دوشنبه ۲۸ مهر ۱۳۹۹ ساعت ۲۱:۳۵
کد مطلب : 92076
منبع : خبرگزاری فارس

اجرای طرح طعمه‌گذاری برای مبارزه با رشد حیوانات موذی در قم

قم نيوز : معاون خدمات شهری شهرداری قم از طعمه‌گذاری به منظور مدیریت رشد حیوانات و حشرات موذی در کانال‌ها و بوستان‌ها با همکاری اداره کل بهداشت دانشگاه علوم پزشکی قم خبر داد.
اجرای طرح طعمه‌گذاری برای مبارزه با رشد حیوانات موذی در قم
اجرای طرح طعمه‌گذاری برای مبارزه با رشد حیوانات موذی در قم
به گزارش قم نیوز سید امیر سامع با اشاره به بحث مدیریت حیوانات موذی در سطح شهر، اظهار داشت: وجود حیوانات موذی یا ولگرد در سطح شهر طوری است که گاهی از حد خارج شده و موجب آزار شهروندان می‌شود.

معاون خدمات شهری شهرداری قم با اشاره به اینکه موضوع حیوانات موذی در شهرها پیچیده و مشکل است، افزود: سگ‌های ولگرد در اطراف شهر به دلیل پخش شدن پسماندها یا در چرخه طبیعی زاد و ولد می‌کنند و بعد به سمت شهر می‌آیند.

سامع با اشاره به اینکه در مورد وجود حیوانات ولگرد باید بحث پیشگیری اجرایی شود، خاطرنشان کرد: ما جلساتی را در سطح استان داشتیم و از عزیزانمان در شهرستان‌ها و روستاها اطراف خواهش کردیم که هر کسی وظیفه خودش را به درستی انجام بدهد تا بتوانیم از نقطه رشد و زاد و ولد جلوی این کار را بگیریم.

وی با اشاره به اینکه در سطح شهر هم اقداماتی برای جلوگیری از افزایش این حیوانات صورت می‌گیرد، افزود: هر کانالی که به درستی نظافت نشود از جمله کانال های فاضلاب، کانال‌های اداره برق و کانال‌های مخابرات و … همه محلی برای رشد و زاد و ولد حشرات موذی می‌شوند و هر دستگاهی باید وظیفه خودش را به درستی انجام بدهد.

معاون خدمات شهری شهرداری قم ادامه داد: در جلسات استان قرار شده است که هر دستگاهی در محدوده خودش ظرفیت‌هایی را که باعث رشد و نمو این حشرات و حیوانات می‌شود، مدیریت کند.

سامع با اشاره به بحث طعمه‌گذاری، خاطرنشان کرد: عملیات طعمه‌گذاری با همکاری اداره بهداشت دانشگاه علوم پزشکی آغاز شده است.

وی افزود: در بوستان‌ها و کانال‌هایی که متعلق به شهرداری است طعمه‌گذاری آغاز شده و از دستگاه‌های دیگر هم خواهش می‌کنیم که وظیفه خودشان را به درستی انجام دهند.

معاون خدمات شهری شهرداری قم با بیان اینکه اداره کل بهداشت متولی این موضوع است، خاطرنشان کرد: اداره کل بهداشت هم پای کار آمده است و جلسات مختلفی در فرمانداری پیرامون این موضوع برگزار شده است تا بتوانیم این بحث را به طور کامل کنترل بکنیم.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcd9z0n.yt0x56a22y.html
نام شما
آدرس ايميل شما