جمعه ۱۱ مهر ۱۳۹۹ ساعت ۱۱:۰۹
کد مطلب : 91730
منبع : خبرگزاری فارس

پیاده روی اربعین در قم برگزار نمی شود/ عدم میزبانی قم از زائران اربعین

قم نيوز : استاندار قم گفت: به دلیل خیز موج سوم ویروس کرونا در قم محدودیت هایی ایجاد کرده ایم که در همین راستا پیاده روی اربعین در قم برگزار نمی شود و میزبان زائران در این ایام نیستیم.
پیاده روی اربعین در قم برگزار نمی شود/ عدم میزبانی قم از زائران اربعین
پیاده روی اربعین در قم برگزار نمی شود/ عدم میزبانی قم از زائران اربعین
به گزارش قم نیوز بهرام سرمست در گفت و گوی ویژه خبری که پنج شنبه شب از شبکه دوم سیما پخش شد، اظهار کرد: در استان قم بعد از عبور از موج اول کرونا در ایام اخیر با موج دوم و در ادامه با موج سوم ویروس کرونا مواجه هستیم.

وی با اشاره به شمار بیماران بستری به دلیل ابتلا به ویروس کرونا در بیمارستان های قم گفت:735 بیمار در بیمارستان ها بستری بوده و از این تعداد 133 بیمار  بدحال داریم. همچنین در شبانه روز گذشته متاسفانه 13 نفر از همشهریان فوت کردند و در حال حاضر در شرایط قرمز و پرخطر هستیم.

وی افزود: از نظر تجهیزات درمانی از بدو شیوع این ویروس در استان قم تمهیدات بسیار مطلوبی داشتیم و حمایت های وزارت بهداشت از کادر درمان در قم بسیار خوب بود.

وی افزود: یکی از عواملی که موجب شد که در قم بتوانیم از موج اول عبور کنیم فعال شدن گروه خیرین و گروه های جهادی بود که کمک بسیار موثری بود و هیچ کمبود خاصی برایمان وجود نداشت و در حال حاضر هم  کمبود خاصی نداریم و باید عنوان کنیم که پشتیبانی خوبی از مدافعان سلامت صورت می گیرد.

استاندار قم ادامه داد: با توجه به اینکه در شرایط خاصی از نظر مواجهه با این بیماری قرار داریم؛ محدودیت هایی در استان قم به مدت یک هفته آغاز شده است.

سرمست تاکید کرد: از شهروندان در سراسر کشور خواهش می کنیم که قم را به عنوان مقصد سفر در تعطیلات پیش رو انتخاب نکنند و از قمی ها نیز خواهش می کنیم با رعایت پروتکل ها مدافعان سلامت و مسوولان را یاری کنند تا بتوانیم این موج از بیماری را کنترل کنیم.

وی با اشاره به محدودیت هایی که در استان قم از سوی ستاد بحران در قم پیش بینی شده است، تصریح کرد: مقرر شده است در تمام مراکز آموزشی، آموزش ها غیر حضوری  باشد.

استاندار قم تاکید کرد: از امروز به مدت یک هفته تمام بوستان ها و تمام اماکنی که می تواند موجب تجمع باشد تعطیل است. همچنین تمام همایش ها و مراسم های مذهبی و ملی نیز تا اطلاع ثانوی تعطیل است.

وی با بیان اینکه در قم راهپیمایی اربعین نداریم گفت: در ایام اربعین حسینی در قم پذیرای مهمانان و زائرین نیستیم و به همین منظور از هموطنان خواهشمندیم که قم را به عنوان مقصد انتخاب نکنند و ما نمی توانیم از آنان میزبانی داشته باشیم.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcjyaeh.uqevtzsffu.html
نام شما
آدرس ايميل شما