پنجشنبه ۱۷ مهر ۱۳۹۹ ساعت ۲۲:۰۷
کد مطلب : 91878
منبع : خبرگزاری فارس

انتقاد آیت الله میرباقری از ضعف فضا سازی اربعین

قم نيوز : عضو مجلس خبرگان رهبری با انتقاد از رسانه ملی گفت: شما که در سال های قبل به مدت دو ماه فضای عاشورایی و اربعینی ایجاد می کردید چرا امسال از این امر دریغ کردید؟!
انتقاد آیت الله میرباقری از ضعف فضا سازی اربعین
انتقاد آیت الله میرباقری از ضعف فضا سازی اربعین
به گزارش قم نیوز آیت الله سید محمدمهدی میرباقری که شب اربعین حسینی در حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه (س) سخن می گفت با بیان اهمیت زیارت معصومین (ع) و بویژه زیارت امام حسین (ع) در مکتب اهل بیت (ع) اظهار کرد: در روایت است که زائر وقتی تصمیم به زیارت می گیرد، اهل آسمان با او همراه می شوند، به بیان دیگر فرد زمینی به هنگام زیارت معصوم (ع) به فردی آسمانی تبدیل می شود.

نویسنده کتاب «اندیشه تمدن نوین اسلامی» با بیان این که برخی عُرَفا و بزرگان حضور ملائکه را در زمان زیارت احساس می کردند و یا حتی فرشتگان را می دیدند ادامه داد: در متون دینی و روایات، فواید و ثواب های زیادی برای زیارت حضرت سیدالشهداء (ع) آمده است که مصافحه معصومین (ع) با شخص زائر، رسیدن به مقام اطمینان نفس و قرار گرفتن در زمره صدّیقین و کروبییّن از آن جمله است.

عضو مجلس خبرگان رهبری همچنین اضافه کرد: یکی دیگر از فواید زیارت امام حسین (ع) آزاد شدن از آتش دوزخ است، یعنی همان امری که در شب های قدر از خدا می خواهیم تا مقام «عِتق مِن النّار» را به ما عنایت کند.

زیارت امام حسین (ع) و آمرزش گناهان قبل و بعد زائر

وی ادامه داد: در روایات اشاره شده که زائر امام حسین (ع) گناهانش آمرزیده و مانند روزی می شود که از مادر متولد شده است، در عین حال که برخی روایات دیگر به آمرزش گناهان قبل و بعد زائر اشاره دارد که نشان می دهد زیارت امام حسین (ع) سبب ورود زائر به حِصن و پناهگاه امام حسین (ع) می شود و آینده او را نیز تضمین می کند.

رئیس فرهنگستان علوم اسلامی قم اضافه کرد: زیارت اباعبدالله الحسین (ع) آنچنان مهم است که ثواب آن را با ثواب حج مقایسه کرده اند و در روایتی ثواب هزار حج و عمره قبول شده در رکاب امام زمان (عج) و در روایتی دیگر برای هر قدم برداشتن زائر، ثواب یک حج نقل شده است.

زائر سیدالشهداء (ع) از مقام عرش تطهیر می شود

وی با بیان اینکه ایمان سبب طهارت مؤمن می شود خاطر نشان کرد: در روایات است که زائر امام حسین (ع) را از مقام عرش تطهیر می کنند و حتی اگر در راه زیارت جانش را از دست دهد، سرشت زائر نیز توسط ملائکه تطهیر می شود.

این استاد حوزه و دانشگاه همچنین ثواب آزاد کردن بنده را از دیگر ثواب های زیارت اباعبدالله الحسین (ع) خواند و اظهار کرد: زائر امام حسین (ع) چنان اوج می گیرد که می تواند هم خود و هم دیگران را از بردگی شیطان برهاند.

عاشورا و انتظار، طومار استکبار را در هم می پیچد

وی در عین حال تصریح کرد: دشمنان دین و مستکبران با نقشه های پیچیده تلاش می کنند تا مردم را از این زیارت بازدارند، چراکه می دانند دو بال عاشورا و انتظار یا دو سر سرخ و سبز می تواند طومار آن ها را در هم بپیچد.

میرباقری گفت: مستکبران می دانند اگر امام حسین (ع) فارغ از بحث دین افراد، به عنوان امام آزادگان جهان شناخته شده و در این جایگاه تثبیت شود، بحران بزرگی برایشان شکل می گیرد، به همین دلیل است که همان قدر که معصومین (ع) به زیارت امام حسین (ع) سفارش کرده اند، مستکبران می کوشند تا موانعی برای زیارت ایجاد کنند و امسال هم با گروگان گرفتن سلامت مردم تلاش کردند تا از رونق این مسیر الهی بکاهند.

وی زیارت حضرت سیدالشهداء (ع) را نوعی مبارزه با استکبار و هجرت إلی الله خواند و بیان کرد: ما امسال باید جاماندگی خودمان را فریاد بزنیم تا ما را به زائران پیاده امام حسین (ع) ملحق کنند و از این فیض عظیم بی بهره نمانیم.

این استاد حوزه و دانشگاه با انتقاد از رسانه ملی برای عاشورایی و اربعینی نکردن فضای کشور تصریح کرد: توجیه دوستان این است که اگر مردم را تحریک می کردیم، مردم به زیارت می رفتند، در حالی که مردم ما طبق فرموده رهبر معظم انقلاب عمل می کنند و وقتی حضرت آقا فرمودند مردم به زیارت نروند، قطعا مردم هم تبعیت می کردند و نمی رفتند.

عضو مجلس خبرگان رهبری در پایان افزود: رسانه ملی باید مانند سال های گذشته با عاشورایی و اربعینی کردن فضای کشور این افسوس را در دل های مردم پدید می آورد که چرا راه زیارت باز نیست تا مردم با تضرّع و استغاثه به درگاه الهی و حضرات معصومین (ع)، رفع این بلا را از خداوند مسئلت کنند.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcc44qo.2bqsm8laa2.html
نام شما
آدرس ايميل شما