شنبه ۱۲ مهر ۱۳۹۹ ساعت ۲۳:۰۲
کد مطلب : 91755
منبع : خبرگزاری مهر
نماینده مجلس خبرگان رهبری:

ملت بحرین تابع مرجعیت و ملتی حسینی است

قم نيوز : آیت الله کعبی جامعه بحرین را جامعه‌ای تابع مرجعیت و علما دانست و گفت: بحرین رهبری حسین‌وار همچون آیت‌الله عیسی قاسم دارد، رهبری که دارای موضع روشن و صریح در زمینه تولی و تبری است.
ملت بحرین تابع مرجعیت و ملتی حسینی است
ملت بحرین تابع مرجعیت و ملتی حسینی است
به گزارش قم نیوز آیت الله عباس کعبی شامگاه پنجشنبه، در همایش «شب بحرین» که در تجلیل از مقاومت و رشادت مردم مظلوم بحرین در مدرسه لبنانی‌ها در قم برگزار شد، گفت: مراسم اربعین از مهمترین مناسک ما شیعیان است که یکی از مهمترین اهداف آن زنده نگاه داشتن فرهنگ و مکتب عاشورا است.

وی با اشاره به سابقه تاریخی اربعین و حضور جناب جابر بن عبدالله انصاری و حرکت امام سجاد (ع) و حضرت زینب (س) به سمت تربت امام حسین (ع) گفت: این آئین باشکوه حسینی هر ساله به رغم ظلم‌ها و جورهای حاکمان همچنان بر پا می‌شد.

نماینده مجلس خبرگان رهبری با ذکر این مطلب که این مراسم پس از پیروزی انقلاب اسلامی رنگ و بوی جهادی گرفت، تصریح کرد: در سال‌های اخیر هر سال شاهد اهتزاز پرچم امام حسین (ع) در نقاط مختلف جهان هستیم.

آیت الله کعبی اظهار کرد: زیارت اربعین، فرزندان امت اسلامی از شیعه و سنی و پیروان ادیان مختلف را جمع کرده است و قطعاً مسیر مقدس میلیونی زیارت اربعین مقدمه‌ای برای تشکیل تمدن اسلامی و تمهیدی برای ظهور است زیرا رسالت امام حسین (ع)، رسالت اصلاحی است و همه خیرات در محبت به امام حسین (ع) است.

وی گفت: امسال به دلیل شیوع کرونا ایرانیان از حضور در مراسم زیارت اربعین محروم شدند و به همین دلیل این مناسبت را با برگزاری مراسم‌های مختلف گرامی می‌داریم.

این استاد حوزه گفت: بحرین یکی از جوامع حسینی است زیرا جامعه بحرین به جامعه عاشورایی و جامعه موکب ها است. حاکمان بحرین در اواخر قرن نوزدهم برگزاری مراسم عزاداری در این کشور را ممنوع اعلام کردند، اما مردم این کشور در مقابل این تصمیم ایستادند و مراسم حسینی را به صورت باشکوه برگزار کردند. همچنین رژیم آل خلیفه امسال به بهانه کرونا به دنبال محدود کردن مراسم عزاداری در بحرین بودن، ولی مردم در مقابل این تصمیم ایستاند و صدها موکب و مجلس عزاداری در این کشور به مناسبت شهادت امام حسین (ع) برگزار شد.

آیت الله کعبی جامعه بحرین را یک جامعه حسینی دانست و گفت: این جامعه حسینی دارای روح مقاومت است و حضرت زینب (ع) الگوی زنان بحرینی هستند..

وی با ذکر این مطلب که توحید دو بعد ایجابی و سلبی دارد، توحید به مبادی اخلاقی و نه به طاغوت و مواجهه با طاغوت و عدم اطاعت از طاغوت است، بیان کرد: جامعه بحرین یک جامعه اساساً مقاومت است و این جامعه استحقاق بشارت الهی برای پیروزی دارد، جامعه‌ای که در برابر طاغوت بایستد، جامعه حسینی است.

عضو مجلس خبرگان رهبری در بخش دیگری از سخنان خود به مساله عادی سازی روابط برخی کشورهای عربی با رژیم صهیونیستی اشاره کرد و گفت: رژیم‌های آل نهیان، آل خلیفه و آل سعود با عادی سازی روابط خود با صهیونیست‌ها در صف آن فرزندان دنیایی قرار گرفتند که در روز عاشورا در برابر امام حسین (ع) ایستادند، آنها به قدس و فلسطین و امت اسلامی خیانت کردند.

استاد حوزه با اشاره به اشتباه محاسباتی این کشورها برای حفظ امنیت حکومت خود به واسطه پیوستن به محور آمریکا، افزود: سنت الهی و تجربه می‌گوید که چنین خیانت بارزی موجب تسریع در زوال قدرت آنها می‌شود و نمی‌تواند جلوی زوال اسرائیل را بگیرد، امروزه امت اسلامی، خائنان به فلسطین را لعن می‌کند.

وی جامعه بحرین را جامعه‌ای تابع مرجعیت و علما دانست گفت: رهبری حسین وار همچون آیت الله عیسی قاسم دارد، رهبری که دارای موضع روشن و صریح در زمینه تولی و تبری است.

در همایش «شب بحرین» که از سوی کمیته فرهنگی ستاد مرکزی اربعین حسینی در تجلیل از مقاومت و رشادت مردم مظلوم یمن برگزار شد، حجت الاسلام والمسلمین رضا رمضانی، حجت الاسلام والمسلمین عباس کعبی، حجت الاسلام و المسلمین عبدالله الدقاق، حجت الاسلام و المسلمین حمید احمدی و عبدالغنی خنجر سخنرانی کردند.
انتهای پیام / 137
https://qomnews.ir/vdcgnu9y.ak9qn4prra.html
نام شما
آدرس ايميل شما