کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

استفاده 94 درصدی ادارات قم از ماسک

خبرگزاری فارس , 1 آبان 1399 ساعت 10:20

معاون استاندار قم گفت: با توجه به نظارت‌ها و بازرسی‌های صورت گرفته از ادارات و دستگاه‌های اجرایی ۹۴ درصد ادارات خود را ملزم به زدن ماسک می‌دانند.


به گزارش قم نیوز محمدرضا گروسی ظهر امروز در جلسه ستاد پیشگیری،هماهنگی و فرماندهی پاسخ به عملیات بحران در استان که در محل سالن کرامت استانداری قم برگزار شد، اظهار داشت: در ادارات قم 94 درصد ملزم به زدن ماسک هستند که کارکنان ادارات 94 درصد و مراجعین 51 درصد است این در حالی است که باید از ورود افراد بدون ماسک در ورودی‌های ادارات جلوگیری شود.

وی افزود: دستگاه‌های اجرایی قم باید زیرساخت‌های لازم را برای برگزاری جلسات غیرحضوری و خدمات الکترونیک تکمیل کنند، جلساتی که شخص استاندار حضور ندارد باید به‌طور ویدیو کنفرانس برگزار شود درحالی‌که قم با توجه به زیرساخت‌های مطلوبی که دارد باید جزو استان‌های برتر در حوزه اجرای کامل دولت الکترونیک در کشور باشد.

به گفته این مسئول؛ 18 دستگاه اجرایی درزمینهٔ رعایت پروتکل‌های بهداشتی همکاری مطلوبی ندارند، در استانداری هم برخی مسئولان ادارات که برای جلسات حضور دارند ماسک نزده وارد می‌شوند که باید از ورود این افراد جلوگیری شود، مسئولان دستگاه‌های اجرایی باید خود الگویی برای جامعه باشند.

گروسی بیان کرد: 570 نفر از کارکنان ادارات دارای بیماری زمینه‌ای هستند 25 نفر از همکاران خانم ما باردار و درصدی هم دارای فرزند زیر 6 سال هستند که باید در فعالیت آن‌ها بازنگری شود.

تقدیر از همکاری خوب شهرداری در رعایت پروتکل‌های بهداشتی و خدمات غیرحضوری

معاون توسعه و منابع استانداری قم گفت :شهرداری قم به‌رغم تعداد زیاد مراجعه‌کننده عملکرد مطلوبی در رعایت پروتکل‌های بهداشتی داشته است هم‌چنین با توجه به مراجعات بسیار خدمات مطلوب غیرحضوری در اختیار مخاطبان و مردم قرار داده و جزو دستگاه‌های برتر استان درزمینهٔ رعایت اصول بهداشتی است.

وی خاطرنشان کرد: شماره‌گذاری خودرو در نیروی انتظامی با تأمین زیرساخت‌ها تا حدود بسیار زیادی به‌صورت غیرحضوری انجام می‌شود.

وضعیت نزولی ابتلا به بیماری در قم طی هفته گذشته/ کرونا خانوادگی شده است

همچنین محمدرضا قدیر امروز در جلسه ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران که در سالن جلسات استانداری قم برگزار شد، با اشاره به شرایط هفته گذشته استان در زمینه بیماری کرونا اظهار داشت: وضعیت قم در ارتباط با بیماری کرونا به یک حالت ثابت و رو به نزول رسیده است، اما نوع بیماری با توجه به بیماران بستری بیماری خانوادگی است.

به گفته وی، بیشترین گروه درگیر در بیماری و مرگ‌ومیرها به گروه سالمندان دارای سن 70 سال است که حتی با توجه به اینکه از خانه خارج نشده‌اند، به دلیل حضور جوانان خانواده در اجتماعات عامل سرایت از سوی جوان خانواده صورت می‌گیرد و باید در خانه اصول فاصله‌گذاری اجتماعی رعایت شود.

تجمع، تردد و تراکم جمعیت عوامل شیوع و انتقال بیماری در قم

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان قم با بیان اینکه در قم تراکم جمعیت، تردد و تجمع مهم‌ترین عوامل شیوع بیماری است ابراز کرد: برای پیشگیری از شیوع بیشتر بیماری و مدیریت بهتر نیاز به کاهش این 3 عامل با اعمال و تداوم محدودیت‌ها هستیم اصول فاصله‌گذاری‌ها هم باید از خانه و خانواده‌ها شروع شود.

 به گفته وی، در شرایط کنونی نگرانی ما از اتصال پیک جاری به پیک جدید است و با توجه به نزدیک شدن به فصل سرما احتمال شیوع بیشتر بیماری احساس می‌شود که تشدید نظارت‌ها و اعمال قانون سیاست مهم قم در روزهای آینده برای کنترل بیماری است و اگر عادی انگاری کرونا در قم دنبال شود و وضعیت استان در کم‌تر از هفت روز آینده  شدیدتر خواهد شد.   

قدیر به وضعیت ماسک زدن قمی‌ها هم اشاره و عنوان کرد: همچنان وضعیت ماسک زدن در قم نامطلوب است و درصدی از مردم به آن توجهی ندارند، درحالی‌که ناقلان این بیماری در تردد در شهر هستند و هیچ‌گونه علائمی در آن‌ها وجود ندارد که این امر می‌تواند به افراد پر خطر مانند افراد دیابتی و بیماری زمینه‌ای و دارای سن بالا صدمه بزند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان قم گفت: قم همان‌طور که در پیک نخست بیماری جزو استان‌های نخست درگیر با بیماری بود اکنون هم جزو استان‌های نخست در درگیری با پیک دوم بود و طی دو هفته این بیماری به سایر استان‌ها سرایت کرد و دیگر استان‌ها را هم درگیر ساخت.

به گفته وی، طی هفته گذشته 640 بیمار بستری و 106 بیمار وخیم در مراکز قم بستری هستند جوانانی که مرتب در جامعه تردد دارند عامل انتقال به خانواده هستند.

پیشگیری از استهلاک کادر درمانی

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان قم اظهار داشت: کادر درمانی چندین ماه است که برای نجات جان مردم و سلامت بیماران درگیر هستند کادر درمانی و پزشکان و پرستاران ما هم ظرفیتی دارند باید برای پیشگیری از استهلاک کادر درمانی مردم هم همکاری کنند و دیگر ارگان‌ها هم برای مدیریت بهتر وارد عمل شوند ارگان‌های نظارتی هم بیشتر تلاش کنند.

قدیر افزود: شیوع بیشتر بیماری کادر درمانی را به خطر روبرو کرده است درحالی‌که باید از نظر روحی و مالی به آن‌ها انگیزه دهیم .

به گفته وی، از مسئولان آموزش و پرورش درخواست داریم اگر آمار بیماری روند نزولی یافت خود را برای بازگشایی مدارس آماده کنند و زیرساخت‌های مدارس را از نظر بهداشت آماده سازند باید برای افراد محدودی که در حرم‌های مطهر ماسک نمی‌زنند ماسک تهیه و از ورود افراد بدون ماسک جلوگیری شود.

قدیر هشدار داد که در حرم‌های مطهر بعضاً دیده می‌شود که معتادان متجاهری هم وارد شده و این امر خطرناک است و ممکن است انواع بیماری مضر و عفونی منتشر شود.

انتهای پیام/ 137


کد مطلب: 92119

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/92119/استفاده-94-درصدی-ادارات-قم-ماسک

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir