شنبه ۱۲ مهر ۱۳۹۹ ساعت ۲۱:۰۰
کد مطلب : 91754
منبع : خبرگزاری مهر

آیت الله اعرافی: راه علاج مشکلات اقتصادی قطع امید از خارج و اقتصاد مقاومتی است

قم نيوز : امام جمعه قم گفت: توجه مجلس به اقتصاد مقاومتی و قطع امید از خارج یکی از راه‌های پیش رو برای رفع مشکلات اقتصادی است.
راه علاج مشکلات اقتصادی قطع امید از خارج و اقتصاد مقاومتی است
راه علاج مشکلات اقتصادی قطع امید از خارج و اقتصاد مقاومتی است
به گزارش قم نیوز آیت الله علیرضا اعرافی ظهر جمعه در خطبه‌های مجازی آدینه‌ای؛ معرفت نسبت به وظایف الهی را بسیار مهم دانست افزود: معرفت درجات مختلفی دارد که آگاهی نسبت به سنت و سیره پیامبر یکی از ابعاد معرفتی است که وظیفه عقلی و معرفتی همه است.

امام جمعه قم با تاکید بر اینکه شناخت نسبت به سیره اهل بیت (ع) سبب هدایت بیشتر ما می‌شود گفت: پس از معرفت، ایمان و سپس محبت است البته ابعاد معرفتی خداوند، رسول خدا و اهل بیت دارای ابعاد گسترده‌ای است و محدود نیست.

وی با تاکید بر اهمیت مطالعه رساله حقوق امام سجاد (ع) به عنوان مبانی زندگی طراز اسلامی گفت: ۲۰ وظیفه برای زندگی ایمانی و اسلامی در آیات و روایات آمده که توجه به آنها سبب کمال و سعادت انسان می‌شود.

ابتکار و خلاقیت برای بهبود آموزش‌های مجازی

آیت الله اعرافی با اشاره به شرایط کرونایی امروز جامعه و محدودیت‌هایی که در بخش‌های آموزشی استان اعمال شده است گفت: باید تلاش کنیم با ابتکار و خلاقیت هیچ گونه افت علمی در زمینه تحصیل دانش آموزان نداشته باشیم و خانواده‌ها باید همفکری و همکاری کنند تا فرزندان آنها رشد علمی و اخلاقی داشته باشند.

وی با تاکید بر ضرورت شناسایی نواقص نظام آموزش مجازی توسط معلمان و مدیران آموزش و پرورش گفت: این وضع آموزش غیر حضوری ضمن اینکه دارای بهره و فوایدی است ولی در آموزش و پرورش باید توجه داشته باشیم که آسیبی ایجاد نشود.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی بی تدبیری و کاستی‌ها در طراحی و اقدامات را یکی از دلایل تشدید مشکلات اقتصادی کشور در شرایط تحریم و کرونا بیان کرد و افزود: مشکلات اقتصادی باعث فقیر شدن بخشی از جامعه شده که این موضوع بسیار نگران کننده است.

اقتصاد مقاومتی و قطع امید از خارج راهکار درمان اقتصاد

وی افزود: افرادی که توانایی مالی دارند لازم است به نیازمندان کمک کنند و وظیفه دیگر این است که افرادی که توانایی سرمایه گذاری دارند تولید و اشتغال‌زایی کنند.

آیت الله اعرافی توجه مجلس به اقتصاد مقاومتی و قطع امید از خارج را یکی از راه‌های پیش رو برای رفع مشکلات اقتصادی عنوان کرد و افزود: دولت با توجه به شرایط سخت اقتصادی و هجمه دشمنان، باید طراحی‌های جدید ایجاد کرده و با عمل به جهش تولید به سمت ایجاد شرایطی نو حرکت کند.

وی اقتصاد را ابزار استکبار جهانی برای فشار به انقلاب اسلامی و ملت ایران بیان کرد و افزود: ضمن اینکه ملت ایران باید در این شرایط درک جامعی از وضعیت داشته باشند مسئولین نیز با حرکات کارشناسی در فرصت باقی مانده دولت به دنبال حل مشکلات بروند.

بیداری امت اسلام در برابر خیانت رابطه با صهیونیست‌ها

امام جمعه قم با اشاره به عادی سازی روابط برخی کشورهای عرب با رژیم صهیونیستی گفت: امیدواریم امت اسلام در برابر موج عادی سازی روابط با صهیونیست‌ها و ذلت پذیری در برابر آمریکا بیدار شده و مقاومت کنند.

وی افزود: مزدوران باید بدانند که با عادی سازی روابط با صهیونیست‌ها آینده خوبی برای آنها وجود ندارد چراکه محور مقاومت بیدار است.
انتهای پیام / 137
https://qomnews.ir/vdcfjed1.w6dytagiiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما