چهارشنبه ۲۳ مهر ۱۳۹۹ ساعت ۱۷:۵۰
کد مطلب : 91973
منبع : خبرگزاری فارس

بررسی کاهش محدودیت ها در حرم حضرت معصومه(س)

قم نيوز : در پی درخواست نماینده تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س) مبنی بر کاهش برخی محدودیت ها در حرم حضرت معصومه(س) استاندار قم اعلام نظر کارشناسی در این زمینه را به دانشگاه علوم پزشکی قم واگذار کرد.
بررسی کاهش محدودیت ها در حرم حضرت معصومه(س)
بررسی کاهش محدودیت ها در حرم حضرت معصومه(س)
به گزارش قم نیوز حجت الاسلام علی اشرف عبدی پیش از ظهر امروز در نشست ستاد مدیریت بحران استان با بیان این که مجموعه حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه (س) از ابتدای شیوع کرونا همپای دیگر بقاع متبرّکه کشور تابع تصمیمات ستاد ملی مبارزه با کرونا بوده است اظهار کرد: به هر حال کم کم به فصل سرما نزدیک می شویم و خبرها حاکی است که آستان قدس رضوی برخی محدودیت های حرم مطهر امام رضا (ع) را لغو و با بازگشایی برخی رواق ها، اجازه حضور زائران تا 10 متری ضریح مطهر را داده است.

وی در این جلسه و خطاب به استاندار قم افزود: بدیهی است تصمیم به رفع یا کاهش محدودیت ها در حرم مطهر کریمه اهل بیت (س) نیز به عهده استاندار قم است و تقاضا دارم تا یکی از مصوّبات این نشست، بازگشایی شبستان امام خمینی (ره) حرم مطهر از نخستین روز ماه ربیع الاول باشد.

عبدی با اشاره به اینکه پاسخگویی در این روزها به توقعات و گلایه های مردمی سخت است اظهار کرد: در شرایطی که مسائل اقتصادی و تورّم، کام مردم را تلخ کرده است، می توانیم حداقل با کاهش محدودیت ها، حضور آنان را در آستان های مقدس به عنوان پناهگاه های مذهبی بیشتر از قبل شاهد باشیم.

وی همچنین به حاضران در نشست اطمینان داد در صورت کاهش محدودیت ها و بازگشایی شبستان، تمام مسائل بهداشتی، از جمله اجرای غربالگری و ضد عفونی کردن های مستمر انجام خواهد شد.

استاندار قم نیز در پاسخ به این درخواست گفت: روال و مبنای تصمیم گیری ها ما در استان مشخص است و در حوزه سلامت همواره تابع نظرات تخصصی مسؤولان دانشگاه علوم پزشکی هستیم.

بهرام سرمست اضافه کرد: به نظر می رسد که در این شرایط خطیر نباید به گونه ای صحبت کنیم که خوراکی برای رسانه های بیگانه فراهم شود، به بیان دیگر اگر در مشهد مقدس یک کاهش محدودیت اتفاق افتاده به این معنا نیست که این امر باید در قم هم اتفاق بیفتد، چراکه محدودیت های هر استان بر اساس گزارش ها و آمار همان استان انجام می شود.

وی ادامه داد: البته ما دوست داشتیم که این کاهش محدودیت ها و بازگشایی ها در قم زودتر از مشهد انجام شود، ولی آمار و گزارش های مربوط به مبتلایان، بستری ها و فوتی های کرونا چنین اجازه ای به ما نمی دهد.

استاندار قم با تأکید بر این که بیان این نظرات نباید تناقضی برای دین و سلامت مردم ایجاد کند و خود آستان مقدس فاطمی (س) باید چنین شبهاتی را برطرف کند بیان داشت: با این حال اگر بازدید و صلاحدید مسؤولان دانشگاه علوم پزشکی استان و گزارش آنان بر این اساس باشد که می توان برخی محدودیت ها را کاهش داد، این نکته به ستاد ملی مبارزه با کرونا اعلام و تصمیم مقتضی گرفته خواهد شد.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcip3a3.t1azy2bcct.html
نام شما
آدرس ايميل شما