلتن برگر» در کتاب «شیوه‌های تغییر رفتار» رفتار را اینگونه تعریف می‌کند که آنچه افراد انجام می‌دهند و یا بیان می‌کنند «رفتار» نام دارد، پس این رفتار ماست و نوع حرف زدن و برخورد کردن ما نشان می‌دهد که ما در چه محیطی و با چه والدینی بزرگ شده‌ایم و رشد یافتیم.

نوروززاده با تاکید بر اینکه «تربیت» فرایندی است که فرد در خانواده و از محیط زندگی خودش نوع رفتار کردن با افراد را فرا می‌گیرد، گفت: او در خانواده یاد می‌گیرد چطور و متناسب با شأن خانوادگی و اجتماعی حرف بزند و رفتار کند که برای همه قابل پذیرش باشد و کسی این رفتار را بد نداند و مذمت نکند.

وی افزود: انسان‌ها از لحظه‌ای که پا در این دنیا می‌گذارند و تا لحظه‌ای که زنده هستند از محیط پیرامون خود الگوبرداری می‌کنند بنابراین محیط، و به ویژه رفتار والدین نقش بسیار مهمی در تربیت دارند.

این مدرس دانشگاه با تاکید بر اینکه اگر خانواده اصلاح شود، قطعاً اجتماع نیز اصلاح می‌شود گفت: ما ابتدا در اجتماع کوچکی به نام خانواده آموزش‌های لازم رو یاد می‌گیریم و بعد در اجتماع بزرگ‌تر وارد می‌شویم.

وی با اشاره به آموزه‌های اسلام و سخن روانشناسان، تربیت را یکی از وظایف والدین عنوان کرد و افزود: تربیت یک فرآیند بسیار مهم و پیچیده‌ای است که از لحظه تولد آغاز شده و تا لحظه مرگ ادامه دارد.

نوروززاده با بیان اینکه والدین، فضای خانواده، نوع آموزش والدین و نوع ارتباط والدین با یکدیگر (رابطه زوجی) و نوع ارتباط و تعامل والدین با فرزندان در تربیت انسان‌ها مؤثر است افزود: انتخاب شیوه صحیح تربیتی از طرف والدین، نحوه برخورد والدین با فرزندانشان، مباحث اقتصادی، محل سکوت، مدرسه و دوستان نیز در امر تربیت مؤثر هستند.

این مشاور تربیتی با بیان اینکه خانواده نقش اصلی و اساسی را در تربیت دارد، گفت: اگر والدین بتوانند به فرزندانشان عزتمندی آموزش بدهند، فرزند کمتر از دوستان و محله و مدرسه آسیب می‌بیند، اما اگر والدین نتوانند درست رفتار کنند فرزند از محیط، محله، مدرسه و دوستان آسیب‌های زیادی را دریافت می‌کند و حتی ممکن است به شخص «ضد اجتماع» تبدیل شود و این خود ریشه بسیاری از آسیب‌های اجتماعی و فسادها می‌شود.
انتهای پیام / 137
https://qomnews.ir/vdciy5a3.t1azv2bcct.html
نام شما
آدرس ايميل شما