کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

واگذاری اکتشاف و بهره‌برداری 200 محدوده معدنی در قم

خبرگزاری فارس , 1 آبان 1399 ساعت 21:11

رئیس اداره معادن سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم از امکان واگذاری اکتشاف و بهره‌برداری 200 محدوده معدنی از طریق مزایده خبر داد.


به گزارش قم نیوز محمدتقی کاظم‌زاده امروز با اشاره به اقدامات دیگر در زمینه فعال‌سازی معادن کوچک در قالب مزایده اظهار کرد: در اثر پیگیری‌های استان 55 محدوده معدنی از بهره‌بردارانی که فعالیت نمی‌کردند؛ گرفته شد و در لیست مزایده استان قرار گرفت تا بهره‌برداران جدیدی برای آنها انتخاب شود.

وی با اشاره به برنامه واگذاری 10 گواهینامه کشف ویژه امسال گفت: حداقل 200 محدوده معدنی از امکان واگذاری اکتشاف و بهره‌برداری از طریق مزایده برخوردار است و در سال جاری این برنامه وجود دارد که با استفاده از ظرفیت شورای معادن و کارگروه‌های توسعه و سرمایه‌گذاری استان این کار پیگیری ‌شود.

رئیس اداره معادن سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم به اقدامات فرآوری و ارتقای بهره‌وری معادن اشاره کرد و افزود: فرآوری فرو منگنز در شهرک صنعتی نیزار به عنوان طرح ویژه ملی پیش‌بینی شده است و همچنین احداث واحد فرآوری آهک هیدراته با توجه به ظرفیت آهکی استان از جمله مواردی است که می‌تواند به توسعه معادن سنگ آهک استان کمک کند.
کاظم‌زاده عنوان کرد: احداث واحدهای فرآوری در جوار معادن در شعاع 120 کیلومتری تهران یکی از اموری است که در سال جاری با مساعدت و پیگیری ویژه استاندار انجام شده است.

انتهای پیام/ 137


کد مطلب: 92132

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/92132/واگذاری-اکتشاف-بهره-برداری-200-محدوده-معدنی-قم

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir